Autokross: Pēdējās dienas pirms starta: Nolikums

Viesturs Saukāns  28.04.2012 10:06 0

Rīt, 29. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē startēs Latvijas autokrosa čempionāts – brīdis ir klāt! Pēc Autocross.lv klašu apskata noteikti jāizpēta vēl viena svarīga lieta: kas jauns 2012. gada Latvijas čempionāta nolikumā?

Patiesībā jaunumu nav daudz, pirms gada situācija bija revolucionārāka. Šā gada vienīgais nopietnais jauninājums ir čempionāta ieskaites punktu izcīnīšana jau sākot ar kvalifikācijas braucieniem.

Tātad braucējs, kurš pirmajā, otrajā, un/vai trešajā kvalifikācijā izcīna uzvaru, par katru šo panākumu iegūst divus punktus klāt pie Latvijas čempionāta kopvērtējuma punktu krājuma. Par otro vietu kvalifikācijas braucienā tiek iegūts viens čempionāta kopvērtējuma punkts. Par A finālā izcīnīto pirmo starta vietu – vēl viens punkts. Tātad braucējs, kuram izdodas ideāls posms – uzvaras visos braucienos ar kopēju startu, ir iespēja sacīksti noslēgt ar iegūtiem 22 punktiem: 15 par uzvaru A finālā, 2+2+2 par uzvarām katrā kvalifikācijā, un 1 punktu par pirmo starta vietu A finālā (=uzvara kvalifikācijas kopvērtējumā).

Kā mīnusu šai sistēmai varētu uzskatīt faktu, ka A fināls vairs nav tik superizšķirošs brauciens kā līdz šim. Praktiski kvalifikācijā var savākt pusi no uzvaras vērtības: 2+2+2+1=7. Ja A finālā nepaveicas un sportists paliek bez punktiem (A finālā 12 dalībnieku maksimums, bet punktus saņem top-10, nulles iespēja pastāv), tad kvalifikācijā sasniegtais tomēr ir gana spēcīgs bonuss.

Tomēr ir vairāki plusi, turklāt tādi, kuriem vajadzētu patikt skatītājiem. Pieņemsim, jau kuro gadu notiek kādu vadošu sportistu duelis. Lai būtu vieglāk iztēloties, ņemsim Open līderus Raimondu Jerānu un Jāni Kozlovski. Līdz šim, ja viens ir guvis jau divas uzvaras pirmajos kvalifikācijas braucienos, bet otrs ir bijis abas reizes otrais, lielā mērā trešajā kvalifikācijā cīņa nenotiek, jo otrajam ir iespējas „kautiņā” vairāk zaudēt nekā iegūt, trešā brauciena uzvara neko nemaina A fināla starta vietas ziņā. Pēc jaunās sistēmas situācija ir citādāka: Ja viens braucējs otram jau ir divreiz zaudējis, tad trešajā braucienā ir jāvelk pārgrieztām acīm, lai neļautu pirmajam krāt Latvijas čempionāta kopvērtējuma punktu pārsvaru! Trešais brauciens un A fināls ir iedzinēja pēdējās iespējas nepalaist konkurentu pārāk tālu kopvērtējumā! Tāpēc tiem sportistiem, kuri ir trasē, lai cīnītos par noteiktām pozīcijām kopvērtējumā, šīs uzvaras un otrās vietas būs svarīgs elements un kvalifikācijā ar tūrismu neviens līderis vairs nenodarbosies.

Starp citu, nedaudz amizants fakts: teorētiski, tikai ar bonusa punktiem vien sportists var sakrāt 42 Latvijas čempionāta punktus (finālā vienmēr paliekot ārpus top-10). Ar šādu punktu skaitu pērn 1600 klasē viņš iegūtu piekto vietu, bet 2000 Super, Open un B600 klasē būtu bronzas medaļas ieguvējs! Acīmredzama bonusu punktu nozīmība.

Vēl nolikumā nianse, kas jāņem vērā sportistiem – precīzāk definēta situācija ar piecu minūšu prasīšanu pirms braucieniem: tagad oficiāli pirms katra brauciena „5 min”  var ņemt tikai viens braucējs un vienu reizi. Ja pirmo piecu minūšu laikā, kamēr viens skrūvē, otram izdeg lampiņa… Uz redzēšanos! Skarbi pret sportistiem, tomēr katras šīs piecas minūtes skatītājiem trases malā nav ko darīt…

Nu ko, draugi, te nu mēs esam – dažas stundas līdz startam!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Autocross.lv radošā pauze uz nenoteiktu laiku ***