Gaidāmajā Folkreisa Vasaras kausa sezonā plānoti septiņi posmi, savukārt Krosa komisijas kausa izcīņā sešas sacīkstes. Šiem seriāliem šogad pievienosies amatieru autokrosa klases.
Sākotnēji Folkreisā bija paredzēti seši posmi, taču, tā kā Ziemas kauss, pēc visa spriežot, šogad nenotiks, nolemts vasaras sezonā pievienot vēl vienu posmu Priekulē. Formāli kalendāra ziņā vislielākās ciešanas piedzīvojis Krosa komisijas kauss, kas zaudēja visu savu ziemas daļu. Arī šis seriāls ieguvis papildu posmu vasarā, Priekulē, sezonu pagarinot līdz sešām sacīkstēm.
Līdzšinējam Folkreisa un Krosa komisijas kausam pievienojušās amatieru klases, respektīvi, mainījies Krosa komisijas kausa formāts.
Krosa komisijas kausā par PRO klasi nosaukta visa līdzšinējā autokrosa kustība – apvienotas Latvijas autokrosa čempionāta 1600, 2000 Super, VAZ Klasika un Open 2500 klases un tām atbilstošās automašīnas. Savukārt nākušas klāt klases AM D2000 priekšpiedziņa, AM D2000 aizmugures piedziņa un AM VAZ Klasika.
AM klasēs startējošām automašīnām būs jāatbilst Amatieru klašu tehniskajiem noteikumiem. Savukārt nebūs atļauts startēt šajās klasēs braucējiem, kuri 2018. un 2019. gadā startējuši vairāk nekā divos Latvijas autokrosa un rallijkrosa čempionāta posmos, kā arī piedalījušies kaut vienā starptautiskā krosa sacīkstē Baltijā, NEZ vai augstākā līmenī.
Tuvākajās dienās plānots publicēt amatieru klašu tehniskos noteikumus, kuros būs iespēja izprast klašu atšķirības no Latvijas čempionāta klašu prasībām.
PRO klasei sezonas kopvērtējumu veidos visi seši Krosa komisijas kausa posmi. Savukārt AM klasēm būs savi reģionālie kalendāri – Kurzemes ieskaiti veidos abi Priekules posmi un Vecpils sacīkste, Vidzemes ieskaitē Smiltenes un Brenguļu cīņas, bet Zemgales ieskaitē pagaidām viens posms Jēkabpilī. Kalendārs AM klasēm var tikt papildināts līdz 15. martam.
Folkreisā noteikumi bez dramatiskām izmaiņām salīdzinājumā ar pērno gadu, taču ievērojami mainīti automašīnu pirkšanas noteikumi. Automašīnu pirkšana kļūs vienkāršāka un iespējamāka, turklāt potenciāli izdevīgāka arī sacensību rīkotājiem. Tiks izmantots tā sauktais “Somijas variants”, par kuru Autocross.lv ziņoja pērn jūlijā, atrodoties vizītē Hivinkē sacīkstē. Plašāk par pirkšanas procedūru un tās niansēm citreiz.
2020.gada Folkreisa, Krosa komisijas kausa kalendārs
1.posms: 26. aprīlis, Smiltene (FVK, KKK, AM Vidzeme)
2.posms: 23. maijs, Priekule (FVK, KKK, AM Kurzeme)
3.posms: 20. jūnijs, Priekule (FVK, KKK, AM Kurzeme)
4.posms: 18. jūlijs, Pilskalni (FVK, KKK, AM Zemgale)
5.posms: 1. augusts, Vecpils (FVK, KKK, AM Kurzeme)
6.posms: 5.-6. septembris, Mūsa (FVK)
7.posms: 26. septembris, Brenguļi (FVK, KKK, AM Vidzeme)
kuri 2018. un 2019. gadā startējuši vairāk nekā divos Latvijas autokrosa un rallijkrosa čempionāta posmos.
Sveiki! Šeit domāts abu sezonu kopējais dalības skaits vai katru sezonu atsevišķi skatās.
Cik saprotu, tad kopējais.
Vai varēs PRO klasē startēt ar amatieros (kādreizējais Kurzemes / Žemaitija kauss) izmantotām pilnpiedziņas mašīnām?
Ja nav lielāki par Open 2500 klasi (bezturbo), tad jā, ja puslīdz atbilst karkasi un pārējais aprīkojums. Ja ir lielāki, varbūt jāskatās Baltijas Open 4500 virzienā?
Folkreisam visi septiņi posmi iet ieskaitē?
Jā
Ir liels jautājums ja vēlas mēģināt startēt kā amatieris ar principa standarta auto. Ir tāda iespēja? Un kādam būtu jabūt auto aprīkojumam.
Laikam jāsaka, ka atbilde ir šāda: ja mašīnai ir LČ drošības karkass, tad var startēt Krosa komisijas kausā, kurā startē arī tā sauktās amatieru automašīnas. Ja karkass neatbilst LČ, ir iespēja,ka tas atbilst Folkreisam, tad uz turieni.