Autokross: Pēc 11 gadu pārtraukuma atgriešanos krosā plāno Arūns Matulēns

Viesturs Saukāns  13.03.2020 13:13 0

  Autokross, Ziņas

Arūns Matulēns gatavojas atgriezties krosā pirmo reizi kopš 2009. gada. Jaunais bagijs jau uz riteņiem.

Šogad Latvijas un Baltijas autokrosā plāno atgriezties savulaik Buggy 1600 bagiju klasē veiksmīgi startējušais Arūns Matulēns. Papildu motivāciju plāniem devusi arī Latvijas kausa izveide B1600 klasei.

Matulēns krosā startēja laikā no 1996. līdz 2009. gadam. 2004. gadā Arūns guva savu vienīgo Latvijas čempionāta posma uzvaru, bet 2005. gadā kļuva par Latvijas čempionu 1600 bagiju klasē, piekāpjoties vienīgi čempionam Jānim Bokam. Matulēna kontā arī bronzas medaļa vienīgajā NEZ Buggy 1600 kausa izcīņā 2004. gadā, kā arī bronzas medaļa 2007. gada Baltijas Buggy 1600 čempionātā.

“Bagijs stāv uz riteņiem,” jūsmo Arūns. “Process neiet ātri, jo pa nedēļu strādāju, bet garāžā tieku brīvdienās. Taču doma ir šogad braukt. Šobrīd ar nepacietību gaidu nacionālās bagiju klases tehniskos noteikumus, jo nedaudz uztrauc jauno laiku noteikumi ar bagiju sēdekļiem – manā rāmī homoloģētu sēdekli, kādu šobrīd prasa Eiropā, nevar dabūt iekšā, tam nav vietas. Es cerētu, ka noteikumi paredzēs drīzāk noteiktu sēdekļa minimālo biezumu, ja tas ir līmētais sēdeklis. Šādus sēdekļus Eiropas čempionātā izmanto Ladislava Hanāka Alfa Racing, tiem ir saņemta homologācija, tie ir droši. Nosakām biezumu un līmējam arī mēs, daudziem noderētu!”

“Bagiju iegādājos no slovākiem – pusfabrikātu, rāmi ar riteņiem. Tam būs Hondas B16 motors, kāds savulaik bija Māra Līča B1600 bagijā. Jau biju paspējis tikt līdz treniņiem Mūsas trasē, taču salūza ātrumkārba. Jāpagaida nedaudz sausāks laiks un jāmēģina vēlreiz. Reāli plānoju aizvadīt Latvijas un Baltijas seriālus, jo Eiropas čempionāts man vairs nav interesants, mašīna jāpārbūvē pa jaunam, lai šobrīd tiktu Eiropā uz starta. Cita tehnika, citas naudas. Ar vietējiem abiem čempionātiem pietiktu izbraukties. Prieks arī, ka citur Latvijā jūt aktivitātes – Edgars Zīverts plāno šo klasi, Intars Grandāns būvējas, Jānis Ščerbickis lēnām gatavojas, Māra Līča mašīna nonākusi pie cita saimnieka… Galvenais, vīriem jāsāk braukt, tas arī pacels klasi Latvijā. Pat, ja šogad būs trīs vai četri latvieši, tas vienalga būs labāk nekā, ja klases vispār nav trasēs. Uz nākamo gadu varētu būt vairāk. Galvenais, lai Krosa komisija nenokļūdās ar noteikumiem. Nav runa par siksnām, ķiverēm – drošība ir drošība. Bet galvenais, lai nacionālajam līmenim nav pārspīlēti noteikumi uz mašīnām, tiem pašiem sēdekļiem. Mūsu čaļi nelīmē sliktākus beņķus kā Hanāks! Nevajag pārspīlēt. Piemēram, es zinu, Nīderlandē nacionālajam čempionātam prasības ir pavisam minimālas, galvenais, lai trasē ir mašīnas un viss notiek. Mums arī vajag piezemētus noteikumus, jo Eiropas mašīnas tāpat pie mums nebrauks, viņiem to nevajag. Veidojam klasi, būvējam mašīnas un braucam!”