Autokross: Uzmanību sportistiem! Jālikvidē pieteikumu haoss!

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
10.05.2018
11:05

Pēdējās dienās pirms Latvijas autokrosa čempionāta pirmā posma Brenguļos kuluāros sācies nesaprotams pieteikumu haoss, ko faktiski rada sportistu disciplīnas trūkums un nolikuma punktu neievērošana. Tiem, kuri brauks, jābūt atsūtītam pieteikumam, tie, kuri ir pieteikušies, bet nevarēs startēt, dalība oficiāli jāatsauc.

Šobrīd uz kvoruma robežas atrodas B600 un 1600 klases. Vienā sarakstā ir divi braucēji, taču vēlmi startēt izteikuši kopumā seši, līdz pat septiņi braucēji. Tātad nav iesūtīti vairāki pieteikumi, ja baumas un telefonsarunas ir patiesas. Jārisina, un sportistiem jāņem vērā, ka arī šis pieteikumu elements veido priekšstatu par klasi un rada sajūtu potenciālajos braukt gribētājos, ka “tur jau īsti nekas nenotiek”.

Līdzīgs stāsts, tikai pretējā virzienā ir par 1600 klasi. It kā dalībnieku sarakstā ir seši braucēji, ar ko kvorumam pietiek, taču kuluāros braucēju skaits svārstās no 3 līdz 8 mašīnām. Lieki piebilst, ka formāli šī ir dramatiska atšķirība visam čempionātam. Tāpēc braucēji, kuri brauks, bet nav pieteikušies – pēdējais brīdis. Savukārt, ja ir braucēji, kuri ir pieteikušies, bet nav gatavi startēt – pēdējais brīdis oficiāli, rakstiski atsaukt savu dalību, neskatoties uz iepriekš aizvadītajām telefonsarunām par saviem plāniem. Šīs nav papildu prasības, vienkārši Latvijas čempionāta nolikuma ievērošana.

Jāpiezīmē, ka LAF Krosa komisijas padome, sakarā ar īpatnējo situāciju ar dalībnieku sastāvu, trešdien atcēla sankcijas par pieteikumu termiņa kavēšanu, lai motivētu pieteikties papildu braucējus.

Sportistu sarunās iezīmējas tendence par sadārdzinājumu jauno tehnisko noteikumu dēļ. Ka minēts iepriekš, pēdējās dienas, iespējams, padarījušas čempionātu pieejamāku (individuālas konsultācijas pa tālruni 26579000). Aicināts diskutēt jebkurš, kurš atlikušajās dienās līdz Brenguļu posmam kaut teorētiski var sagatavot tehniku!

Taču tāpat pārsteidz daudzās atziņas par nepaspēšanu sagatavoties pirmajam posmam. Sezona šogad sākas pus mēnesi vēlāk nekā iepriekš, turklāt seriālā ir tikai pieci posmi, kas katra posma vērtību ievērojami palielina. Un tomēr dažādi apstākļi neļauj sportistiem paspēt uz starta. No mārketinga un publicitātes viedokļa tas nerada sajūtu par Latvijas autokrosa čempionātu kā profesionālu, vai vismaz pusprofesionālu sportu, diemžēl.

Iespējams, sestdiena būs pārdomu diena Latvijas autokrosam, taču pārdomām jāsākas katram ar sevis izdarīto sporta labā – gan Krosa komisijai par pieļautajām kļūdām, gan sportistiem par to, kā īsti šo sportu uztveram. Taču, zinot Latvijas autokrosa vēsturi, šādas bedres parasti ir sākums jauniem, augstiem lēcieniem.

Un pāri visam – kurš ir gatavs prognozēt uzvarētājus kvorumu sasniegušajās klasēs? Būs interesanti!

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv