Autokross: Pirmā jaunās Krosa komisijas padomes sēde sarūpē pārsteigumus

Viesturs Saukāns  20.02.2014 14:13 11

  Autokross, Ziņas

Trešdien vakarā tika aizvadīta pirmā LAF Krosa komisijas padomes sapulce kopš 12. februāra komisijas biedru sapulces. Pirmās sēde, kuras mērķis bija kalendāru un nolikumu apstiprināšana, sarūpēja pāris pārsteigumus gaidāmajā sezonā.

Interesantas izmaiņas piedzīvojis Latvijas autokrosa čempionāts – likvidēta brīvo treniņu sesija, kas, zināmā mērā, apvienota ar laika kontroles braucieniem. Līdz šim brīvajos treniņos tika veikti trīs apļi, bet vēlāk sekoja laika kontrole ar vēl trim apļiem, no kuriem labākais veidoja starta pozīciju pirmajai kvalifikācijai. Jaunie noteikumi paredz, brīvo treniņu sesijas nebūs vispār, savukārt laika kontrole sastāvēs no četriem apļiem. Nolikumā uzsvērts, ka pirmajā no četriem apļiem laiks netiks fiksēts, neradot sportistam bez iepazīšanās tiekties uz pirmā apļa varoņdarbiem neiepazītā trasē. Otrais, trešais un ceturtais aplis jau ar fiksētiem laikiem, no kuriem labākais veidos laika kontroles rezultātu, kā līdz šim.

Lai gan paredzama braucēju daļas pretestība šai idejai, saprotami jaunās sistēmas iemesli. Pirmkārt, šādā veidā tiek atslogots pietiekami nervozais rīts, kad divās, trīs stundās jātiek galā ar reģistrāciju, tehnisko komisiju, treniņiem, sapulci, laika kontroli un sacensību atklāšanu. Otrkārt, atceroties pērnā gada sportistu balsojumu Smiltenē, tiek atceltas jebkādas versijas trašu saudzēšanā ar trases konfigurācijas maiņām (riepas, ķīpas, utt). Lai gan brīvie treniņi šķietami aizņēma pāris stundas, šajā laikā pat pie 60 dalībniekiem tiek veikti aptuveni 250 apļi, kas vēl pirms sacensību atklāšanas izdara pietiekamu postu mīkstā seguma trasēs, piemēram, Smiltenē.

Šajā gadījumā gan sportistiem būs ievērojami vairāk jāpievēršas personīgās disciplīnas jautājumiem, jo laika kontrole, kā zināms, notiek pa klasēm un tas, kurš nepaspēj pievienoties klases biedriem, paliek bez laika kontroles rezultāta. Tas nozīmē, ka sportistam pašam būs cītīgāk jārūpējas par reģistrācijas un tehniskās komisijas nekavēšanu. No rīkotājiem un nolikumu gatavotājiem, savukārt, tas prasīs jau laicīgi paredzēt un publiskot aptuveno klašu secību laika kontrolē un pārējās dienas gaitā.

Vēl viens jaunums, kura ideja izskanēja jau pēc salonautomašīnu klašu sportistu sapulces, ir Open klases kausa izcīņa Open čempionāta ietvaros. Ja par visu pēc kārtas, tad Latvijas čempionāta Open klase ir aizmugures piedziņas vai pilnpiedziņas mašīnu klase ar motora darba tilpumu līdz 3500 kub.cm. Savukārt Open kauss būs tās pašas klases automašīnām, kuru motora darba tilpums nepārsniedz 2500 kub. cm. Tas izslēdz, piemēram, turbomašīnas, kuru motora tilpums ar koeficientu pamatā pārsniedz 2500 kub. cm, savukārt motivē braucējus ar mazākas kubatūras motoriem stāties uz starta. Respektīvi, ja pieņemam, ka ar Toyota MR2 ir salīdzinoši sarežģīti spēkoties pret Lancer Evo VIII, tad MR2 vismaz savā starpā var aizvadīt pietiekami principiālas cīņas.

Niansētas izmaiņas Latvijas čempionāta komandu vērtējumā. Ja līdz šim komandu cīņās no trim posma braucējiem tik vērtēti divi labākie rezultāti dažādās klasēs, tad no šā gada komandas biedri varēs cīnīties par punktiem arī vienas klases ietvaros, respektīvi, vienkārši tiks vērtēti komandas divi labākie rezultāti. Ideja – ja nu komandas biedri darbojas vienā garāžā, būvējot vienādas mašīnas, kāpēc gan lai viņi abi nenestu punktus komandai? Starp citu, pērn komandām šī bija zināma problēma: SK Ogre zaudēja daudz punktus, jo punktus vienā posmā varēja nest vai nu Jānis Miščenko, vai nu Ritvars Zobens, kuri abi startēja 2000 Super klasē, izcīnot pirmās divas vietas kopvērtējumā. Līdzīgi arī SK Vecpils komandai, kur Jānis Grīnvalds un Oskars Troika abi startēja 1600 klasē, kā arī SK Autocross.lv II, kur Arnis Odiņš un Andris Krieviņš abi pārstāvēja VAZ klasi. Vēl viens patīkams jaunums – labāko komandu apbalvos arī katrā posmā, ne tikai kopvērtējumā.

Tiek saglabāta Junioru kausa izcīņa, kurā šogad piedalīsies sportisti, kuri dzimuši 1993. gadā vai vēlāk (1600, 2000 Super, Open, VAZ Klasika, B600 klasē).

Šogad pārbaudes sacīkste paredzēta 3. maijā Ludzā. Ja trase un rīkotāji tiks galā ar šo cīņu, pavisam reāla ir šīs trases debija Latvijas čempionātā nākamajos gados. Patīkami, ka Ludzas trases rīkotāji uztur kontaktus ar LAF Krosa komisijas vadību, priecē arī vietējās pašvaldības lielā interese par iespējamo autokrosa attīstību Ludzā.

3. maijā Ludzā paredzēts LAF Krosa komisijas kausa posms, bet pēc trešdienas sapulces jaunums – tur paredzēts arī LAF Folkreisa Vasaras kausa posms, kas sākotnēji netika plānots.

Tikpat aktīva rosīšanās notiek Krāslavas pusē – kādu laiku top rīkotāju un Krosa komisijas pārstāvju tikšanās un cīņu vietu apskate. Daudzsološi!

Dalies ar šo ziņu