Brenguļu autotrasē aizvadīts LAF Folkreisa Vasaras kausa un LAF Krosa komisijas autokrosa kausa pēdējais posms. Folkreisā ar uzvaru pēdējā posmā sezonā triumfēja Edijs Sloka, bet autokrosā, kas izcilā dalībnieku sastāva dēļ tika dēvēts arī par Čempionu autokrosu, labākais bija četrkārtējais Latvijas autokrosa čempions Raimonds Jerāns.
Folkreisā uz uzvaru kopvērtējumā pirms pēdējā posma pretendēja trīs braucēji – Sloka, Mārtiņš Spīķis un Edvīns Vansovičs. 36 sportistu konkurencē fināla divpadsmitniekā nonāca Sloka un Spīķis, bet Vansovičs pusfinālā palika pirmais aiz svītras, posmā gūstot 13. vietu, zaudējot cerības uz uzvaru.
Finālbraucienā vadībā nonāca Spīķa Carlife Autosport Team komandas biedrs Nauris Ločmelis, bet viņam pa pēdām sekoja abi titula dalītāji Sloka un Spīķis. Visi trīs uzsāka smagu cīņu savā starpā, kas noslēdzās ar Mārtiņa Spīķa kūleni brīdī, kad viņš lauzās garām Ločmelim. Tobrīd bija skaidrs, ka Edijs Sloka kļūst par LAF Folkreisa Vasaras kausa uzvarētāju. Drīz ar degvielas padeves problēmām izstājās Ločmelis, kas Slokam ļāva nonākt līderpozīcijā un izcīnīt uzvaru arī pēdējā posmā – ceturtos sezonas sešās sacīkstēs.
Otro vietu sasniedza Miks Gabrāns, kuram šis ir augstākais rezultāts gadu ilgajā folkreisa braucēja karjerā. Trešo pozīciju guva Ritvars Kārkliņš.
Vansoviča neiekļūšana finālā deva cerības uz kopvērtējuma trešo vietu sekotājiem Matīsam Šadrim un Andrejam Lajevskim. Abu uzdevums bija finišēt top-6, lai neklātienē apsteigtu Vansoviču. Tas izdevās Lajevskim, kurš finišēja ceturtais. Līdz ar to sezonas kopvērtējumā vadošais trijnieks ir Sloka, Spīķis, Lajevskis.
Fināls un sacīkste kopumā bija spilgtu notikumu pilna. Vēl bez Mārtiņa Spīķa kūleņošanu finālā piedzīvoja Viesturs Plētiens, kura auto apmeta divus kūleņus, līdz nosēdās uz Ivara Kerna trases malā stāvošā BMW. Dienas gaitā kūleni apmeta arī Jānis Spīķis, Ritvars Kārkliņš, Raivis Riekstiņš, autokrosa finālā arī Rūdolfs Bogens.
Sacīkstes noslēgumā notika arī folkreisā iespējamā automašīnu pārdošana. Šoreiz jaunu īpašnieku atrada Edija Slokas „čempionauto”.
Komandu vērtējumā pēdējā posmā uzvaru izcīnīja Autocross.lv Folkreisa komanda, kuras sastāvā startē Kārkliņš, Plētiens un Renārs Ēķis. Sezonā komandu vērtējumā pirmā vieta Carlife Autosport Team vienībai ar brāļiem Spīķiem un Ločmeli sastāvā. Par folkreisa Vasaras kausa labāko junioru kļuvis Mārtiņš Spīķis.
LAF Krosa komisijas kausa 12. posmā, kas daudzu titulēto Latvijas autokrosa meistaru dēļ tika dēvēts par Čempionu autokrosu, uzvaru guva četrkārtējais Latvijas čempions Raimonds Jerāns – viņš dominēja visu sacīksti no pirmā brauciena līdz pat pēdējam.
