Folkreiss: Sezonas sākums – intriģējošs

Viesturs Saukāns  07.06.2013 11:39 10

LAF Folkreisa Vasaras kauss sācies intriģējoši – uzvarētājs pirmajam posmam Brenguļos tika noskaidrots finiša taisnē, kad Sandis Džeriņš atrada iespēju aizlauzties garām Mārtiņam Starkam un apsteigt konkurentu par dažiem centimetriem. Turklāt ne tikai sportiski jaunā sezona šķiet daudzsološa.

Lai gan 24 pieteiktie un 21 startējušais dalībnieks nav spīdošs sportistu skaits un tika gaidīts nedaudz vairāk dalībnieku, kopumā situācija šosezon šķiet pat jaunu dalībnieku skaita rekordu sološa. Brenguļi ir specifiska trase – pirmkārt, daudzi sportisti neapmeklē šo sacensību ģeogrāfisku apsvērumu dēļ, otrkārt, trasei līdzi velkas ne pārāk veiksmīga slava trases seguma dēļ. Jā, tā ir kārtīga krosa trase ar špūrēm un pa kādai bedrei, taču folkreisa režīmā Brenguļos aizvadītas vismaz četras ļoti cienījamas sacīkstes pēc kārtas, ja ieskaitām arī ziemas posmus. Atšķirībā no Latvijas čempionāta, kurš pēdējā reizē uzrāvās uz dramatiskiem laika un līdz ar to seguma apstākļiem, folkreisu pēdējos gados daba saudzējusi un pēdējās briesmīgās atmiņas ir par 2011. gada ziemas posmu, kad viss divas dienas pirms sacīkstes izkusa.

Ja par dalībnieku skaitu, tad vēl bez 24 Brenguļos pieteiktajiem dalībniekiem par šogad aktīviem folkreisa braucējiem var uzskatīt vēl vismaz tikpat braucēju. Ļoti daudzi sportisti vēlējās apmeklēt pirmo posmu, taču dažādu apsvērumu dēļ vienkārši netika vai nepaspēja uz cīņām. Ja pieskaita klāt tos braucējus, kuri pēdējā mēneša laikā teicās doties uz Valmieru, bet vēlāk netika, tad iespējamais skaits būtu pāri 30. Pēc sarežģītās ziemas ir pamats optimismam.

Brenguļos cīņu sāka arī vairāki debitanti, kuri aizvadīja pirmo sacīksti – Mārtiņš Einbergs, Mārtiņš Spīķis un Kaspars Bērzlapa pirmo reizi izbaudīja braukšanu barā, savukārt vairākiem dalībniekiem šī bija otrā vai trešā sacīkste pēc pirmajiem mēģinājumiem pērn. Un gatavojas arī citi jaunie sportisti.

Valmierā pirmo reizi tika izmēģināta arī folkreisa pusfinālu sistēma. Katrā pusfinālā uz starta nokļuva pa pieciem dalībniekiem, taču arī šajā ziņā pirmo trīs vietu noskaidrošana katrā bija gana aizraujoša. Vienā no pusfināliem visu atrisināja Dāvja Emīla Ūdra uzbrukums Einbergam, kā rezultātā abi palika trases malā jau pirmajā līkumā. Otrā pusfinālā cīņa bija ilgstošāka. Kopumā sistēma šķiet intriģējoša un neprognozējama. Tika apgāzts arī mīts, ka top-6 pēc kvalifikācijas (seši uzreiz nodrošina vietu A finālā) ir jau iepriekš prognozējamu stiprinieku nocietināts pulks. Raimonda Āboliņa un Edgara Bulles nonākšana A finālā „pa taisno” bija interesants pārsteigums, tāpat kā tas, ka uz A finālu caur pusfinālu bija jādodas gan Renāram Ēķim, gan Raivim Riekstiņam. Ar lielāku dalībnieku skaitu nākamajos posmos pusfināli kļūs vēl interesantāki un vēl aizraujošāki.

Pirmo reizi kopš pērnās sezonas beigām tiesnešiem bija jāķeras arī pie incidentu izskatīšanas. Ziemas posmos iztika praktiski bez pozīciju maiņām sadursmju dēļ, taču Brenguļos atkal sākās nianses. Pie aktīvākajiem braucējiem jāpiemin Ūdris, kurš divreiz visai asi spraucās garām Einbergam līkumā pēc starta. Pats Einbergs apguva bara braukšanas nianses, skarbi sagriežot Andra Batara mašīnu, par ko saņēma sodu, bija vēl pa kādai niansei. Interesanti, ka šajā draiskuļu sarakstā pieminēti tieši debitējošie braucēji (Ūdrim trešā sacīkste, Einbergam – pirmā), kas nozīmē, ka tiesnešiem nākamajos posmos būs vairāk jānodarbojas ar skaidrojošo darbu. Einbergs atklāti pateica, ka līdz pārrunām par Batara avāriju nav zinājis kontaktcīņu nianses – viss ir jauns un jāiemācās. Prieks, ka pēc sarežģītiem pirmajiem braucieniem Mārtiņš guva uzvaru ceturtajā kvalifikācijā un šobrīd jau ir gatavs nākamajām cīņām.

