Autokross: Superfināls: 2000 Super

Viesturs Saukāns  08.09.2011 14:34 6

Misija: Latvijas čempiona noskaidrošana

Varoņi: Uz čempiona titulu pretendē Intars Spīķis, Reinis Nitišs

Papildu uzmanībai: Startam gatavojas ne tikai visi spēcīgākie šā gada čempionāta dalībnieki, bet arī četri nezināmu spēku samēru lietuvieši. Īpaša uzmanība jāpievērš Ulvim Bujānam un Tomam Ziedānam, kuru spēku samēri šajā sezonā nav precīzi zināmi.

Sestdien 2000 Super klasē par Latvijas čempiona titulu cīnīsies divi sportisti – Intars Spīķis un Reinis Nitišs. Lai kāds būtu iznākums, situācija unikāla, jo par čempionu kļūs braucējs, kuram šī ir debijas sezonas Latvijas čempionātā. Neviens cits vairs nevar uzvarēt kopvērtējumā. Taču arī ar šiem diviem pietiks…

Spīķa pārsvars kopvērtējumā pār Nitišu ir 11 punkti. Tas ir pietiekami daudz, lai klasiskā šā gada čempionāta posmā Spīķim pietiktu tikai piedalīties un savākt trūkstošos punktus. Piebilde – Mūsā nebūs klasisks LČ posms!

Sacīkstei pieteikušies 13 dalībnieki. Ja visi atbrauks, cīņa notiks divās grupās. Ja nē – vienā lielā kompānijā visas dienas garumā.

Aprēķins ir vienkāršs – Nitišam ir cerības tikai situācijā, ja tiek gūta pirmā vai otrā vieta.

Ja Reinis uzvar un gūst kvalifikācijas punktu, Intars nedrīkst būt augstāk par sesto vietu. Ja kvalifikācijas punkta nav, tad Spīķis nedrīkst būt augstāk par septīto pozīciju. Ja Nitišs ir otrais, Spīķim der vai nu desmitā vieta (ja Nitišam ir papildpunkts), vai nu Intars drīkst palikt ārpus punktu guvēju pulka. Ja Nitišs ir trešais un gūst papildpunktu, viņš Spīķa punktu negūšanas gadījumā izlīdzinātu punktu skaitu ar līderi, taču augstākas vietas sezonas laikā vienalga dotu uzvaru Intaram.

Nitišam nav daudz cerību, lai gan tieši viņš ir viens no galvenajiem top-2 pozīciju favorītiem. Tomēr viņa situāciju varētu atvieglot dažas nianses. Šajā sacīkstē būs jācīnās ļoti lielā braucēju pulkā, kas paredz iespēju kādam no favorītiem palikt bez punktiem.

Nitišs, kurš nācis no bara sporta veida kartinga, lielā braucēju pulkā jūtas droši – pieredze kartingā, kā arī Igaunijas rallijkrosa čempionātā un NEZ seriālā ļāvusi atstrādāt kontaktcīņu izjūtas. Savukārt Intaram šādas pieredzes nav – šā gada posmos, kuros Spīķis startējis, nevienā nav bijis vairāk sportistu par sešiem, turklāt Intaram ar viņiem nav bijis tā īsti jācīnās visai pārliecinošā pārsvara dēļ. Intaram arī pagaidām novērota tendence sākt pieļaut kļūdas atrodoties līderpozīcijā, sevišķi labi tas bija redzams iepriekšējā posmā Smiltenē. Šie mīnusi pie lielā dalībnieku skaita Spīķa nepieciešamo piekto vietu var pārvērst par sarežģītu uzdevumu. Tomēr, ja Intars pamanīsies zaudēt titulu, tad kritikai nebūs iemesla – Bauskā Intars aizvadīs tikai savu piekto Latvijas čempionāta sacīksti.

Un tomēr Spīķim ir liels pluss, 11 punktu izteiksmē. Ja viņš sapratīs, ka viņam nevajag par katru cenu uzvarēt un viņš pratīs izvairīties no situācijām, par kurām varētu interesēties tiesneši, viss būs kārtībā.

Ja Reinis negūs Latvijas čempiona titulu, no sirds jānovēl uzvarēt Igaunijas rallijkrosa čempionātā, kura dēļ nācās upurēt vienu no posmiem Latvijā.

2000 Super klasē Bauskā problēmas abiem favorītiem var sarūpēt lietuvieši, kuri pieteikušies startam šajā sacīkstē. Viņu spēku samēri īsti nav skaidri, taču jāpieņem, ka viens, divi no viņiem varētu izrādīties arī top-3 pozīciju pretendenti. Sarakstos ir arī Ulvis Bujāns, taču šis tumšais zirdziņš kļūs par vienu no favorītiem tikai tad, kad sestdienas rītā viņa SEAT būs redzams dalībnieku parkā – viņa dalība šobrīd šķiet šaubīga. Nopietni spēlētāji būs arī Ainārs Kenigsbergs un Uģis Kaimiņš, kuriem vēl savā starpā jāsadala bronzas medaļa. Taču tiešā cīņā, šķiet, Nitišs un Spīķis būs jaudīgāki tehniskā ziņā.

  • Pilots

    Nesaprotu vienu kapēc Nitišs lielākoties ir pielīdzināts pie uzvaras, bet Spīķis tikai pie iespējamības.

    • Atbildu: no šāda leņķa ir vieglāk paskaidrot, kas kuram ir nepieciešams titula gūšanai. Arī 1600 rakstā tiek izskatīta iespēja, kā par čempionu varētu kļūt vicelīderis Priedītis, nevis līderis Lilienšteins. Šādā veidā ir vieglāk skaidrot līdera “atļautās kļūdas procentu”. Ezim skaidrs, ka analizēt kopvērtējuma līdera augstu rezultātu pēdējā posmā ir bezjēdzīgi, jo tas tikai pastiprina viņa līdera pozīciju. Drāma sākas brīdī, kad līderis klūp, tad arī rodas jēga jebkādiem aprēķiniem. Padomāšu vēl kādu gudru teikumu situācijas skaidrošanai!!! :D :D :D

  • Guntis

    Man prieks ka Spikis,var noturet ar tris riteniem aizmugure Nitisu.Ja jau ir tada liela pieredze autosporta,tad jau vajadzeja apdzit jau divus aplus pirms finisa.Cepuri nost ka vissi SPIKI brauc,tie puikas ir cinitaji,nevis savakt puntus uz kritusiem.Nebutu tadi atraktivi brauceji,nebutu ko skatities

  • Drifters

    Spīķis labākais !

  • SEŅOTĀJS

    SPĪĶIS,NITIŠS MALACI,PROFI!! CEPURI NOST!! A KAS SESTDIEN VINĒJA BAUSKU? KAUT KĀDS AMATIERIS AR MAZDĀRZA TRAKTORIŅU? NĒ,TAS BIJA JAUNS PUISIS NO AMATIERIEM,BET LAFS JAU AMATIERUS NEATZIST. VARBUT VAR TO UZVARU ANULĒT UN ATDOT KĀDAM PROFAM. :-D
    P.S. TOM,MALACIS!!!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Autocross.lv radošā pauze uz nenoteiktu laiku ***