Lielāka drāma bija cīņā par pārējām pjedestāla pozīcijām. Paredzētais Jerāna un Jāņa Kozlovska duelis izjuka līdz ar Kozlovska mašīnas ātrumkārbas defektu jau rīta treniņos. Rezultātā Jānis bija spiests izlaist kvalifikācijas braucienus, lai cerētu tikt finālā ar B fināla palīdzību. Tas izdevās ar grūtībām, jo B finālā Kozlovska auto notrūka viena no pusasīm.
Fināls bija grandiozs: aiz Jerāna pēc starta otrais brauca 2000 Super šā gada Latvijas un Baltijas čempions Ainārs Kenigsbergs, bet Kozlovskis veica izcilu startu, no 12. pozīcijas jau pirmajā aplī nonākot trešajā vietā. Aināra un Jāņa duelis turpinājās visa brauciena garumā, bet viņiem bīstami tuvojās 1600 klases Latvijas un Baltijas čempions Rūdolfs Bogens. Džokera apļa kombinācijas varēja otro vietu nodot Rūdolfa rīcībā, taču Bogens agresīvi aizvadīto dienu noslēdza ar pamatīgu kūleni.
Kozlovskim ar Džokera apļa palīdzību izdevās apspēlēt Kenigsbergu, sasniedzot dramatisku otro vietu. Turklāt tas paveikts ar iepriekšējā nedēļas nogalē sacensībās Igaunijā lauztu roku. Kenigsbergs – trešais.
LAF Krosa komisijas kausa kopvērtējumā jau priekšlaicīgi bija uzvarējis Andis Kļava. Cīņā par otro vietu Raivis Grigorovičs pieveica Raimondu Lastmani – Raimonda sacīkste neizdevās motora defekta dēļ.
Šī bija pirmā sacīkste Brenguļu autotrases jaunajiem organizatoriem autokrosa braucēja, šā gada Latvijas un Baltijas čempiona VAZ Klasika klasē Arņa Odiņa vadībā. Pirmie trases renovācijas soļi novērtēti atzinīgi, bet rīkotāju komanda atzīmē, ka Brenguļu autotrases jaunā ēra ir tikai pašā sākumā.
Organizatori saka paldies atbalstītājiem un palīgiem: Print Service, Traktorunoma.lv, Stokker, Storent, Valpro, EGU Būve, A.P.E. Build (Pēterim Āboliņam), Cēsu alus (Bogenu ģimenei), liels paldies Andim Ūtēnam ar komandu, kā arī ikvienam, kas šo divu mēnešu laikā pielika roku un pūles trases renovācijas darbos. Informatīvi atbalstīja Autocross.lv.
(Foto: Kaspars Cikmačs)
Vel dažas bildes no Brenguļiem: http://4rati.lv/foto-galerija/laf-folkreiss-un-autokross-brengulos-foto-kaspars-cikmacs/
Kas par sacensībām! Gena riktīgi priecīgs, ka varēja būt ļoti svarīga sastāvdaļa sacensību norisē. Jāsaka paldies pilnīgi visiem organizatoriem un sacensību dalībniekiem. Viņi bija tie, kas šo dienu padarīja par tik īpašu. Trase tika sagatavota lieliski, bija padomāts par skatītājiem. Es un mani palīdži esam stāvā sajūsmā.
Arī sacensību komentētāji bija līmenī! Viņu iekšējais savstarpējais humors ne tikai lika man saprast, ka esmu smieklīgs vīrs, bet arī lika apzināties, kāds patiess skaistulis es esmu. Forši, ka viņi mācēja pastāstīt par “insaidu”, par pašiem braucējiem un mašīnām un to vēsturi. Žēl, ka daudzi braucēji tika nokaitināti līdz baltajām pelītēm…
Jau tagad gaidu nākamo autokrosa sezonu. Cerams, ka rekonstruētie Brenguļi būs arī LČ kalendārā, jo šādi Brenguļi ir lieliski!