Nākamajos posmos, iespējams, notiks vēl cītīgāka iedziļināšanās tehnisko noteikumu punktā 4.4. (4.4. Buferi un to balsti: Buferi un tā stiprinājumi pilnībā jādemontē, gan priekšpusē, gan aizmugurē. Stiprinājumu atstātie caurumi jāpārsedz ar metāla plāksni. Mašīnām ar integrētu buferi tas jāaizvieto ar gludu virsbūves metāla plāksni. Iespējama integrēto buferu oriģinālu saglabāšana (tikai konsultējoties ar LAF Krosa komisijas tehnisko komisāru). Plāksnes biezums max 1 mm.). Lai gan ar Džeriņa mašīnas priekšpusi viss šķiet vairāk vai mazāk kārtībā, Mārtiņa Starka mašīnas sasistā aizmugure un citi pēdējā laika incidenti ar salocītiem metāliem rada sajūtu, ka mašīnu purngali kļuvuši ļoti triecienizturīgi. Dalībnieku parkā redzēts arī viltīgs risinājums, kad tā sauktā aizsargpanna tik ļoti izvirzās uz priekšpusi, ka, to uzlokot, veidojas gana veiksmīgs „sitamais instruments”. Tā kā panna savā būtībā sanāk mašīnu stiprinošs elements pirms priekšējā tilta, tad šāds plānojums ir tehniskās komisijas provocēšana. Sportistiem lūgums uz nākamo posmu pārskatīt šos un citus elementus.

Atgriežoties pie buferu tēmas – līdz šim punkts 4.4. ir minimāli kustināts tehniskās komisijas laikā, jo pastāv iekšējā nostāja: kamēr kāds sava auto buferotību pārāk klaji nesāk izmantot, mašīna netiek aiztikta. Pēc Brenguļiem šī tēma būs jākustina…

Vasaras kauss sācies aizraujoši! Gaidām turpinājumu! Un tiem, kuri dīdās folkreisa virzienā, bet būvēt savu auto negribas: pērciet! Ir pēdējais laiks paplūkāt līderu tehnisko parku! 950 eiro un jebkurš no folkreisa automobiļiem jaunā sportista rīcībā!

  • Nr323

    Pirms sacīkstes es sapulcē galvenajam tiesnesim teicu, lai parunā par kontaktiem…. Diemžēl no parka skanēja izsaucieni: Par to jau viss zināms….! Nu lūk izrādās ka tā nav, ja jau Mārtiņš. E pēc tam kad trasē mani skarbi sagrieza iestumjot mani betonos, izjaucot braucienu un apskādējot auto pienāca man parkā klāt atvainojās ( visu cieņu ) un teica: ES NEZINĀJU KA TĀ NEDRĪKST DARĪT…. Nu tad jāizrunā lieku reizi labāk viss….
    BET kopumā sacīkste tiešām, laba, laiks super… :) trase cik laba var būt tik laba bija, tā kā piesakamies uz citiem posmiem un laižam tik tālāk..!! :)

    • Nr:26

      Viesturs vajag tos zīmējumus dzīvē vilkt iekšā,ko gonkas sapulcē parāda ?:-) ,(Ātruma cilts kartos-tusiņā),neatceros kurš teica par viņiem.Bet jaunajiem es domāju,tas ļoti uzskatāmi pārādītu,šitā nedrīkst – viss punkts.Viens ir izstāstīt,bet domāju,ka katrs braucējs atceras savu pirmo reizi un ,TĀDS MEŽS VISA GONKA,un vēl kaut kādi sagriešanas vai sānu kontakti,likumi,domāju ,ka smagi to visu vienā gonkā aptvert :eek:

  • Nr:26

    Ļoti skatāma un interesanta gonka sanāca,paldies orgiem un sportistiem par super
    weekendu :yes: :yes: :yes:

  • Jura

    ES ta nevaru saprast, ko tās čempiona mašīnas neiet pa priekšu … laikam būs nopirkuši bez tām kastītēm… :(

    • 44

      Kastītes jau noteikti ir! Tik tām varētu būt beidzies termiņš:)
      A vispār kur ta pazudis Bogens?

      • Rūdis būvē kā dulls LČ agregātu. Iet smagi, bet šogad vajadzētu būt uz starta.

        • Jap, Ruudis ar komandu buuveejaas taa kaa traki… lielaakaa dalja detalju ir atnaakushas un viss tiek stuteets kopaa! Gaidam!

    • Laikam nebuus pareizi brauceeji pie stuures :) Ruudzhas panaakumu folkreisaa domaaju, ka ilgi neviens neatkaartos…

      • 82

        Dzerinam ir jau 1 no 6

        • Pag, pag… veel jau ne tikai visus posmus jaauzvar, bet visus braucienus peec kaartas! Dzherinjam saakums verii naiss…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 29.04.2018.

LAF Folkreisa Vasaras kausa 1. posms

LAF Krosa komisijas kausa 6. posms

Nolikums

Pieteikums - FR

Pieteikums - KKK

Pieteikums - Komanda

Dalībnieki - FR (34)

Dalībnieki - KKK (14+1)

Reģistrācija dal.parkā

***

Portugāle, Montalegre, 29.04.2018.

Pasaules rallijkrosa čempionāta 2. posms

Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 2. posms

Latvijas sportisti:

PČ Supercar: Jānis Baumanis

EČ Super 1600: Artis Baumanis

***

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2018.

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Nolikums

Pieteikums

Dalībnieki (2)