Autokross: Superfinālu gaidot 1: Kas Mūsas sarakstos?

Viesturs Saukāns  03.09.2013 22:02 2

Nedēļas nogales cīņas ar pieteiktu 101 dalībnieku autokrosā neapšaubāmi būs viens no sezonas grāvējiem. Kas atzīmējams Mūsas posma pieteikumu sarakstos?

Pirmkārt, jāņem vērā, ka 1600, 2000 Super, Open un VAZ klasika klasēs pieteikumu skaits liks dalīt šīs ieskaites divās kvalifikācijas grupās, jo pieteikumu skaits pārsniedz 12. Tiesa, vērosim, vai visi pieteiktie ieradīsies. Pašlaik nav ziņu, ka kāds no braucējiem būtu zem jautājuma zīmes.

Vēl viena lieta, kurai uzreiz jābūt skaidrai gan medaļu dalītājiem, gan statistikas mīļotājiem – Latvijas čempionāta ieskaitē tiks vērtēti arī kaimiņvalstu sportisti. Tātad latvietis, kurš sacīkstē gūs 11. vietu, tiešām arī būs 11. pozīcijā šajā posmā, un paliks bez punktiem.

Tātad dalībnieku saraksts. Skaidrs, ka uz šo sacīksti ir gatavi ierasties Baltijas labākie krosa braucēji. Lietuvieši jau pāris gadu šo Baltijas festivālu uztver ļoti nopietni, bet šā gada Baltijas kauss šķiet izdevies lielisks.

1600 klase

Nav nepieciešamības pārskaitīt kaimiņvalstu braucējus, dalībnieku saraksts parāda visus uzvārdus. No mūsējiem jāpiemin Jāņa Lidera otrais atgriešanās mēģinājums – Smiltenes pieteikums nerealizējās, jo pēdējā brīdī pievīla tehnika. Tāpat interesanti, ka „neitrālā teritorijā” tiksies Kaspars Silenieks un Jānis Nikels, Nē, viņu starpā nav principiālu cīņu, vienkārši, ja Kaspars šogad startējis tikai Vecpils posmos, tad Jānis – tikai Smiltenes sacīkstēs.

Gribas novēlēt beidzot izdošanos Aleksandram Ņikitinam. Šķiet nereāli, bet fakts – braucējs startējis visos sezonas posmos, taču nevienā sacīkstē nav guvis ieskaiti, kaut reālu vietu bez punktiem. Iemesli – tehniski, plus avārija Vecpilī-2. Apbrīnojams antirekords.

2000 Super klase

No klāt nākušajiem jāmin Sanda Žebeka šā gada pirmā vizīte čempionātā. Diemžēl, lai gan bija plāns straujiem manevriem, pēc Smiltenes avārijas uz starta neizies Gints Astrauskis, kurš vēl pirms došanās uz Vidzemi bija kopvērtējuma medaļu pretendents.

Šī ir klasē, kurā Latvijas sportistiem būs īpaši smaga cīņa ar Lietuvas speciālistiem.

Open

Sezonas noslēguma zieds! No 16 pieteiktajām mašīnām deviņas būs pilnpiedziņas auto. Un, šķiet, pilnpiedziņas auto atļaušana autokrosā būs izraisījusi interesantu un ļoti baudāmu dalībnieku pieaugumu. Tas gan, protams, atstāj iespaidu uz prototipu Open dzīvotspēju, taču aizmugures piedziņas auto bez papildu injekcijām no „kvartām” vienalga nebūtu dzīvotāja.

Sapulcējušies visi sezonā autokrosā startējušie Open braucēji! Jaunpienācējs – Jānis Augulis, kurš pēdējā brīdī nomainīja savu pieteikumu folkreisam pret Open klasi. Jānis krosa stipa sacīkstēs debitēja pirms mēneša Vecpilī, startējot folkreisā. Šāds plāns bija arī uz Bausku, taču Inta Jeršova, Laura Unāma un kopējo tendenču pamudināts, Jānis, kuru zināmās aprindās pazīst ar iesauku Ketomā (tas jāpiemin, lai laikus būtu skaidrs, par kuru tēlu ir runa), gatavo krosam Subaru Impreza. Šī automašīna līdz šim tika gatavota un arī veikusi rallija cīņas.

Folkreiss gan bez Auguļa nepaliks – ar VW Golf II startēs Edijs Augulis, kurš ir visu laiku jaunākais folkreisa braucējs. Viņam 14 gadi apritēs desmit dienas pēc Mūsas posma finiša, startam tiek pielaists, balstoties uz zināmu iepriekšējo autobraukšanas pieredzi (amatieru sacīkstes, sprinti, treniņi), turklāt pēdējais eksāmens būs treniņbraucieni sestdienas rītā.

Uz starta arī šogad oficiālajā krosā debitējušie Kristaps Ašmanis un Edvīns Strēlis. Kristaps būs vienīgais īstenais klasiķis, kura rīcībā būs auto ar motoru priekšpusē un velkošu aizmugurējo asi.

