Autokross: Superfinālu gaidot 2: Kas notiek NEZ un Baltijas kopvērtējumos?

Viesturs Saukāns  04.09.2013 21:05 0

Runājot ar vairākiem Latvijas krosa līdzjutējiem jāsecina, ka Mūsas posma galvenais uzdevums viņiem kā skatītājiem būs Latvijas čempionāta cīņas un to iznākums. Saprotami, ka latviešu kross mums ir visu sezonu acu priekšā. Taču Baltijas un diskutējamā NEZ kausa situācija sportiski ir aizraujoša. Kas nepieciešams uzvarām?

Baltijas kauss šādā formātā, šķiet, būs dzīvotspējīgs, jo vairāk tāpēc, ka Lietuvā autokrosa klases kļūst arvien līdzīgākas Latvijas klasēm. Vienoti noteikumi ļauj daudz vienkāršāk apvienot abu aktīvāko valstu sportistus, kā arī savienot posmus ar nacionālo čempionātu sērijām. Skumīgi, ka šajā stāstā nepiedalās Igaunijas braucēji, taču neko darīt – nevar prasīt sportistus no valsts, kurā nav vieglo automašīnu krosa, tikai rallijkross.

Par NEZ ieskaiti jārunā ar mazāku optimismu. B6000 klasē tas izgāzās tajā brīdī, kad klasei šāda ieskaite tika apstiprināta. Tajā pašā laikā ar igauņiem vienotais Baltijas kauss ir visai veiksmīgs seriāls. B600 bagijiem NEZ kauss ir paplašināts Latvijas čempionāts, jo tuvākie līdzīgie bagiji ārpus Latvijas sastopami, šķiet, Francijā. Buggy 1600 klasei gan varētu atrast iemeslu Ziemeļeiropas statusam, ar domu, ka tā ir Eiropas klase, kura Ziemeļvalstīs praktiski nav zināma. NEZ kausa uzdevums teorētiski būtu šādas mašīnas ievazāt arī Ziemeļeiropā. Taču arī tas ir visai teorētiski. No sportiskā viedokļa, Māris Līcis, kuram ir nopietna cīņa nedēļas nogalē ar diviem lietuviešiem, atzīstas, ka iespēja izcīnīt NEZ autokrosa kausu nešķiet īpaši grandiozāks un aizkustinošāks notikums kā cīņas savulaik Baltijas kausā. Īsāk sakot, tam nav morālās vērtības.

Medaļas otra puse ir teorētiski skaļais nosaukums, ar kuru var operēt rīkotāji, cīnoties par atbalstītāju un tā sauktajām Eiropas finansēm. Jo plašāks sacensību mērogs, jo skaļākām frāzēm iespējams startēt reklāmas piedāvājumos un projektu failos.

Un tomēr, sports un rezultāti pāri visam. Kas jāizdara līderiem, arī latviešiem, lai sasniegtu Baltijas un NEZ kausus?

1600: Kļava jau visu sakārtojis

1600 klasē viss laimīgi sakārtojies Andim Kļavam – Vilkiču posmā gūtā uzvara ļāvusi sasniegt kopvērtējuma pirmo vietu. Lietuvieši ir stipri, taču nestabilie favorītu rezultāti spēlēja par labu latvietim. Cīņa par pārējām medaļām gan būs jautra, ir daudzi pretendenti, Andi Vanteru ieskaitot.

2000 Super: Miščenko sarežģīts uzdevums

Divu litru klasē līderis ir Laurins Diržininks Desmit punktu pārsvars pār Jāni Miščenko ir pietiekami liels, lai normālā sacīkstē, bez incidentiem, noturētu pozīciju pat latvieša uzvaras gadījumā. Ja Jānis uzvar un paņem kvalifikācijas bonusa punktu, Laurins nedrīkst būt augstāk par piekto vietu. Ja ar Diržininka mašīnu viss būs kārtībā, viņam vajadzētu būt trijnieka un pat uzvaras favorītam. Šeit noderētu laba sadarbība starp latviešiem – Jāni, Ritvaru Zobenu, Juri Spīķi, Tomu Ziedānu… Ar mazu niansi, ka šajā posmā katrs būs par sevi Latvijas čempionāta medaļu un principu dēļ.