Viestur – es taču teicu, ka Gena mūs dzird! :D
Marek, Brenguļos tu teici, ka žiguļi tevi neinteresē, jo tevi ir Honda:
https://www.facebook.com/SpeedSociety/videos/1240604509290182/
Ko nu? Ko nu? :D
Neko. Smieklīgs video. Uzjautrināju teviun devu enerģijas lādiņu turpmākajai dienai. #esmujauks
Nu paldoes
Nu paldies, paldies! :)
Laba sacīkste!. Apsveicu uzvarētājus! Tik sen nebiju redzejis tik daudz kuleņus.Paldies par par šovu.
Onboard no 88 fināla.
https://youtu.be/m20MStGkNGo
Te vēl bilžuki http://failiem.lv/u/sdpxfbo
Brenguļi – Yīīīīhāāā…:)Bija labi, bet nākotnē būs vēl labāki. :)
Te izvilkti daži momenti no svētdienas cīņas
https://www.youtube.com/watch?v=FxdJji_A6lo
Vēlreiz paldies Odiņa komandai un atbalstītājiem par teicami sarīkoto gonku un paveiktajiem darbiem trasē ! ( ir braukts divas reizes šosezon, njā – tur nav ko piebilst … !!!)
Pēc būtības jau tas neko nemaina, bet neizpratu punktu skaitīšanas secību folkreisa finālā ? Zinu tikai to, ka nebiju pirmais no “kritušajiem”. :)
P.S
Paldies arī Ilzei …, par bildēm un safilmētā materiāla ar dienas momentiem – teicami! ;)
Ivar, par finālu – palūrēju protokolu, pirmie divi izstājušies esat jūs ar Emīlu B., abi veikuši katrs vienu apli. Emīls ir bijis Tev priekšā, pabeidzot pirmo apli. Sanāk, ka viss pareizi, Tu 12., viņš 11. Nav pie rokas apļu liste, papētīšu sīkāk, bet pagaidām es neko nepareizu neredzu.
Paldies sponsoriem un atbalstītājiem!
Pie trases tiešām labi pastrādājuši. Par braukšanu nevarēju beigt jūsmot par 88 nummura fantastisko ātrumu lkumos un cenšanās izspiest visu vai neko, un arī ļoti patika Jānis Spīķis ar Audi 100 ļoti agresīva braukšana tas ir supper pārējie var pamācīties. Atvainojiet ja kādu līdzīgi braucošo esmu palaidis garām, bet gribētu lai visi izliek ko tā tehnika ir spējīga.
Rūdim tas beidzās ar kārtējo vāku, Spīķim ar iznīcinātu Titāniku… :(
Vai šādi? :
https://www.youtube.com/watch?v=7q_c11TtLks
20:39
jā jā oto,tālu tiksi ar to agresīvo braukšanu…cik diez tādi folkreisā braucēji bija,kas nedeva ručkā :D cik nu katram iet sezonas beigās,tas jau cits jautājums
Tie abi minētie ir gan Baltijas, gan Latvijas čempioni autokrosā, takā viss ok!
Kas nu kuram, vai nobraukt līdz galam un kāpt uz pjedestāla uz citu neveiksmēm vai parādīt savu patieso ātrumu trasē…….. vai tāpēc lai pabraukātos ir jāsēžas sporta mašīnā, es vizinos pa ceļu ar ielas mašīnu, bet braukt ātri vai ļoti ātri un riskēt pie katra līkuma tas jau ir sports, drošā mašīnā un norobežōtā trasē kur nav pretimbraucošās mašīnas.
Nu vēl ir arī tādi, kuri paši brauc ar pirkstu pa karti, bet toties mak nodi**t tos, kas brauc gonkās, jo paši nevar / nemāk / negrib vai bail un arī skauž. Var arī atrast vidusceļu – braukt ātri, bet līdz galam. Un ne visiem ir pilnas kabatas, lai katrā gonkā liktu auto uz mutes un pēc tam taisītu jaunu. Katram savs.
Un tas nav par Rūdi – viņš ir vienkārši traks :D
Nedzen sevi kompleksos! :D
Ar pirkstu pa karti? :) Tas ir arī viss…