Autokross: Revolucionārs piedāvājums no Smiltenes rīkotājiem

Viesturs Saukāns  13.04.2012 11:22 15

Sporta kompleksa Teperis saimnieks Vairis Tralla, sadarbībā ar tiesnešiem un LAF Krosa komisiju, piedāvā sportistiem 29. aprīļa cīņai apsvērt ideju, kas palīdzētu saglabāt trases segumu un, attiecīgi, taupīt tehniku. Smiltenieši piedāvā dienas gaitā izmantot lielās riepas trases vārīgākajās vietās, tās dienas gaitā atbīdot.

Ideja paredz, ka brīvie treniņi, laika kontrole un pirmā kvalifikācijas sērija notiktu ar trases atsevišķu līkumu iekšmalās izvietotām lielajām riepām. Tas mainītu braukšanas trajektorijas, taču neraktu trasē klasiskās bedrainās vietas. Pēc pirmās kvalifikācijas daļu no riepām no trases noņemtu, kas nozīmētu, ka uz otro kvalifikāciju atkal tiek mainītas trajektorijas, braucot pa citām, neizraktām līnijām. Pēc otrās sērijas riepu aizvākšanas akcija tiek atkārtota, bet pēc trešās kvalifikācijas riepu trasē vairs nav, kas nozīmē, ka finālbraucieni tiek veikti pa klasisku Tepera trasi.

Šī ir ideja, kuru sportistiem ar vēsu prātu jāapsver, jāmēģina atrast objektīvas problēmas, lai tās varētu risināt, kā arī jāiztēlojas braukšana pa līdzenu trasi visas dienas garumā. Rīkotāji atzīmē, ka citu variantu, kā ierobežot pirmā, otrā un vistālākā no starta pagrieziena izrakšanu, šobrīd nav.

Autocross.lv piedāvā viedokli paust gan šī raksta komentāros, gan kreisajā pusē esošajā aptaujas sadaļā. Komentējot lūgums būt konstruktīviem un ideju neizgāzt tikai tāpēc, ka šodien ir apmācies laiks!

  • Kalvis

    Doma jau laba, bet kā tas ietekmēs apdzīšanas iespējas…

    • Vairis

      1.līkuma platums ir 22 metri, ja iekšmalu sašaurinam pa 6 metri paliek 16 metri.
      2.līkuma platums ir 16 metri, ja iekšmalu sašaurinam pa 6 metri paliek 10 metri.
      3.līkuma platums ir 16 metri, ja iekšmalu sašaurinam pa 6 metri paliek 10 metri.
      4.līkuma platums ir 30 metri, ja iekšmalu sašaurinam pa 15 metri paliek 15 metri.
      5.līkuma platums ir 16 metri, ja iekšmalu sašaurinam pa 6 metri paliek 10 metri.
      6.līkuma platumu neaiztiekam, jo tiesneši uzskata, tur nedrīkst sašaurināt, jo tas ir nepārredzams, aiz tramplīna.
      7.līkuma platums ir 16 metri, ja iekšmalu sašaurinam pa 6 metri, paliek 10 metri.
      Šādu trases līkumu platumus varam piedāvāt uz brīviem treniņiem, oficiāliem treniņiem un 1 kvalifikācijas braucienu.
      Pēc 1.kvalifikācijas brauciena riepas pavelkam atpakaļ pa 2 metri, bet 4 līkumā pa 5 metri.
      Pēc 2.kvalifikācijas brauciena riepas pavelkam atpakaļ pa 2 metri, bet 4 līkumā pa 5 metri.
      Pēc 3.kvalifikācijas visas riepas ņemam nost no trases.
      Katrā līkumā ir doma pa 1 lielai traktora riepai, no kuras līdz līkuma iekšmalai ir mazās riepas un brīdinajuma lenta.

