Folkreiss/Autokross: Folkreisā haoss, krosā Plētiens grauž Kļaviņa pārsvaru

Viesturs Saukāns  18.07.2019 19:24 0

  Autokross, Folkreiss, Ziņas

Folkreisa Vasaras sezona ar trim aizvadītiem posmiem ir tieši pusē, bet Krosa komisijas kausa izcīņa finiša taisnē – no astoņiem posmiem palikuši vien tikai divi. Kas kopvērtējumos?

Folkreiss darbojas savā stilā – trīs posmi, trīs dažādi uzvarētāji (Smiltenē Miks Gabrāns, Priekulē Māris Zālītis, Pilskalnos Sandris Vigulis), bet neviens no viņiem nav kopvērtējuma pirmajās divās vietās. Kopvērtējuma divvadībā šobrīd Artis Biezais un Sandis Džeriņš, kuriem abiem pa diviem pjedestāliem pirmajos trijos posmos, abiem pa 38 punktiem. Miks Gabrāns trešais ar 35 punktiem, seko Zālītis ar 32, Vigulis ar 31, Reinis Lankups ar 28, Toms Edušs ar 27, Ivo Gabrāns ar 25 punktiem. Visi šie braucēji ir vienas uzvaras tiesas ietvaros (par uzvaru var gūt 20 punktus). Tas nozīmē, ka runāt par sezonas kopvērtējuma potenciālajiem uzvarētājiem vismaz līdz nākamajam posmam Vecpilī ir lieki. Protams, tendences redzamas – līderu punktu skaits nav radies no zila gaisa, tas ir izcīnīts ar reāliem rezultātiem. Taču vēl neviens no viņiem nav salicis kopā trīs stabilu sacīkšu komplektu, katram ir vismaz viena sacīkste kā zaudējums. Vai ir kāds, kuram vajadzēja atrasties šajā kompānijā, tuvāk līderiem? Šobrīd būtu svarīgi nojaust šādus braucējus, jo palikšana bez vērā ņemamiem panākumiem pirmajos trijos posmos nenozīmē, ka šie panākumi nebūs iespējami nākamajos trijos (Vecpils, Mūsa, Brenguļi). Uzkrītoši ātruma uzplaiksnījumi vērojami Anda Dreimaņa sniegumā. Priekulē viņš bija gatavs uzvarai, ja ne plīsusi riepa. Pilskalnos viņa sacīksti iznīcināja ātrumkārbas defekts jau pašā cīņas sākumā, bet vēlāk ātrums bija mežonīgs. Varbūt nedaudz avansā dota uzticība augstiem rezultātiem, taču uzkrītošs ir Kristapa Jaunslavieša sniegums, kuru pagaidām neizdodas pārvērst panākumos. Vēl viens tāds pats – Kristaps Kļava, kuram pēc labas kvalifikācijas nācās izstāties Priekules pusfinālā un Pilskalnu finālā. Tāpat Mārtiņa Spīķa pirkšanas rezultātā atgūtais Volvo S60 sola spožu sezonas otru pusi no viņa puses.

Sezonas nogale būs aizraujoša.

Junioru kausā līdz šim visas uzvaras Mikam Gabrānam, taču ne bez konkurences – Kļava un Mairis Vigulis ir gatavi izmantot Mika kļūdas. Savukārt iepriecina fakts, ka Pilskalnos uz starta vienlaicīgi stājās uzreiz septiņi juniori – braucēji vecumā līdz 21 gadam.

Šogad atkal kritums Klasikas ieskaitē, kas liek domāt, ka varbūt atsevišķa ieskaite šādām mašīnām nav nepieciešama – desmit gados dažādas nolikuma nianses un pretimnākšanas rezultātu nav nesušas. Ir taisnība, ka ar aizmugures piedziņu objektīvi ir grūtāk cīnīties par uzvarām kopējā ieskaitē (ko gan apgāž Ivara Kerna, Andreja Lajevska un pāris citu panākumi iepriekš). Taču nolikums un vispārējie uzstādījumi paredz “kompensējošos mehānismus” aizmugures piedziņas braucējiem: pie noteikta skaita atsevišķs Klasikas fināls, bet, ja braucēju posmā ir vairāk nekā desmit, arī atsevišķa sacīkste dienas ietvaros tikai Klasikai. Taču ar to sportistu pūļus uzrunāt nav izdevies. Tātad – nevajag. Pilskalnos Andris Andersons bija vienīgais klasiskās (motors priekšā) aizmugures piedziņas braucējs. Attiecīgi, pelnīta līderpozīcija kopvērtējumā. Taču, lai tā pārvērstos sezonas apbalvojumā, vēl jāsasniedz attiecīgs braucēju skaits Vasaras kausa ietvaros.

Komandu kausā veidojas spožs Kavita V (abi Gabrāni, Zālītis) un SK Vecpils (Džeriņš, Lankups, Kļava) duelis. Pagaidām iet ļoti līdzīgi. Pārējām vienībām ir pēdējais brīdis uzlabot sniegumu, ja ir plāns iesaistīties kopvērtējuma līderpozīcijas dalīšanā.

Krosā Viesturs Plētiens dzenas pakaļ Aigaram Kļaviņam. Ziemā Aigars šķita pārliecinošāks, vasaras posmos viņš turas top-6, taču nav vērojami tādi pēkšņi šāvieni pa līderpozīcijām, kā uzvaras ziemas Vecpils vai Pilskalnu posmos. Interesanti, ka arī Plētienam vienīgā uzvara sasniegta ziemā Brenguļu Nakts krosā. Tomēr rezultāts objektīvs – vasaras posmos panākumus guvuši neapturamie čempionāta Open 2500 klasei atbilstoši braucēji, kuriem ar priekšpiedziņu ir grūti pretoties.

Pēc pirmā vasaras posma Smiltenē Kļaviņa pārsvars pār Plētienu bija izaudzis līdz 15 punktiem. Priekulē un Pilskalnos Viesturs Aigaram nedaudz bijis priekšā, atvinnējot sešus punktus. Pirms pēdējiem diviem posmiem 90:81 Kļaviņa labā. Jāatgādina, ka pēdējais Krosa komisijas kausa posms būs Brenguļu Čempionu kross, kurā gūt daudz punktus būs ļoti sarežģīti, jo uz starta būs čempionāta visu klašu vadošie (vai tuvu tam) braucēji. Tas nozīmē, ka ļoti svarīga sacīkste abiem līderiem būs tieši Vecpils posms. Ja Kļaviņam izdosies palielināt pārsvaru, Plētienam Brenguļos būs grūti to nodzēst. Ja Plētiens nograuzīs vēl kādu drupaču no Aigara pārsvara, Brenguļos būs traks fināls.

Žēl, ka vasarā no līderu komplekta izkrita Andrejs Freimanis. Ziemas daļā viņš bija ļoti ātrs, pirmajos divos posmos kāpjot uz pjedestāla. Taču tad sākās tehnikas problēmu sērija, kas izredzes uz uzvaru kopvērtējumā padarījušas teorētiskas.

Ja par teoriju, tad labas izredzes uz kopvērtējuma trijnieku ir fragmentāri startējošajam, taču ātrajam Aigaram Bajāram. Izlaista ziema, otrā vieta Smiltenē, izlaista Priekule un uzvara Pilskalnos kopā dod labu punktu skaitu, lai nonāktu drīz aiz līderiem. Līdz pirmajām divām vietām Bajāram atlikušajos posmos netikt. Taču cīņa ar Freimani ir reāla, turklāt atlikušie posmi ir Aigaram izdevīgi – nākamais Vecpilī būs nākamajā dienā pēc čempionāta cīņām. Tātad, ja mašīna paliek vesela, var rasties kārdinājums palikt uz otru dienu. Brenguļu Čempionu kross pats par sevi ir kārdinājums pilnpiedziņas krosa braucējam.

Statistiski sanāk, ka Kļaviņš un Plētiens vairs nevar izkrist no kopvērtējuma trijnieka. Apsveicam.

Pilni kopvērtējumi Autocross.lv rezultātu sadaļā