Svētdien noslēdzās Latvijas autokrosa čempionāta līdzjutēju mēnešiem garais moku periods – beidzies pieteikumu termiņš pirms seriāla pirmā posma, kas šonedēļ notiks Brenguļu autotrasē! Daudzsološi sastāvi visās klasēs, bet 1600 sāga pagaidām bez laimīgām beigām.
Visvairāk pieteikumi, par spīti VAZ Klasika pretošanās kustībai, tomēr sakrājies priekšpiedziņas 2000 Super klasē – 14 pieteikumu. Atgriežas Aivars Kreijers, cīņai gatavojas Māris Mardoks, bet, kas patīkami, čempionāts ieraudzīs vēl trīs debitantus! Visi gan jau rūdīti sporta speciālisti – Krosa komisijas kausa līderis Aigars Kļaviņš, Folkreisā panākumus guvušais Kalvis Buģis un pērnais Krosa komisijas kausa uzvarētājs Aivars Galbāliņš.
1600 klase šobrīd apstājusies pie pieciem pieteikumiem, kas šobrīd nozīmē – nav kvoruma, nav punktu un otro gadu pēc kārtas apdraudēts Latvijas čempionāta statuss. Vai šonedēļ uzradīsies sestais braucējs, vai arī 2000 Super kļūs par vienīgo priekšpiedziņas klasi, kurai pievienosies lielisks pulks 1600 braucēju? Lai cik žēl būtu 1600 klases, nu jau šķiet, neglābjamais gals, 2000 Super un autokross kopumā iegūtu, ja klasē būtu gandrīz 20 braucēju! Varbūt jāpieņem situācija un gan braucējiem, gan līdzjutējiem jābauda lieliskā cīņa?
VAZ Klasika nebeidz saņemt aplausus par spožu sniegumu starpsezonā – 11 pieteikumu pirmajam posmam ir labs rādītājs gadā, kad vairāki braucēji klasi pametuši. Iepriekš minētajiem pievienojies arī igaunis Hanness Tislers, kurš fragmentāras cīņas Latvijas čempionātā aizvadīja jau 2016. un 2017. gadā.
Lieliski atguvusies arī B600 klase – lai arī uz robežas, tomēr pērn čempionāta statusu zaudējusī kategorija sāk braši, ar sešiem pieteikumiem. Iepriekš apskatītajiem pievienojušies daudzsološais Viesturs Sproģis un pērn klasē debitējušais, taču avārijas dēļ lielāko daļu čempionāta izlaidušais Mikus Neško. Šobrīd klases galvenais uzdevums – līdz Brenguļiem nevienu no sastāva nepazaudēt!
Septiņi dalībnieki Mini bagiju klasē, savukārt Open 2500 septiņi, kas gan ir neliels negatīvs pārsteigums, jo tika prognozēts, ka braucēju skaits šajā ieskaitē varētu pārsniegt desmit. Iepriekš apskatītajiem pievienojies viens no galvenajiem favorītiem Ints Jeršovs, kā arī debiju gaidošais Uģis Oliņš. Tiesa, ir bažas par Jāņa Gustāna paspēšanu sagatavot auto, kas var arī šo klasi novest uz kvoruma sliekšņa.
Kopumā, lai gan visās klasēs pamatīga sportiskā intriga par pirmajām vietām, sastāvi pirmajai sacīkstei varēja būt par pāris braucējiem katrā ieskaitē kuplāki. Taču kopējā sajūta pirms šā gada čempionāta ir labāka nekā bija pērn, kad sezonas sākums bija krietni nervozāks braucēju trūkuma dēļ. Ēras un paaudzes būs nomainījušās un nākamajos gados gaidāma augšupeja?
Viestur, kas notiek ar autosportu Baltijā, tas reāli sāk nīkuļot(vietējie čempionāti), igauņiem arī piemetusies šī sērga- rallijkrosā arī iestājusies krīze, pieteikumu saraksti nemelo……
Njā, grūti skaidrot. Viena no versijām – reģions ir tā ieskrējies ar FIA gudrībām, wrx augstumiem un piemēriem, ka vairs neprotam izveidot noteikumus vietējam līmenim un vajadzībām. Dzenam augšā izmaksas ar visādiem nevajadzīgiem un daļēji vajadzīgiem manevriem, un vienkāršā uzbraukt gribošā tauta netiek līdzi, masveidā. Mana vizīte uz zviedru folkreisu baigi pamainīja priekšstatu par realitāti, nesaspringšanu uz lietām, kuras var neaiztikt. Un nesaku, ka visiem un visam jākļūst par zviedru Folkreisu, bet pamācīties vienkāršību nacionālajā līmenī būtu veselīgi.
Piemēram, kā sākām pielīdzināt B600 Nezam, klase gandrīz beidzās. Un tādi ir vēl visādi niansēti gadījumi…