  • Kostiks

    uz treniniem un laika nemshanu mierigi shito var realizeet, kopistiski braucot, lai lemj sportisti…

  • juris

    idja ļoti laba! tikai jāatrunā soda sekundes par neievērošanu :)

  • Normunds Vītols

    Ideja šāda – visos 3 minētajos līkumos novietot riepas gar iekšējo malu, kur vienmēr tiek izraktas špūres un vēl pievilkt no ārējās malas nedaudz atrobotkas mazliet pieberot tās riepas un tā braukt visu dienu neko nemainot. Trases platums to atļauj.

    • Kristaps

      īsti neredzu tam jēgu, jo ja pa jaunajām trajektorijām brauks visu dienu (nemainot riepu novietojumus) tad špūres tāpat izraks.

  • Dāvis

    špūres jau jebkurā gadījumā izraks. turklāt kopā braucot ja līkums sašaurināts, tad noteikti būs lielāka bakstīšanās, it īpaši pirmajā aplī, pirmajā līkumā.

    • Kostiks

      tiesnešiem būs ko skatīties…. stūlbākais liekas ka, fināls tiek uztverts kā galvenais brauciiens, bet lieta tāda,ka tagad punktus dos par katru braucienu un zosu gajiens nevienam nav izdevīgs un nevienāno brauciieniem… tiesnešiem būs jābūt ļoti acīgiem, lai nav baigās razborkas pēc katra brauciena…
      domaju ka tikai uz priekbraucieniem(kad nav kopējie starti) jaliek tie roteri

      • Vairis

        Tie nav domāti roteri ātruma samazināšanai. Doma ir tikai viena, lai katrā braucienā līkuma iekšmala būtu cieta nebraukta, un ja sakat, ka kopējiem startiem neder, tad nav jēgas likt vispār. Skatamies kas notiks ar aptauju.

  • igaunija

    Could anyone please translate a bit, what is happening ?

    • Hello, nice to see ya here, Estonians! :) About this news article – it is offered by organizer of Smiltene race some track-saving plan: to put some tractor tyres in the inside-lines of the corners in the morning, saving those corners. Then, after trainings to put those retarders some meters closer to the inside, after Q1 more closer, etc, but for the finals remove all the tyres and get clean track with “fresh” inside-lines. It is now up to drivers to unofficially vote for this “system”. Now it seems 50:50 from drivers and LV Cross commission. Your opinion?

  • Kristaps

    Lai lemj braucēji…. (Tie kuri brauks Smiltenē!)
    Bet patiesībā jau – ja nepamēģinās vienreiz – tā īsti tos plusus mīnusus nesapratīs!

  • Pilots

    Nu lai kā arī būtu, spilgts piemērs, čempionāta 5.sacīkste duelis starp Spīķu Intaru un Reini Nitišu, dueli uzvarēja Reinis, bet visu braucienu vadībā bija Intars, iemesls šādam iznākumam- bedre iekšmalā, nekas personisks, bet piedāvajums nav slikts, ja nu kāds no braucējiem reizi pa reizei netaranēs tās traktoru riepas, kas kā zināms nav diezko vieglas un visiem skaidrs ka krosā balstiekārta nav tas spēcīgākais mezgls, kas arī varētu tikt traumēts taranējot šīs riepas, varbūt kautkādu alternatīvu vajag, varbūt mucas kā BRENGUĻU autotrasē, protams bez h2o tajās iekšā! Kāds no braucējiem iespējams ir nedaudz uztraucies par to, bet visā visumā šāds revolucionārs pasākums nebūtu slikts, ieteiktu visiem tiešām aizdomāties, jo rezultātā visu dienu brauksiet pa ”galdu”, vai vismaz labāk kā parasti, tikai manas domas!

  • igaunija

    I have no idea how those tractor tyres will be placed, but i could imagine that those tyres might be a bit dangerous for drivers, no ?

    But i dont know, the track wasnt THAT bad last season in my opinion, for the need of this.

    So without any imagination, i would vote NO.

    • Understandable! Driver (and car) safety is main concern, of course, as tyres on track allways is bit of a challenge for drivers.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***