Noskaidroti Latvijas autokrosa pirmie čempioni un uzvarētāji

Viesturs Saukāns  27.08.2012 14:48 11

(LAF ziņojums presei) Svētdien Smiltenē aizvadīts Latvijas autokrosa čempionāta un kausa izcīņas posms. Sacīkste Tepera trasē sarūpēja 2012. gada pirmos titulu ieguvējus. Par Latvijas čempioniem autokrosā kļuva Reinis Lilienšteins (1600 klase), Jānis Miščenko (2000 Super) un Bruno Leimanis (D12). Latvijas bērnu čempions Beta bagiju klasē – Daniels Špaks. Latvijas kausa ieguvējs VAZ Klasika ieskaitē – Imants Kolomenskis. Pārējo klašu uzvarētājus noteiks pēdējā posma Mūsā notikumi.

Smiltenes sacensība izvērtās par izcilu izrādi skatītājiem. Dienas laikā vairāki kūleņi, īpaši azartiskas cīņas un sensacionāli sasniegtas uzvaras. Divās klasēs uzvarētājus noskaidroja pēdējā līkumā pirms finiša.

1600 klasē Reinim Lilienšteinam (Salacgrīva, SK Salaca) šī bija sacīkste, kurā jānodrošina Latvijas čempiona tituls. Meistars šo panākumu arī guva, jau kvalifikācijas braucienos sakrājot pietiekami daudz punktu, lai uz A fināla startu stātos šā gada čempiona godā. Nodrošinātais tituls gan netraucēja cīnīties par uzvaru. Startā vadībā izrāvās Andis Kļava (Lapmežciems, Autocross.lv), tomēr pirmajā aplī Lilienšteinam izdevās konkurentu apspēlēt un sasniegt līderpozīciju, vēlāk arī uzvaru. Kļavu apdzina arī galvenais sezonas līdera konkurents Ritvars Zobens (Laubere, SK Ogre), tomēr pēc dzesēšanas sistēmas defekta pēdējā aplī piedzīvots motora defekts. Kļava otrais, bet trešo vietu sasniedza Mareks Tauriņš (Bauska, Autocross.lv).

2000 Super klasē diena sākās ar izšķirošu notikumu – vienam no čempiontitula pretendentiem Jurim Spīķim (Rīga, SK Ogre) laika kontrolē plīsa mašīnas pusass, kas Jurim pirmajā kvalifikācijā lika startēt no beigām. Pakaļdzīšanās beidzās ar kūleni un startu arī otrajā kvalifikācijā no pēdējām vietām. Smagā cīņā, ar pārsistu riteni, tika izrauta trešā vieta, kam sekoja izstāšanās trešajā kvalifikācijā. Līdz ar to A finālā Spīķim atkal starts no beigām. Tikmēr braucienu uzvaras un punktus krāja sezonas līderis Jānis Miščenko (Aizkraukle, SK Ogre). Abi līderi satikās finālā, kad Spīķis visus pārējos konkurentus bija apdzinis. Dramatiskās kontaktcīņās Juris pat nonāca līderpozīcijā un turēja Jāni aiz sevis. Taču pēdējā apļa pēdējā pagriezienā Miščenko atrada brīvu spraugu starp Spīķa mašīnu un apmali. Pēc kontaktcīņas Miščenko sasniedza uzvaru, bet Spīķis palika trases malā ar nolauztu riteni. Miščenko čempions, bet Spīķim skatītāju sajūsma par lielisku izrādi. Finišā otrais – Toms Ziedāns (Nereta, SK Salaca) un Aleksandrs Ņikitins (Nereta), kuram šī bija debijas sacīkste Latvijas čempionātā.

Open klasē līdz čempiona noskaidrošanai vēl jāgaida, taču skaidrs, ka 8. un 9. septembrī Mūsas trasē būs izšķirošs Inta Jeršova (Rīga, SK Autocross.lv) un Raimonda Jerāna (SK Salaca) duelis. Smiltenē Jeršovs kontrolēja visus kvalifikācijas braucienus un arī A fināla lielāko daļu. Taču brauciena noslēgumā pērnais čempions Jerāns pietuvojās Jeršovam un brauciena pēdējā apļa pēdējā līkumā veica agresīvu apdzīšanas manevru, izcīnot uzvaru. Abi dalīs titulu Mūsā – starp Jeršovu un Jerānu kopvērtējumā tikai četru punktu starpība. Trešais Smiltenē – Eduards Iesalnieks (Valka, TSK Smiltene).

