Autocross.lv konkurss: Stāsts Nr.19: Kaspara Cikmača kūleņi kuriozi un skarbi

Viesturs Saukāns  17.04.2020 21:49 4

  Autokross, Folkreiss, Rallijkross, Ziņas

Jau atkal debesis ar zemi samainījušās ar vietām, šoreiz Kaspara Cikmača pieredze

Mūsu avāriju konkursa 19. stāsts no Folkreisa braucēja Kaspara Cikmača. Allaž cītīgi analizējis savus un citu piedzīvojumus, Kaspars ļauj uzskatāmi izprast notikumus savā karjerā.

“Lai arī Folkreisā esmu pavadījis gandrīz piecas pilnas sezonas, tomēr, pateicoties manai piesardzīgajai dabai, bija tikai divi jumti.”

2016.gads, Vecpils.

“Pirmo reizi mans Folkreisa auto uz sāniem nokļuva Vecpilī, 23.01.2016. No rīta nobraucot no treilera, bija skaidrs, ka komandas biedra un mehāniķa Raimonda Berķa (nr.115) auto nebūs braucams, tāpēc vienojāmies, ka brauksim abi ar vienu auto – ar manējo. Protams, bailīgi dalīties ar auto, jo, ja nu sadauza un pašam netiek braukšana… Diemžēl pirmās kvalifikācijas pirmajā braucienā, vēl pirms pirmā līkuma, mans auto uz jumta. Mareks Dainis mikrofonos vel paspēj paziņot, ka Kaspars Cikmačs uz jumta, bet īstenībā pie mana auto stūres šoreiz Raimis. Tā mans auto bija uz jumta bez manis! Auto gan toreiz izturēja veiksmīgi, un abi vel nobraucām katrs savu pusfinālu.”

 

2016.gads, Pilskalni.

2016.gada vasaras posmā Pilskalnu trasē vairāki pirkt gribētāji solīja par Riharda Daiņa Golfu, bet kaut kādu iemeslu dēļ auto netika pārdots. Mans auto Pilskalnos pusfinālā no abiem galiem tika saspiests. Pirmdienā, izdzirdot, ka Riharda auto tomēr nav mainījis īpašnieku, ātri zvanīju Rihardam un to nopirku. Arī abus manus iepriekšējos auto, pirms tos nopirku, savām uzvarām lietoja Rihards Dainis. Tā kā sacensības 333 trasē jau bija tajā pašā nedēļā, un vēl auto jāatved no Cēsīm, tad nepaspējām to pat pārkrāsot. Un tā pirmo reizi jaunajā auto iesēdos treniņā. Jau otrajā aplī līkumā auto nesagriezās kā biju pieradis ar savu veco Golfu, un lēni ar tikko iegādāto auto iegāzos 333 trases liekas, vienīgajā, knapi redzamajā grāvī, un biju uz jumta. Auto bojājumi bija niecīgi, un toreiz visas dienas garumā auto sevi pierādīja kā būtiski ātrāku nekā iepriekš biju braucis. Vēlāk analizējot sapratu, ka iemesls avārijai bija, ka šim auto ir platāka aizmugures ass, laikam no VW Passat. Tāpēc tas pats tik viegli negriežas kā biju pieradis ar parasto Golfiņu.”

2017.gads, Vecpils.

“Trešais kūlenis pa īstam, un auto iznīcināts. 19.08.2017., Vecpils. Manai omei tajā dienā tika svinēta lielā jubileja, uz kuru man noteikti jābūt. Izrēķinājis, ka, ja sacensība ātra un netieku finālā, tad ātri varu paspēt gan Vecpilī Folkreisu, gan pie Rīgas jubileju nosvinēt. Diena iegriezās tā, ka tiku finālā, un nodomāju, ka gan ome piedos, ja ieradīšos mazliet vēlāk. Biju jau no rīta sarunājis ar komandu, ka pēc pēdējā brauciena auto atstāšu trasē un ātri ar ielas auto braukšu uz jubileju, lai komanda vēlāk mierīgi man atved Folkreisa auto. Diemžēl mans finālbrauciens ilga tikai 14 sekundes un beidzās ar iznīcinātu manu auto, Mārim Zālītim ar melno karogu un nepielaišanu atkārtotam fināla braucienam. Un pirms gada iegādātais Riharda Daiņa auto bija iznīcināts, jo sānu duga pārplēsta un tālāk saliekta. Pēc avārijas fiziski jutos labi, nebija ne zilumu, ne sastiepumu, ne kas cits. Uzreiz ielecu ielas auto un devos uz Rīgas pusi. Apmēram pēc 20 minūtēm arvien pamatīgāk jutu galvas sāpes, kas, par laimi, vienā brīdī vairs neprogresēja un veiksmīgi nokļuvu omes jubilejā. Tiesa, pēc tam vēl pāris mēnešus ik pa brīdim mazliet galva sāpēja, lai gan paspēju tajā vasarā vēl iegūt otro vietu Discomania RX amatieru kartingu čempionātā.

“Iesaku apskatīt video, kur var redzēt, kā man palīdzēja HANS un sporta krēsls ar ausīm. Nevaru iedomāties, kas būtu noticis ar manu kaklu, ja nebūtu man HANS vai šāds krēsls.”

Video no mana auto:

 

Dalies ar šo ziņu