Autokross: Ziemas kauss – kā būtu, ja būtu

Viesturs Saukāns  09.03.2012 15:44 2

Tikko noslēgusies ziemas sezonā, kurā visas iespējas sevi pierādīt bija arī autokrosa braucējiem. Lai gan Ziemas kausa tipa seriāls netika rīkots, ir interesanti pavērot, kas pēc līdzšinējiem rezultātiem sanāktu kopvērtējumā. Teorētiskais Ziemas kausa ieguvējs – Andis Kļava.

Protams, no šā gada rezultātiem grūti secināt precīzu spēku samēru, jo vairāk tāpēc, ka Kļava ir vienīgais, kurš piedalījās visās trīs notikušajās sacensībās. Ļoti iespējams, ka, ja notiktu reāls Ziemas kauss, gan pirmā posma uzvarētājs Toms Ziedāns turpinātu cīņu, gan Kaspars Silenieks, Gints Astrauskis un citi dotos arī uz Brenguļu posmu. Arī dalībnieku, iespējams, būtu vairāk.

Tomēr, ja pieņemam, ka viss būtu bijis tieši tā, kā bija, tad kopvērtējums būtu šāds:

  1. Andis Kļava 55 (2 uzvaras)
  2. Kaspars Silenieks 29
  3. Artūrs Bāriņš 28
  4. Gints Astrauskis 26
  5. Toms Ziedāns 20 (1 uzvara)
  6. Jānis Dreimanis 17
  7. Oskars Troika 15
  8. Liene Ozoliņa 15
  9. Jānis Rakuzovs 13
  10. Māris Pinkulis 12
  11. Arnis Šēniņš 11

Lai gan būt vienīgajam visos posmos it kā noniecina Kļavas spēka demonstrējumu, viņam nevar atņemt divas lieliskas uzvaras Brenguļos un Vecpilī-2. Gan vienā, gan otrā pasākumā krosa klase bija gana spēcīga, lai Kļavu uzskatītu par vismaz „vienu no” spēcīgākajiem ziemas krosa braucējiem.

Ziema arī nesa pāris labus atklājumus. Krosa klasē nekautrējoties iesaistījās folkreisa absolvents Artūrs Bāriņš, debitējot Brenguļos, bet Vecpilī gūstot otro vietu aiz Kļavas. Sniegums nebija slikts, tomēr pirmā sacensība Brenguļos pagāja stingrā komisāra uzraudzībā – folkreisa bara cīņas iemācījušas darboties ar mašīnas priekšējiem spārniem. Tā nebūs laba tendence, ja folkreisa audzēkņi, nonākot krosā, iemantotu sitēju slavu, kā tas bija, kad uz krosu nāca treka matadori. Bāriņa versija Brenguļos gan apliecināja arī citu patiesību: „No starta labi aizbrauca aizmugures piedziņas mašīnas (Jānis Dreimanis un Jānis Rakuzovs), bet vēlāk pa trasi šīs mašīnas brauca lēnāk. Visādi izmēģinājos, lai tiktu garām, tomēr tas liekas neiespējami bez kontakta.” Tas ir viedoklis, kas saskan ar prātojumu, ka Latvijas čempionātā apvienot Open un 2000 Super tomēr būtu uzprasīšanās uz problēmām.

Vēl viens labs atklājums bija Oskara Troikas debija Vecpilī-2. Ar savulaik rallijsprintā izmantotu VW Golf I automašīnu Embūtes braucējs sevi pierādīja no labākās puses. Bija ātrums un stabilitāte, vienīgi finālā nedaudz nepaveicās startā pēc tam, kad pieredzējušie speciālisti Silenieks un Bāriņš iespieda Oskaru trases malas traktora riepā, kā rezultātā bija jābrauc pat atpakaļgaitā, lai cīņu turpinātu. Atliek minēt, vai priekšā braucošais Bāriņš bija drošības pēc atslābinājis tempu, vai tomēr Troika lidoja ātrāk par jelgavnieku, bet pēdējos apļos viens debitants ķēra otru visai pārliecinoši.

Oskars skaidro, ka mērķis nākotnē ir Latvijas autokrosa čempionāts, tomēr šogad finanses ļaus piedalīties vienīgi līdzīgās kausa izcīņas sacensībās.

Šajā ziemā palika līdz galam nenoskaidrots Ziedāna un arī Astrauska potenciāls. Skaidrs, ka Toms karjeru sācis ļoti žilbinoši, komanda apmeklē arī sacensības Lietuvā un Igaunijā, tehnika ir spēcīga – čempionātā viņš būs interesants spēlētājs. Arī Gints ziemā iemēģināja jaunu auto, tomēr pirmajā savīkstē Vecpilī visu izjauca motora defekts un riepu izvēle, arī pagājušajā svētdienā, nojaušams, riepas un tehniski defekti neļāva skrieties ar ātrākajiem. To, ka sarežģītajā Vecpils trasē Astrauskis var būt neticami ātrs, atgādina pērnā gada vasaras sacīkste šajā trasē.

Vēl viens labs atklājums – šoziem, atšķirībā no iepriekšējām divām sezonām, krosa klasei bija brīva riepu izvēle, kas atļāva izmantot arī garās radzes. Dalībnieku skaits praktiski nemainījās, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tātad zaudējumu šajā līnijā nav. Taču ir ieguvumi – krosa klase pa vidu starp folkreisu bija apburošs pasākums, ar mežonīgu ātrumu un fantastiskām cīņām. Turklāt ieguva arī folkreiss – kā arī bija paredzēts, krosa braucēji ar savām riepām ara trases, kā rezultātā neveidojās spoguļveida ledus, kas bojāja iepriekšējo ziemu sacensības.

Varbūt tomēr vērts uz 2013. gada ziemu atjaunot Ziemas kausa ieskaiti arī krosam?

  • Maris

    Ja tantei būtu riteņi, būtu trolejbuss

    • val4a

      Šitas “joks” te bija pilnīgi aplams.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 29.04.2018.

LAF Folkreisa Vasaras kausa 1. posms

LAF Krosa komisijas kausa 6. posms

Nolikums

Pieteikums - FR

Pieteikums - KKK

Pieteikums - Komanda

Dalībnieki - FR (24)

Dalībnieki - KKK (8+1)

Reģistrācija dal.parkā

***

Portugāle, Montalegre, 29.04.2018.

Pasaules rallijkrosa čempionāta 2. posms

Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 2. posms

Latvijas sportisti:

PČ Supercar: Jānis Baumanis

EČ Super 1600: Artis Baumanis