Autokross: Pilnpiedziņa Open. Prognoze

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
18.04.2011
08:20
FOTO: Autocross.lv

Arvien vairāk diskusiju izraisa gaidāmā pilnpiedziņas mašīnu debija Latvijas čempionāta Open klasē – pret allaž labāko apļu laiku uzradītājiem Latvijas krosā nedēļas nogalē Smiltenē stāsies Ints Jeršovs ar Subaru Impreza. Autocross.lv lūdza eksperta Modra Volksona prognozi, kāds varētu būt Jeršova sniegums debijas sacīkstē.

„Patiesībā prognozēt ir sarežģīti un scenāriji var būt dažādi,” sacīja gaidāmo sacensību tehniskais komisārs. „Taču man liekas, ka Jeršovs netiks trijniekā, ja fināla finišu bez starpgadījumiem sasniegs trīs klases vadošie braucēji. Reālākais scenārijs – pilnpiedziņas mašīna uzvarēs startā, taču turpinājumā nevarēs pretoties ievērojami vieglākajiem aizmugures piedziņas automobiļiem.”

Modris Volksons arī atzīmēja, ka īsti nepiekrīt kolēģiem LAF Krosa komisijas padomē attiecībā uz pilnpiedziņas mašīnām piešķirtajiem papildu svariem attiecībā pret aizmugures piedziņas mašīnām. „Domāju, starpība uz papīra ir pārāk liela.”

Latvijas čempionāta svaru tabula veidojas atbilstoši FIA tabulai, kas veidota attiecībā pret motora tilpumu. Līdz šim aizmugures piedziņas mašīnām izmantojām par 70 kg mazāku svaru nekā FIA tabulā atbilstošajām kubatūrām. Savukārt attiecībā pret pilnpiedziņu darbojas FIA svars pret kubatūru, plus vēl 100 kg. Tātad Jeršova Subaru teorētiski vajadzētu būt par 170 kg smagākai par, piemēram, Raimonda Jerāna Matra Murena.

„Taču, no otras puses, man nav ne mazākās nojausmas, cik varētu svērt gaidāmais automobilis, to uzzināsim Smiltenē no rīta,” komentē Volksons. „Varbūt tas jau savā būtībā ir smagāks nekā domājam. Taču, ja izrādīsies, ka pilnpiedziņas minimālais svars padara šīs mašīnas nespējīgas pret aizmugures piedziņas auto, svaru tabulu noteikti vēl var koriģēt.”

Arī vadošais krosa tiesnesis Arnis Vēza atzīmēja, ka pastāv iespēja svaru tabulu mainīt arī pēc pirmā posma – pilnpiedziņas piesaistīšana Latvijas čempionāta Open klasei ir eksperiments, tāpēc jāļauj sākotnēji situācijas pārbaudīt praksē.

Starp citu, pat pasaules autosportā noteikumu koriģēšana dažādas specifikas automašīnu spēku izlīdzināšanai nav sveša. Piemēram, pasaules salonautomobiļu čempionātā (WTCC) pagāja vismaz divas sezonas, kamēr tika atrasta pareizā svaru kombinācija, kuru izmantot priekšpiedziņas automašīnām un aizmugures piedziņas BMW. Rezultātā kādā brīdī abu piedziņu automašīnas sāka braukt izcili līdzvērtīgi. Tiesa, dažādie svari mēdza sniegt pārliecinošu pārsvaru atsevišķās trasēs kādai no piedziņām. Līdzīgi var gadīties arī Open klases gadījumā – piemēram, ātrajā Mūsā, iespējams, pilnpiedziņa jutīsies labāk nekā aizmugures piedziņas mašīnas.

Vēl, runājot par prognozēm, jāatceras pērnā gada Latvijas un Baltijas čempionāta posms Priekulē. Toreiz viss notika tieši pretēji Modra Volksona prognozēm, kad uzvaru dramatiskā cīņā ar Raimondu Jerānu guva lietuvietis Vitaljus Plastinins, kurš startēja ar pilnpiedziņas BMW. Toreiz fināla startā Plastinins iesprūda aiz Jerāna un Jāņa Kozlovska. Kozlovskis kapitulēja jau pirmajā aplī tehnisku defektu dēļ, savukārt Jerāns turēja lietuvieti aiz muguras visu braucienu, līdz pēdējā apļa vidū kļūdījās pārslēdzot pārnesumus un palaižot Vitalju priekšā. BMW pārsvars bija pārliecinošs, bet cīņa – atraktīva.

Jebkurā gadījumā Smiltenes eksperiments būs aizraujošs. Savukārt jūsu prognozes par Subaru cīņu pret prototipiem tiek laipni gaidītas komentāru sadaļā!

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv