Kad Renārs Vinokurovs 2015. gadā atgriezās uz starta B600 klasē, izrādījās, ka viņš no “jaunā daudzsološā”, kāds viņš bija 2009. gadā, bija kļuvis par “vidējo parasto” klases braucēju jaunajā ērā. Laikam iesāpējās, jo, pēc sestās vietas tā gada kopvērtējumā Renārs pērn nestartēja, bet šogad atgriezās vēlreiz, nu jau ar uzvaru. Viņam ļaus uzvarēt arī turpmāk?
B600 klase izveidojusies aizraujoša, ko pastiprina daudzu gados un arī pieredzē jaunu sportistu spēkošanās par pozīcijām. Tas izraisa neprognozētas epizodes, rezultātu mainīgumu un dažādus uzvarētājus posmos, kā tas bija pērn.
Kā kaut ko iespējams prognozēt B600 klasē pirms Vecpils, ja Smiltenē viena fināla laikā bija neskaitāmas apdzīšanas? Taču ar piebildi – līderis jau kopš pusdienlaika bija nemainīgā drošībā. Ja Vinokurovs bija tik pārliecinošs, vai tas nozīmē, ka viņš turpinās izcelties uz šā brīža “jauno daudzsološo” fona? Ja jā, tad viss skaidrs, ja nē, sezona iegūs vēl lielāku neprognozējamību. Līdz ar to var teikt – Vecpils šajā ziņā būs ļoti izšķirošs posms. Nav daudz gadījumu, kad braucējs, kurš uzvar pirmajos divos posmos, vēlāk nekļūst par čempionu. Kaut tāpēc, ka lielākajā daļā gadījumu šāds braucējs turpina uzvarēt arī turpmāk.
Tie “jaunie, daudzsološie, mainīgie” ir braucēji, kurus pirms sezonas dēvējām par galvenajiem favorītiem – Gatis un Jānis Geisteri, Monta Beierbaha (viņai būs smaga pakaļdzīšanās konkurentiem pēc tehnikas defekta Smiltenē), čempions Jānis Baumanis, arī nu jau par pieredzējušo dēvējamais Kaspars Meņģelis… Taču debitants Edgars Zīverts svešajā un smagajā Smiltenē sevi pierādīja visai labi, savukārt Vecpils trasi viņš pazīst… Ej nu saproti!