Lai gan Lietuvas kross krietni ilgāk izceļas ar pilnpiedziņu uzplaukumu, no dienvidiem cīņai gatavojas vienīgi Darjuss Tamašausks ar savu Supergolfu. Arī Baltkrievijas braucējs Eduards Šeļehs viesu statusā – viņš Latvijā startēs pirmo reizi, pēc visa spriežot, ar Vadima Kiškurno līdz šim izmantoto BMW.

Tas arī no viesiem viss – pārējie 14 ir mūsu sportisti!

VAZ Klasika

Šajā klasē īpašu jaunumu uz Bauskas posmu nav, šķiet, dalībnieku skaita un sastāva kulminācija bija Smiltenē. Taču intrigai noteikti pietiks – līdz šim katrā posmā cits uzvarētājs.

B600

Arī mūsu bagiju klases braucēju sarakstos nav pārsteigumu, vienīgi jācer, ka līdz startam bez problēmām tiks gan līderis Kaspars Bumbiers, gan iepriekšējo gadu čempions Jānis Baumanis. Gaidītais duelis izpalika Smiltenē, kad Baumanis upurēja sacīksti, pēc treniņiem atdodot tehniku motoru defektu piedzīvojušajam Bumbieram.

Kroskarti

Šā gada Latvijas čempionāts šai klasei, kā varēja prognozēt, iznīcis dalībnieku skaita dēļ. Taču tas netraucē Baltijas kroskartu braucējiem samērīties spēkiem Mūsā. Latvijas trim CK 125 braucējiem pievienosies četri igauņi ar lielākās kubatūras kroskartiem, viņiem pa priekšu centīsies braukt arī Dāvis Tobiass. Ja kādam neienāks prātā šo sastāvu dalīt grupās, cīņa, patiesībā, būs interesanta.

B6000

Ja smago bagiju sastāvs tik tiešām būs deviņi braucēji, ātrajā Mūsā sacīkste var izrādīties viena no nedēļas nogales naglām. Sarakstos no Latvijas puses debitants – cīņā dosies Intars Bališevs, kurš debijai riktējas jau labu laiku.

Jānis Kozlovskis centīsies realizēt kādu laiku neveiktu triku – startēt gan Open, gan B6000. Jānis pats gan atzīst, ka bija nosolījies tā nedarīt. Taču, tā kā labi rezultāti spīd gan vieglā auto vērtējumos, gan bagiju Baltijas kausā, jāsakož zobi un jābrauc. Situāciju atvieglina fakts, ka sacīkste ir divās dienās, braucienu koncentrācija laikā nav tik izteikta.

Buggy 1600

Viņi būs tikai astoņi, taču, liekas, visi spēcīgākie, kas šajā klasē var startēt Baltijā, izņemot Andri Kuļikovski. Cīņā dosies Eiropas trases vagojušie Māris Līcis un Ronalds Baldiņš, pat Ervins Grencis liks pie sētas SuperBuggy tehniku, lai Mūsā uzspēkotos mazās kubatūras klasē.

Laba un ilgi gaidīta ziņa – pēc pāris gadu pārtraukuma Baltijas kausā atgriezīsies Intars Grandāns, kurš ilgstoši gatavojis jauno bagiju, bet nupat, šķiet, to būs novedis līdz starta gatavībai.

Folkreiss

Folkreisa republikā dalībnieku saraksta analīze ir citādāka, jo kuplais skaits – šajā gadījumā 36 pieteikumi – ir visai mainīgs. Tomēr kodols ir kaujas gatavībā.

Kaspara Džeriņa no Ivo Gabrāna nopirktā Mazda MX3 nonākusi Sergeja Maļceva īpašumā. Būs interesanti vērot, kā Sergejam klāsies, pirmo reizi startējot ar konkurētspējīgu auto.

Krosa specs Raivis Grigorovičs šoreiz pieteicies folkreisa cīņām. Ar savu krosā izmantoto VW Golf I viņš var ielauzties finālistu pulkā.

Pēc pāris gadu pārtraukuma gatavs atgriezties ir Mārtiņš Lapsa, kuram paredzēts dalīt auto ar brāli Kristapu Lapsu, kurš debitēja folkreisā Vecpilī. Jāpiebilst, ka šis nav tas Kristaps Lapsa, kurš pirms pāris gadiem visai veiksmīgi jau startēja folkreisa cīņās.

Trīs debitanti – jau minētais Edijs Augulis, kā arī Mārtiņš Cīrulītis, kurš trasē dosies, dalot Toyota Celica ar šogad pirmajā posmā debitējušo Kasparu Bērzlapu. Trešais debitants ir kolorīts un raksta folkreisa vēsturi – pirmais ārzemnieks Latvijas folkreisā Židrūns Šarkūns. Jā, viņš zina folkreisa specifiku un pirkšanas iespējamos incidentus.

Patīkams junioru skaits (vecumā līdz 21 gadam): trasē dosies deviņi juniori.

Jāpiebilst, ka folkreisam ar Mūsas cīņu vēl nekas nebeidzas – izšķirošā sacīkste būs 22. septembrī Brenguļos. Starp citu, arī autokrosa klases sportisti jau gatavojas ceļojumam uz Vidzemi.

Bet vispirms – visi uz Mūsu!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 21.07.2018. Latvijas autokrosa čempionāts, 3. posms Nolikums LČ Pieteikuma veidlapa LČ Dalībnieki LČ (43)