Lielisks Latvijas autokrosa un Folkreisa braucēju sastāvs devies uz Lietuvas čempionāta pēdējo posmu Marijampolē, kas Buggy 1600 un Open 4500 klasei ir arī Baltijas kausa pēdējais posms. Pēc pirmās dienas Latvijas braucēji līmenī.
Sacīkstes pirmā diena tika aizvadīta pamatīgos dubļos, bet uzdevums bija veikt laika kontroles braucienus un pirmo kvalifikāciju.
Standartam tuvajā 2000 klasē laika kontrolē labākais no mūsējiem bija Zigurds Gailītis, piekāpjoties Antanam Mažonam un Simam Gudavičum. Deviņu dalībnieku konkurencē Ivo Gabrāns bija ceturtais, bet Dainis Žvagins – astotajā vietā.
Pirmajā kvalifikācijas braucienā latviešiem vidēji labāks sniegums. Ivo Gabrāns guva pārliecinošu uzvaru, par piecām sekundēm pārspējot Gudaviču. Sekoja Mažons, kā arī Gailītis un Žvagins – ceturtā un piektā pozīcija.
Junior 1000 klasē sešu dalībnieku konkurencē otro rezultātu laika kontrolē uzrādīja vienīgais Latvijas braucējs šajā ieskaitē Dainis Zemnieks, piekāpjoties favorītam Normantam Lepšim. Braucienā abi aizvadīja sīvu cīņu par uzvaru, kurā pārāks tomēr bija Lepšis, bet Dainis otrajā vietā. Zemnieks pirms pēdējā posma Lietuvas čempionāta kopvērtējumā ir trešajā vietā, piekāpjoties vienīgi līderim Valdam Mikužim un Lepšim, bet sīvi cīnoties par medaļu ar Rīti Gurkli. Interesanti, ka Mikužis un Gurklis sestdienas braucienā izstājās.
2000 Super klasē no Latvijas uz cīņu devās mūsu čempions Ritvars Kārkliņš, kā arī Māris Mardoks. Tā kā Marijampolē 1600 klasē pieteikušies bija tikai divi braucēji, to skaitā Raivis Grigorovičs, klase tika izformēta un Raivis startē 2000 Super ieskaitē. Laika kontroli Latvijas sportisti sāka šokējoši, sagrābjot pirmās trīs vietas – Kārkliņš, Mardoks, Grigorovičs.
Pirmajā kvalifikācijā deviņu dalībnieku konkurencē Kārkliņš pārliecinoši uzvarēja, par deviņām sekundēm pārspējot Martinu Pikčilingi un trešo vietu saglabājušo Grigoroviču. Mardoka cīņa neveiksmīgāka – Māris trešajā aplī izstājās.
Lietuviešu braucējus par Open 4500 klases ideju var tikai apsveikt – deviņi mājinieki, plus mūsu Jānis Veģeris un arī Open 2500 klases čempions Armands Plūme. 11 dalībnieku sastāvs, praktiski pilns starta laukums. Laika kontrolē Veģeris uzrādīja piekto rezultātu, priekšā palaižot Dovidu Vaitkeviču, Pauļu Šniuku, Vitautu Petrašku un Egidiju Kirdeiķi. Plūmem sestā vieta aiz Veģera.
Pirmajā kvalifikācijā Jānis veica lielisku braucienu, finišējot trešajā vietā – aiz Vaitkeviča un lieliski startējušā Stepona Jančauska. Armands pirmajā kvalifikācijā izstājās.
Klasē pirms pēdējā posma Baltijas kausa līderis ir Darjuss Tamašausks, kurš pirmo braucienu noslēdza tikai piektajā vietā. Kopvērtējumā viņam seko Daljus Valjuks, kurš pirmajā braucienā izstājās. Trešais – Kirdeiķis. Pirmā sērija demonstrē, ka cīņa par Baltijas kausu var izvērsties ļoti aizraujoša.
Baltijas Buggy 1600 klasē joprojām bez latviešiem, kopumā astoņi dalībnieki. Laika kontrolē vadībā Janars Kadaks, pārspējot Baltijas kontekstā pārsteidzoši kontroli veikušo Kestuti Kraki un Ivo Sultu. Pirmajā braucienā Kadaks līmenī – uzvara, sīvā cīņā aiz sevis noturot tautieti Sultu, kā arī Kraki, favorītu Tomasu Zavarski un pārējos.
Pirms pēdējā posma kopvērtējumā līderis ir Kadaks, bet astoņu punktu attālumā – Zavarskis. Teorētiskas izredzes uz Baltijas kausu ir arī Andriusam Lugauskam, kurš pirmo kvalifikāciju noslēdza piektajā vietā.
Sacīkstē papildklases lomā piesaistīta B6000 smago bagiju klase, kurā bez favorīta Audrjusa Pilipaviča uz starta stājās četri latvieši – Jānis Kozlovskis, Dinārs Ramats, kā arī Ainārs Ramats, kurš nebija cīnījies kopš pērnās sezonas un, kas pārsteidzoši, arī D12 klases braucējs Bruno Leimanis, kurš ar bagiju oficiālās sacīkstēs nebija startējis daudzus gadus. Laika kontrolē Pilipavičs pirmais, sekoja Kozlovskis, Leimanis, Dinārs un Ainārs Ramati. Šādā secībā visi pieci finišēja arī pirmajā braucienā.
Jāatzīmē gan, ka sestdienas rezultāti pagaidām provizoriski, jo tiesneši izskata situācijas par iespējamām apdzīšanām dzelteno karogu zonā.
Ļoti labi! Malači!