Arī B600 bagiju klasē visi čempiontitula dalīšanas rēķini atstāti uz pēdējo posmu. Tiesa, labu darbu Smiltenē paveica čempionāta līderis Jānis Baumanis (Mārupe, SK Autocross.lv). Viņš, par spīti nopietnai sāncensībai no galvenā konkurenta Kaspara Bumbiera puses, uzvarēja visos braucienos, arī A finālā, nelielo kopvērtējuma pārsvaru izaudzējot līdz 13 punktiem. Bumbiers (Bauska, SK Rietumi), savukārt, A finālā gandrīz zaudēja arī otro vietu, jo pēc starta veiksmīgāks izrādījās Valters Zīverts (Priekule, SK Rietumi). Tomēr brauciena otrā apļa beigās Kaspars veica uzbrukumu un ieguva otro vietu. Tiesa, par manevra atbilstību noteikumiem tiesneši ilgstoši pētīja video materiālus, rezultātā Bumbiera rezultātu saglabājot nemainīgu. Zīvertam pēc šīs cīņas nācās izstāties. Trešais sacīkstē – igaunis Keivo Koivs, kuram šis ir pirmais Latvijas čempionāta pjedestāls.

D12 smago automašīnu klasei Smiltenē bija čempionāta pēdējais posms. Uz Latvijas čempiona titulu pretendēja igaunis Tāvi Pindiss, cēsinieks Bruno Leimanis (Melatlux) un Aldis Grantiņš (Grobiņa, Autosports Grobiņa). Lai gan Pindiss bija galvenais favorīts, viņa sacīksti sabojāja tehnikas problēmas. A finālā viņš riņķoja pa trasi lēnāk nekā ierasts un nevarēja konkurēt ar Leimani un Grantiņu. Uzvaru posmā guva smiltenietis Andris Jurciņš, bet Leimanim otrā vieta, kas atnesa trešo Latvijas čempiona titulu. Trešo vietu guva Grantiņš, izraujot čempionāta sudraba medaļu. Pindiss, finišējot septītais, spiests samierināties ar bronzas medaļu.

Bērnu klases Beta bagiju cīņā līderim Danielam Špakam (Liepāja, Liepājas rallija komanda) šī nebija vienkārša sacīkste, tomēr ar tradicionālu iznākumu – vēl viena posma uzvara kabatā un priekšlaicīgi nodrošināts otrais Latvijas bērnu čempiona tituls. Otro vietu posmā guva Everts Henilāns (Garkalne, Baltic Motorsport Partner), kopvērtējumā nodrošinot otro vietu. Trešais posmā Adrians Pūga (Ķekava, Auto Racing Team). Mūsā viņam ir izredzes nodrošināt čempionāta bronzu.

Baltijas smago bagiju B6000 klasē dienas gaitā pārsteidza atklājums – gados jaunais Ainārs Ramats kvalifikāciju noslēdza otrajā vietā, vienu no braucieniem uzvarot. Viņš sīvi spēkojās ar vienu no favorītiem Andri Ramani, kurš guva pirmo starta vietu A finālā. Šķita, ka Latvijas sportistiem būs labi rezultāti. Turklāt A finālā pēc starta trešajā vietā nonāca vēl viens Latvijas braucējs Jānis Kozlovskis. Diemžēl aiz pirmā līkuma Jāņa bagijs trāpīja Ramata mašīnas sānos un abi palika stāvam, palaižot garām visus konkurentus. Rezultātā uzvara Ramanim, sekoja igauņi Marguss Vainumetss un Vahurs Lillmans.

Latvijas autokrosa čempionāta posms notiks pēc divām nedēļām Bauskā, Mūsas trasē. Tā kā šī būs arī Baltijas čempionāta sacīkste, daudzie lietuvieši un igauņi var iejaukties nacionālo titulu un medaļu dalīšanā!

Informācija: www.autocross.lv

Smiltenes avāriju video: http://localhost/autocross/?p=7198

  • siikais

    Ramanis jau bija pirmais, kad Jāņa bagijs trāpīja Ramata mašīnas sānos, tāpēc maldīgi teikts “palaižot garām visus konkurentus”…

  • dzhokers

    Rakstā rakstīts B600 savukārt, A finālā gandrīz zaudēja arī otro vietu, jo pēc starta veiksmīgāks izrādījās Valters Zīverts (Priekule, SK Rietumi). Tomēr brauciena otrā apļa beigās Kaspars veica uzbrukumu un ieguva otro vietu. Tiesa, par manevra atbilstību noteikumiem tiesneši ilgstoši pētīja video materiālus, rezultātā Bumbiera rezultātu saglabājot nemainīgu. Zīvertam pēc šīs cīņas nācās izstāties.

    Veica pilnīgi godīgu uzbrukumu? Bumbieris uzbrauc virsū speciāli un Zīvertam nākas izstāties no cīņas. Tad tiesneši ir vienkārši uzpirkti cūkas ja neredz kas notiek trasē.
    Kā varēja redzēt Bumbieris ar māk tik bakstīties tāpat kā Spīķis abiem vienādi daudz naudas ko tiesnešiem maksāt. :reallypissed:

  • Lācis

    Malacis Ramsis, pieredzes trūkumu kompensē ar dullumu.
    Asaka Racing fano par Ramatu.

  • Lācis

    Ironiski liekas, ka Kozlovskis, būdams komisārs Folkreisā, visus audzina par to, ka brauc kā ķēpauši, bet pats arī krosā vienmēr pamanās sataisīt cundurus :)

  • Muraska

    Labdien fani, dalībnieki un parējie!

