Pēdējās dienās pirms Latvijas autokrosa čempionāta pirmā posma Brenguļos kuluāros sācies nesaprotams pieteikumu haoss, ko faktiski rada sportistu disciplīnas trūkums un nolikuma punktu neievērošana. Tiem, kuri brauks, jābūt atsūtītam pieteikumam, tie, kuri ir pieteikušies, bet nevarēs startēt, dalība oficiāli jāatsauc.
Šobrīd uz kvoruma robežas atrodas B600 un 1600 klases. Vienā sarakstā ir divi braucēji, taču vēlmi startēt izteikuši kopumā seši, līdz pat septiņi braucēji. Tātad nav iesūtīti vairāki pieteikumi, ja baumas un telefonsarunas ir patiesas. Jārisina, un sportistiem jāņem vērā, ka arī šis pieteikumu elements veido priekšstatu par klasi un rada sajūtu potenciālajos braukt gribētājos, ka “tur jau īsti nekas nenotiek”.
Līdzīgs stāsts, tikai pretējā virzienā ir par 1600 klasi. It kā dalībnieku sarakstā ir seši braucēji, ar ko kvorumam pietiek, taču kuluāros braucēju skaits svārstās no 3 līdz 8 mašīnām. Lieki piebilst, ka formāli šī ir dramatiska atšķirība visam čempionātam. Tāpēc braucēji, kuri brauks, bet nav pieteikušies – pēdējais brīdis. Savukārt, ja ir braucēji, kuri ir pieteikušies, bet nav gatavi startēt – pēdējais brīdis oficiāli, rakstiski atsaukt savu dalību, neskatoties uz iepriekš aizvadītajām telefonsarunām par saviem plāniem. Šīs nav papildu prasības, vienkārši Latvijas čempionāta nolikuma ievērošana.
Jāpiezīmē, ka LAF Krosa komisijas padome, sakarā ar īpatnējo situāciju ar dalībnieku sastāvu, trešdien atcēla sankcijas par pieteikumu termiņa kavēšanu, lai motivētu pieteikties papildu braucējus.
Sportistu sarunās iezīmējas tendence par sadārdzinājumu jauno tehnisko noteikumu dēļ. Ka minēts iepriekš, pēdējās dienas, iespējams, padarījušas čempionātu pieejamāku (individuālas konsultācijas pa tālruni 26579000). Aicināts diskutēt jebkurš, kurš atlikušajās dienās līdz Brenguļu posmam kaut teorētiski var sagatavot tehniku!
Taču tāpat pārsteidz daudzās atziņas par nepaspēšanu sagatavoties pirmajam posmam. Sezona šogad sākas pus mēnesi vēlāk nekā iepriekš, turklāt seriālā ir tikai pieci posmi, kas katra posma vērtību ievērojami palielina. Un tomēr dažādi apstākļi neļauj sportistiem paspēt uz starta. No mārketinga un publicitātes viedokļa tas nerada sajūtu par Latvijas autokrosa čempionātu kā profesionālu, vai vismaz pusprofesionālu sportu, diemžēl.
Iespējams, sestdiena būs pārdomu diena Latvijas autokrosam, taču pārdomām jāsākas katram ar sevis izdarīto sporta labā – gan Krosa komisijai par pieļautajām kļūdām, gan sportistiem par to, kā īsti šo sportu uztveram. Taču, zinot Latvijas autokrosa vēsturi, šādas bedres parasti ir sākums jauniem, augstiem lēcieniem.
Un pāri visam – kurš ir gatavs prognozēt uzvarētājus kvorumu sasniegušajās klasēs? Būs interesanti!
Cerams ka būs labi un vissi varēs tikt, un varbut pat kad kāds nāk klāt!
Prognozes
2super-Kārkliņš,Ošs,Zembergs
Open2500-Dreimanis,Jeršovs,Plūme
VAZ KLASIKA-Krieviņš,Zimza,Ķēniņš
Beta-visi var uzvarēt, grūti spriest…
Un ja novacas 1600 tad-Dainis,Silenieks,Nagla
Open prognoze interesanta! ;) Bet ne nereāla.
Tas ir spriežot pēc redzētā krosa komisijā Smiltenē, Izskatījās diezgan naidīgi!
