Autokross: Atskaite līdz startam – 3: VAZ Klasika un Open

Viesturs Saukāns  24.04.2014 15:04 3

  Autokross, Ziņas

Turpinot apskatīt dalībnieku saraksta pirmssezonas brīnumus, patīkami vērot abu aizmugures piedziņas (+4WD) klašu sastāvus. Ja Open kolektīvs nesarūpē sensācijas, tad VAZ kategorija vairakkārt sumināta ar savu neticamo uzrāvienu.

VAZ Klasika: tagad jānoturas

Ja saka, ka izcīnīt uzvaru ir vieglāk nekā to noturēt, tad VAZ Klasika šobrīd ir tieši pa vidu starp abiem elementiem. 17 pieteikumi Smiltenes sacīkstei ir pamatīga klases uzvara. Tagad sāksies šīs uzvaras noturēšanas cīņa – jānovēl visiem 17 (un tiem, kuri vēl gatavojas nonākšanai sarakstos) tehnisko un finansiālo izturību, lai šis skaits tikpat strauji kādā brīdī nenoslīd uz leju.

Ko vēsta saraksts? Kurš būs pirmais? Nav ne jausmas, kam piekrīt arī paši klases līdzšinējie līderi. Tomēr pašlaik gribētos teikt, ka galveno favorītu statusu varētu piedēvēt Arnim Odiņam, jo īpaši, visu čempionātu aizvadīt gatavajam Daiņum Pilipavičam. Lietuvietis pērn bija vienīgais, kurš Latvijas čempionātā guva vairāk par vienu uzvaru. Savukārt Odiņš un viņa komanda šķiet izvirzījušies vadībā tehnikas progresa ziņā. Jāvēro Imants Kolomenskis – viņš šai sezonai gatavo jaunu automašīnu, kas, no vienas puses, sola labākus rezultātus nekā pērn (pērn – čempions, kur gan vēl augstāk?), no otras puses – jauna tehnika var sarūpēt arī izturības problēmas. Pērn lieliski startēja Kristaps Maševskis, tomēr braucējs atzīst, ka līdz svētdienai vēl ir ļoti daudz darba, tātad vēl nav pilna kaujas gatavība. Starp citu, cītīgi jāvēro Kalvis Tēts – runā, ka arī šis auto kļūstot arvien draudīgāks līderiem.

Īsāk sakot, var pārskaitīt pusi dalībnieku, meklējot katra iemeslus uzvarai, tomēr pašlaik gribas palikt pie Odiņa un Pilipaviča dueļa.

Open: ko paveiks maģiskie 32 milimetri?

Teorētiski šogad vēl vairāk vajadzētu izlīdzināties Open iekšienē esošo automobiļu veidu spēku samēriem – turbomašīnām restriktori samazināti līdz 32 mm. Cik ļoti tas nobremzēs raķetes un, cik ļoti to pratīs izmantot aizmugures piedziņas prototipu līderi. It kā brīnumiem nevajadzētu notikt un favorīts līdzšinējais – Agris Brediks, tie, kas dzenas viņam pakaļ – Ints Jeršovs, Jānis Kozlovskis, bet šogad pārsteigumu var sarūpēt Lauris Unāms.

Jāatceras, ka Open aizmugures piedziņas braucēji šogad čempionāta ietvaros aizvadīs arī savu iekšējo cīņu Open kausā. Starp citu, no 14 Smiltenei pieteiktām mašīnām tikai piecas ir RWD automašīnas – šāda sastāva attiecība pret pilnpiedziņām jau uzmodinājusi jautājumu, vai 4WD mašīnu slāpēšana un mocīšana nav pārāk dārgs upuris, lai glābtu klasi, kura nupat jāglābj jau kuro gadu (kādreiz to darīja VAZ). Nedrīkst „kvatras” nomocīt tik tālu, lai, piemēram, jau nākamgad nevarētu nonākt pie nosacītās Divīzijas-1 klases ar 45 mm restriktoriem un „pilnu pedāli”.

Smiltenei klase sarūpējusi 14 dalībniekus. Bija 15, taču Māris Rusmanis piedzīvojis savas Toyotas nopietnu motora defektu, kas līdz pirmajam posmam nav labojams. Pieteikumu saraksta īpatnējā nianse ir Inta Jeršova pieteikšanās ar Audi Quattro automašīnu. Šķiet, Subaru lielā pārbūve vēl nav noslēgusies.

Ja par konkrēto Smiltenes sacīksti, tad pjedestāla pozīciju prognozēšana kļūst sarežģītāka nekā visā čempionātā. Trīs lietuviešu pilnpiedziņu braucēji ar Darjusu Tamašausku priekšgalā var sarūpēt pārsteigumus. Svars, gabarīti un citas nianses… Varbūt jābaidās pat Bredikam?

Gribas apgalvot, ka no visām Smiltenē paredzētajām klasēm tieši Open favorīts saskatāms visskaidrāk. Taču varbūt mūs gaida pārsteigumi?

Dalies ar šo ziņu