    Pirmkārt liels paldies organizatoriem par labi noorganizetām sacensībām un prieks par šādam lietām:
    1) trase labi sagatavota un ideja par riepam apsveicama
    2) katrs brauciens noorganizets laika, starplaiki pietiekami un nebija pa garu
    3) kompakti stradaja ar salūzušo auto evakuēšanu no jebkura trases punkta

    Paldies par to

    Kas attiecas uz cīņām trasē un starp dalībniekiem:
    1) par mazajiem raušiem vienmēr prieks un lai tik aposta sacensību gaisotni
    2) B600 – priece, ka ir dalībnieku skaits šai klasē, bet mazliet šaubas rada pirmo divu bagiju tehniskais stāvoklis, jo tas acīmredzami atšķiras no pārējiem. Ka piemēru Grencis ar pieredzi netika šiem klāt, kaut arī braukšanas stils bija pareizs.
    3) 1600 – šī klase priecē ar dalībnieku skaitu un arī reali 2 vīri sitas pa uzvaru, kaut arī citi nebija slikti. Priecē
    4) Mana mīļa super 2000 klase – ka saka visi braucieni bija skatīšanās vērti un ka rada pieredze, tad ar motoru tikai nepabrauksi, bet vajadzīga arī galva. Prieks par cīnas sparu Spīķim, kaut arī trajektorijas japieslīpe. Varbūt citiem tas nepatiks, bet tāds nu ir autokross un ja gribas braukt, lai neviens neskrien virsū, tad lūdzu…rallijs!
    5) opne 2000 – mazliet nomac omu mazais dalībnieku skaits, bet duets Jeršovs un Miedzins…supper…..cieņū par izturību un pacietību fināla…! Pec finisha sadursmes- neko sliktu nesaku, cīnījas vīri līdz galam…!

    Gaidam jauku turpinājumu Bauskā!

    Par sevi, vīri vīlējat supper 2000 mašinas, jo atgriezīšos nakošo gad ar komandu 3auto un gaidam konkurenci!

    Lai izdodās Jums un mums!

    • M.Spīķis

      Par trajektorijām nepiekrītu, lai kā būtu ieskataties, kā Juris uzsāka apdzīšanu.!
      http://www.youtube.com/watch?v=SlPV5NIBlX8

    • Fans

      Grenča pieredze B600, kur ir aizmugurējā piedziņa, pielīdzināma tuvu nullei. Šī bija pirmā reize un pieredze.
      :nerd:

      Šajā klasē jau nu gan visai droši var apgalvot, ka visi bagi +/- iet vienādi, visu izšķir meistarība. + tehniskie regulējumi, zobrati, kā arī pilota svars, kas Grenča gadījumā bija vismaz +20 kg, salīdzinājumā ar Jāni un Kasparu. Tā kā bagos te vaina vismazākā.
      ;-)

    • Ātrums.

      Ja nav noslēpums, kā vārdā?

  • JK

    Sveiki Lāci !
    Parasti cenšos neiesaistīties komentāros, bet ja nu komentārs ir tieši saistīts ar mani ,tad atbildēšu .
    1. Neesmu nekad nevienu audzinājis ,kā jābrauc, bet gan pastāstījis sportistiem ,kā tiks vērtēta tīša konkurenta sagriezšana . Vienmēr esmu centies pēc incidenta sportistam paskaidrot par ko viņš tiek brīdināts vai sodīts, jo bieži vien braucot mšinā viss ir pilnīgi savādāk nekā tas izskātās no malas.

    2. Neesmu nekad teicis, vai uzkatījis, ka Folkreisā brauc ,kā ķēpauši !!! To Lāci tu pateici pats !!!
    Vienmēr esmu teicis ,ka Folkreisā brauc karstasinīgi džeki kam acis spīd pirms starta no emociju pārpilnības. Un teisājot šīs sacencības esmu pamanījis daudzus talantīgus braucējus ,kuriem ja atļaus finanses daudz sasniegs autosportā !!!

    3. ( bet pats arī krosā vienmēr pamanās sataisīt cundurus ) Tu tiešām atbildi par šiem vārdiem ??? Vai tās ir tikai līdzjūtēja emocijas ?
    Nekad neesmu noliedzis ,ka esmu agresīva stila braucējs un veicu apdzīšanas ar sānu kontaktu . Bet cik atceros pēdējo reizi kad sataisīju tevis tā sauktos “cundurus” bija 2009 gadā Smiltenes trasē, kad sagriezu A.Kuļikovski ,kad viņš vēl brauca ar ZAZ. Un pēc brauciena piegāju un viņam atvainojos par to !!!

    • Lācis

      Laikam nepareizi noformulēju savu domu, nekad neesmu domājis, ka tīšu prātu būtu kādam darījis pāri, bet kā pats atzīsti brauc diezgan agresīvi, tāpēc Tev mēdz gadīties avārijas/”cunduri”
      Lai vai kā, Tu vienmēr esi rādījis skatāmu krosu un Tev nav jātaisnojas interneta karatistu priekšā.
      Atvainojos! :-)

  • JK

    Paldies par sapratni !!!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***