Folkreisa Vasaras kausa pirmais posms Smiltenē, Tepera trasē izvērtās par lielisku sezonas sākumu: daudzie dalībnieki sarūpēja interesantas cīņas, bet posms kopumā bija lieliski novadīts un organizēts.
Daudzie dalībnieki šogad būs Folkreisa prieks un bažas vienlaicīgi – rīkotāji ir maksimāli ieinteresēti sacīkstes aizvadīt vienā dienā, jo jebkura pāriešana uz divu (pusotras, 1,3) dienu formātu pamatīgi sit pa rīkošanas izmaksām. Tiesneši, to nakšņošana, medicīnas pakalpojumi, glābēji, apsardze, utt. – visam izmaksas momentā izaug. Kā tiek smiets – būs 200 dalībnieku, brauksim divas dienas!
Par Smiltenes posmu šajā kontekstā bija īpaši daudz bažu. Tepera trase ir garākais aplis kalendārā, attiecīgi, apļu, braucienu, kvalifikācijas sēriju norises laiki objektīvi ir garāki nekā citās trasēs. Turklāt trases segums pavasarī ir smagnējs, pastāv pat dziļu dubļu iespēja lietus laikā, līdz ar to trases kopšana laiks veidojas pamatīgs. Smagais segums sit pa mašīnu izturību, līdz ar to ir daudz evakuāciju nepieciešamību. Jāatzīst, ka iepriekš arī šis elements bija sarežģīta tēma Smiltenes posmam.
Taču šogad viss bija optimāli lieliski! Pirms katras sacīkstes tiesnešiem ir sava rokasgrāmata ar laika grafiku, cik attiecīgajā trasē ilgi visam vajadzētu notikt labākajā versijā. Jā, svētdienas posms beidzās salīdzinoši vēlu, taču tikai ar pusstundas atpalicību no optimālā laika aprēķina. Tas nozīmē, ka gan tiesnešu kolektīvs, gan organizatoru komandas darbības bija tuvu optimumam. No malas to varbūt ir grūti izcelt, taču iekšēji šī sacīkste bija lielisks panākums tieši organizācijas ziņā.
Taču par sportu.
Trallas dilemma
Pērnā gada Folkreisa Vasaras kausa ieguvējs šoziem pārcēlās uz Folkreiss 4WD klasi. Vai viņš šajā ieskaitē bija vienīgais favorīts, pirms sacīkstes bija grūti teikt. To parādīja arī klases izcilais fināls, kur finišu Tralla, Miks Gabrāns un Kaspars Zuģickis sasniedza buferis buferī, šādi aizvadot praktiski visu finālu. Edgaram neklājās viegli, taču uzvara rokā.
Tomēr Tralla savā māju posmā startēja abās klasēs, pielaikojot arī klasiskā Folkreisa #1 starta numuru, kas viņam pienācās pēc pērnā gada panākuma. Bija aizdomas (protams, pēc sacīkstes visi tā teiktu!), ka Edgars šajā ieskaitē varētu būt neapturams, un tā arī bija – pārliecinoša uzvara. Un šobrīd dilemma – viņš ir līderis abās Folkreisa ieskaitēs, tāpēc jautājums, ko darīt ar nākamajiem posmiem? Smiltenietim nākamās cīņas ar divām mašīnām būtu pārbaudījums – divi posmi Liepājas pusē, Priekulē un Vecpilī! Intriģējoši.
Veterāni rāda klasi, bet redzami to nomainītāji
Par Smiltenes finālu jāatzīmē, ka šī bija Folkreisa veterānu paraugstunda. Finālā pirmo apli līderpozīcijā noslēdza pēdējā brīdī pieteiktais Ivo Gabrāns, cīņu zaudējot vien pusass defekta dēļ. Savukārt pirmo pjedestālu pēc vairāku gadu pārtraukuma sasniedza Mārtiņš Starks, kurš par otro vietu līksmoja vairāk nekā Tralla par uzvaru – šis rezultāts nāca ilgi un smagi, tostarp avāriju Ziemas kausa pirmajā posmā Aizkrauklē. Savukārt jāatzīmē trešās vietas ieguvējs Jānis Apinis. Viņš Ziemas kausā par mata tiesu palika bez kopvērtējuma medaļas, bet trijos posmos guva divas trešās vietas, kas bija viņa pirmie Folkreisa pjedestāli. Taču varētu domāt – ziemas specifika, dārgas riepas, maz dalībnieku… Visas šīs aizdomas pazuda pirmajā vasaras sacīkstē, kas pjedestālus Jāņa izpildījumā padara par likumsakarību nevis vienkārši ziemas specifiku. Folkreisā strauji nomainījušās braucēju paaudzes, un ir sajūta, ka Apinis varētu būt viens no tiem, kas diktēs pjedestālu sadali tuvākajos gados.
Braucēji, kuri varētu diktēt Folkreisa nākotnes toni, ir vairāki, pat daudzi. Ļoti uzkrītoša jau kopš ziemas ir Mārtiņa Dimanta viesošanās finālos, tāpat jaunais Martins Freimanis uzstājīgi laužas finālu virzienā.
Savu, šķiet, labāko Folkreisa cīņu aizvadīja Alise Līga Grāmatiņa, tiekot uzreiz finālā, pat pēc sagriešanas startā finišējot piektā. Plus vairāk nekā pārliecinoša uzvara Dāmu kausā.
Vērtīgs sākums
Daudzi paliks nepieminēti, jo finālistu un pjedestālu guvēju potenciāls šobrīd šķiet liels daudziem braucējiem, kuriem pirmais posms neizdevās. Taču katram ir iespēja liks par sevi rakstīt nākamajos posmos. Sezona būs interesanta!
Tuvākajā laikā apskatīsim arī Folkreisa papildieskaites – katra no tām uzrādīja kaut ko jaunu. Un jā, nevar aizmirst arī Krosa komisijas kausa finālu, kurā Vladislavs Kozlovskis izrāva uzvaru pēdējā pagriezienā pirms finiša…