Es ar Grib Toto:
1600 – Dainis, Silenieks, Grigorovičs
2000- Kārkliņš, Ošs, Smilga
Open- Jeršovs, Dreimanis, Unāms
Vaz – Krieviņš, Tēts, Zimza
Vēlējos pakomentēt izbrīnu par sportistu nepaspēšanu sagatavoties pirmajam posmam. Cik esmu konsultējies apkārt ar braucējiem, daļai viedoklis ir šāds: Ja laicīgi būtu bijis zināms, ka varēs startēt pēc 2017. gada nolikuma tad līdzekļi būtu tērēti citādi un autiņi noteikti būtu gatavi, bet tā kā to nezināja, pieejamie līdzekļi tika tērēti citur ar domu, ka nestartēs.
Tāpēc uzskatu, ka braucēju attieksmi šādā ziņā nevar uztvert par nenopietnu.
Nezinu kur šie sportisti bija dalībnieku sapulcēs, kad var un vajag runāt par šīm lietām?? Šie drošības noteikumi tika pakapeniski ieviesti, manuprāt, jau 3 gadus.
Ja mākslīgi klasei tiks veidots kvorums es domāju ka atsaukšu savu dalību,pat ir doma ka uz visu sezonu.
Tas ir domāts ja pārādīsies braucēji lai tikai noripinātu sacīksti un klasei būtu ieskaite.
Kas tās par runām? :(
Ja nav kvoruma, 1600 brīvi iekļaujas pie 2000 super, arī saņemot lč punktus lielaja klasē. Moška verts mēģināt,lai visiem jautrāk?
Nu nevajadzētu gan ,,uzbraukt,, sportistiem par nenopietnu attieksmi. Rodas sajūta,ka visi,kas saņēmuši licenci ir ,,parādā,, un viņiem ir obligāts pienākums BŪT… Atvainojos,bet dzīve sastāv no daudzām ,,puzles daļām,, un ne vienmēr var visu uzreiz salikt pa vietām,vienkārši nesanāk! Apsveicami,ja ir sportisti,kuriem ir mehāniķi ,kas visu izdara,sameklē,sagatavo,bet kā tad ar pārējiem,kas paši visu cenšas saorganizēt,sagatavot? Katram ir ģimene, darba un mājas pienākumi kas nereti prasa pārāk daudz laika,ka daudz nepaliek sporta mašīnai…Un nav svarīgi kad sākas sezona-aprilī vai maijā-laiks sagatavoties ir tik cik ir,tāpēc nav korekti visus bāzt vienā maisā un teikt-sportisti piekāsa…
Tikpat labi varu arī pateikt kāds painteresējās kādi procesi notiek? Vai vispār ir kādi plāni attiecībā uz autokrosu? Pateikšu-no pagājušā rudens NEVIENS nav ne zvanījis, ne jautājis kas notiek manā garāžā,kādi ir plāni-līdz brīdim kad pieteikumos redz iztrūkumu… Es domāju,ka manis pieminētais attiecināms uz vairumu no sportistiem… Reiz Viesturs pieminēja,ka pašiem sportistiem jārūpējas par savu atpazīstamību-piekrītu! Bet Krosa komisijai arī ir jāinteresējas par sportistiem un ne jau nedēļu pirms starta…. Atvainojos-bišķi uzsita cemmi….
diezgan labi un pareizi teikts!
Viestura,ja maz braucēju,folkreisam var uztaisīt kādu braucienu!
Prognoze:
1600 – Dainis, Kuzmanis, Silenieks
2000 – Ošs, Zembergs, Mardoks
Open – Unāms, Jeršovs, Kozlovskis
VAZ – Krieviņš, Linde, Ķēniņš
Ja priekšpiedziņu klasē saglabāsies tikpat neglīta tendence, tad, manuprāt, prātīgākā doma būtu nākotnē abas klases apvienot, ievērojot svaru attiecības pret dzinēja tilpumiem. Intereses pēc salīdziniet apļu laikus pēc brenguļiem.
Liels fuj gan Grigarovicam , gan Kuzmanim par ” piekasanu ” pēdējā brīdī … Tas jau liecina par pasiem cilvekiem !!! Būshu uz starts – Lai dzīvo kross
Izskatās, ka nebūs citu variantu, ka apvienot 1600 ar Super 2000….
Prieks ka R.DAINIS, ir apņēmības pilns doties trasē, pieļauju būs ciets rieksts 2000super braucejiem!
Respect!
Ruhardam visas iespējas izdarīt kā Rūdolfam BORGENAM – ar 1,6L auto griezt puikām pogas divlitru klasē :)
Grigarovics un Kuzmanis atsaka dalību 1600 klasē, bet re – Folkreisa pulkā šie uzvārdi tomēr ir.
Tieši tā, krosā mašīnas nav gatavas, bet fr šo to salasīs.