Open: Vajadzētu tikt latvietim

Open klasē būtu briesmīgi, ja Baltijas kauss netiktu latviešiem – Agrim Bredikam vai Intam Jeršovam. Abiem ir vienāds punktu skaits un astoņu punktu pārsvars pār Darjusu Tamašausku. Lietuvietis ir viens no uzvaras pretendentiem, sevišķi, ja kāds no latviešu līderiem iekuļas problēmās. Taču galvenais favorīts ātrajā Mūsā būs Brediks, par tālāko – vērosim!

VAZ Klasika: Pilipavičs neaizsniedzams

Daiņus Pilipavičs jau nodrošinājis VAZ Baltijas kausu. Tomēr Kristapam Maševskim ir lieliskas izredzes cīnīties par citām Baltijas medaļām. Šajā vērtējumā gan, šķiet, vairāk aizraus Latvijas čempiontitula dalīšana.

Buggy 1600: Trīs favorīti, viena uzvara

Lieliska intriga Eiropas bagiju klasē: Mārim Līcim un Tautvidam Urbam 31 punkts, Ričardam Lepšim – 30. Turklāt nosaukt pārliecinošu secību, kādā normālos apstākļos jāsarindojas braucējiem Mūsā, nevar – katrs var būt pirmais, katrs trešais šajā trijotnē.

B6000: Baltija cerīga, NEZ formāli noticis

B6000 bagiju klasē apspriešanas vērts ir Baltijas kauss. Klasei ir atšķirīgs kalendārs un šis būs piektais no sešiem posmiem, tāpēc par uzvarētāju runāt vēl pāragri. Turklāt, tā kā Baltijas ieskaiti veido arī atceltie Lietuvas posmi, arī šis seriāls cietis divu posmu atcelšanu.

Pēc Smiltenes un Valgas posmiem līderpozīcijās ir igauņi Marts Henings un Vahurs Lillmans, taču tikai divu punktu attālumā ir Jānis Kozlovskis, kurš pārliecinoši uzvarēja Valgā.

Priekšā divi nozīmīgi posmi – Mūsā un Hinsā. Starp citu, pēdējā sacīkste no oktobra pārcelta uz 21. septembri!

NEZ ieskaitē noticis tikai viens posms Smiltenē, kurā uzvaru guva Henings. Lietuvas cīņas atceltas, tāpēc Mūsā būs ļoti izšķirošs posms NEZ vērtējumā. Seriāls, lai arī puse posmu prognozēti izgāzušies, formāli būs noticis, jo nolikums nenosaka ieskaitīto posmu daudzumu.

B600: NEZ kontekstā dominē Zīverts

NEZ kausā Valteram Zīvertam ir astoņu punktu pārsvars pār Aigaru Liškovski. Abi nav paši svarīgākie favorīti Mūsas posmā, kas ir izdevīgi Zīvertam, jo Liškovskim būs grūti gūt lielu punktu skaitu. Pat Valteram izstājoties un paliekot bez punktiem Aigaram jāsasniedz vismaz trešā vieta, kas būtu izdarāms, taču ļoti sarežģīts uzdevums, zinot, ka trasē būs gan Kaspars Bumbiers, gan Jānis Baumanis, gan arī Aigaram līdzvērtīgie Dāvis Aupe, abas meitenes Beate un Liene, Dmitrijs Kabanovs, Keivo Koivs… Viss ir Zīverta pusē, bet sportiskai veiksmei patīk jokot.

Gaidām atrisinājumus!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2018.

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Nolikums

Pieteikums

Dalībnieki (63)