Šajā nedēļas nogalē uz Eiropas autokrosa čempionāta pirmo posmu plāno doties Buggy 1600 klases braucēji Māris Līcis un Ervīns Grencis, savukārt pēc ugunsgrēka Smiltenē startu Eiropā līdz Mūsas posmam atcēlis Jānis Boks.
Māris Līcis jau ir Nīderlandē, kur notiek pēdējie tehnikas gatavošanas darbi pirms Francijas cīņas, arī Ervīna Grenča komanda jau ir ceļā.
Grenča starts Smiltenē sacēlis visai pamatīgu ažiotāžu. Pirmkārt, Ervīna tehnikas gatavība nešķita atbilstoša startam Eiropā, otrkārt, visai prāva vērotāju kompānija pauda, maigi sakot, izbrīnu par aizvadītās sacīkstes braukšanas stilu – sadursmes ar konkurentiem un paša mašīnas nolauztie riteņi bija visai raksturīgi valmierieša sniegumā.
Uz abiem šiem jautājumiem ir atbildes. Pirmkārt, Grencim, kā nojaušams, ir divi bagiji un Smiltenē izmantotais nebija tas pats, ar kuru Ervīns debitēja Bauskā rudenī. Uz Franciju Grencis devies ar ātrāko tehniku, kuru svētdien trasē neredzējām.
Par Grenča cīņassparu – šī tēma tiek diskutēta arī Krosa komisijas tiesnešu kolektīvā, un gan Smiltenē, gan pēc sacīkstes ar sportistu par šīm tēmām ir runāts. Skaidrojumu par „nesportiskas rīcības” pieļaušanu mēģina atrast arī Kristjana Rajamē komanda, diskusijas par šo tēmu ir arī latviešu komandās. Interesanti, ka līdzīga slava Grencim bija arī viņa salonautomašīnu startu laikos.
Par to, kā radās un kā vērtējamas avārijas, jāspriež tiesnešiem, kas arī tiks darīts, ar piebildi, ka Smiltenes sacīkstes rezultāti nekādā gadījumā vairs nevar mainīties. Speciālisti, savukārt, ironizē, ka Eiropas čempionāta līderu pulks zinās, kā risināt jauna pilota centienus gūt panākumus.
Ervīna sniegumu Smiltenē sarežģītu padarīja fakts, ka Čehijā iegādātais rezerves bagijs nebija konkurētspējīgs taisnajos gabalos. Līdz ar to pozīcijas uzlabošana tika sekmēta (ja izdevās) ar vēlākas bremzēšanas palīdzību. Tas radīja sadursmes gan ar Jāni Ščerbicki tramplīnā un vēlāk arī pēdējā pagriezienā pirms starta taisnes, savukārt Rajamē vienā no braucieniem tika aizbīdīts tik tālu uz ārmalu, ka igauņa mašīna atdūrās apmalē. Avārijas nebija izteikti nesportiskas, tomēr manevri tika novērtēti kā „uz robežas”.
Diemžēl Jānim Bokam Eiropas čempionāta starts tika atlikts par mēnesi, jo treniņos tika piedzīvota aizdegšanās. Jāņa menedžeris Andis Kivkucāns skaidro: „Teorētiski mēs varētu salikt mašīnu Francijas posmam, taču tas būtu izmisuma darbs, kāds vairāk iederētos pirms pēdējā posma situācijā, kad izšķiras medaļu liktenis. Šobrīd bojājumi mašīnai ir tādi, ar kuriem mēs nepaspēsim tikt galā, lai būtu kvalitatīvi un ar pārliecību. Taču ir arī pozitīvas lietas, ko paspējām iegūt Smiltenē – izmainītā mašīnas aizmugures piekare ir veiksmīga un Jānis komentēja, ka šādus startus ar šo mašīnu viņš vēl nebija piedzīvojis, viss bijis lieliski. Mēģināsim līdz galam saprast, kas īsti izraisīja aizdegšanos, tomēr ir visai liela pārliecība, ka defekts ir zināms.„
Runājot, par tiesnešu sadursmes ignorēšanu,tas viss līdz laikam… Trasē daudz filmēts,lai izdarītu secinājumus ,par braucēju braukšanas stilu. Labi,ka necieta braucēji.
Jānim Bokam pacietību un veiksmi!!!
Šeit nav pieminēta sadursme finālā ar O. Eglīti, kurš pēc nepilna apļa ar nevadāmu mašīnu attapās aiz nožogojuma. Likumsakarīgi – visas 3 mašīnas sacīksti nepabeidza. Sorry, bet cūcību skaidrojumi ar nepietiekamu jaudu ir nevietā. Būtu skumji, ja patreizējā kompānija Baltijas ātrākajā klase tamlīdzīgu indivīdu dēļ līdz sezonas beigām saruktu. Neesmu speciālists, bet manuprāt būtu jāievēro precedenta princips, lai spēles noteikumi būtu skaidri visiem. Piemēram pirms paris gadiem Līcim iedotais rājiens Bauskā par itkā nogrieztu trajektoriju Kuļikovskim. Ar šādu pieeju Grenča k-gs būtu brīvs pat bez iespējas finālā izpildīt falšstartu.
Neatbildēts jautājums, kā gatavot mašīnu uz nākamo sacīksti – strādāt pie dinamikas vai triecienizturības īpašību uzlabošanas?
Paldies visiem par skatāmo gonku!
Gaidām labākās ziņas no Francijas!
Artūrs,
Oskara mehāniķu pulciņa biedrs
Artūr, jāpiekrīt, visai kuriozs gadījums – aizbraukt ar bagiju aiz trases nožogojuma!
:-D
Bet kur šeit “indivīds” vainīgs, nav īsti saprotams.
:-D
p.s. Jāstrādā pie meistarības!
:-D
Video, kurus es atradu un tajos ir redzams kā brauc jūsu pieminētais braucējs:
http://www.youtube.com/watch?v=ne3pNneQCJk&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=FrB-qdP-Tmc&feature=relmfu
Kur panika, zēni?! Konkurenti nespēj noturēt trajektoriju, ko izmanto Grencis, kā rezultātā rodas kontakts. Vai tad Grencis kādam aizmugurē ielidoja? Zēni atstāja vietu, tā tika izmantota.
:pirate:
Trenniņš, puiši, trenniņš!
:-D
izklausies pargudrs…
…neviens sen nebrauc vilcienina visi iet freze un sanak ka pakala aiziet krietni talak neka prieks attieciba pret bortu..
….tad jau elementari kas brauc pa prieksu vienmer tiek izsists atduroties pret vinu.. tikai kurs var atlauities palikt stavot mala ar amartizatoru roka par 1000 EUR kurs ne…
…protams kam negadas..
…labi vel ka neviens necieta..
Tieši tā, kurš var atļauties, kurš nē. Starp citu, esi dzirdējis par dragreisu, tur sadursmes notiekot ļoti reti.
:-D
gribeju pateikt ka nevajag parejos nolikt ka nemak braukt utt.
…dragreis intresants bet citam dubli ir tuvaki neka asfalts.. :-)