Autokross: B600 piebremzē revolūciju

Viesturs Saukāns  17.11.2017 14:24 3

Līdz ar plānu rašanos par Latvijas autokrosa čempionāta B600 klases iespējamo tehnisko brīvlaišanu uz sapulci sanāca klases sportisti un entuziasti. Ceturtdienas rakstā minētā revolūcija tiek piebremzēta – pirmkārt, nepieciešams laiks pārdomām, otrkārt, nākamais gads klasei uzliek jaunas un stingras drošības prasības, kas, attiecīgi, jau palielinās izmaksas.

B600 klases viens no braucējiem Renārs Vinokurovs skaidro klases braucēju kopējo nostāju par kategorijas nākotni. Visi atzīst – motoru tēma tiks kustināta, taču ne šajā starpsezonā, jo jāsakārto drošības aprīkojuma lietas.

“Vispirms gribu pateikt paldies Jānim Beļakovam par B600 klases dalībnieku sapulces organizēšanu, lai apspriestu izmaiņas tuvākā un tālākā nākotnē,” atzīmē Renārs. “Viens no galvenajiem jautājumiem bija par motoru. Visu ražotāju (ne tikai Suzuki) 600cc motori ir ļoti pieprasīti Eiropā dēļ kroskartu popularitātes, un tos ir arvien grūtāk iegādāties par saprātīgu cenu. Kroskartos pārsvarā izmanto motorus no norakstītiem, avārijās cietušiem baikiem. Skandināvi (NEZ) un Igaunijas Extreme klase rallijkrosā izmanto Suzuki 750cc motorus un šobrīd tie ir salīdzinoši vieglāk pieejami. Šiem motoriem nav tāds pieprasījums, bet manuprāt tas ir tikai uz šo brīdi, jo, tikko kā skandināviem un igauņiem vajadzēs citus motorus, tad 750cc vairs nebūs tik pieejams. Atšķirība starp 600cc un 750cc ir tā, ka 600cc ražo visi lielie motociklu ražotāji, bet 750cc ražo tikai Suzuki. Dēļ šī aspekta jauni 600cc motocikli tiek pārdoti daudz vairāk kā 750cc. Vēl svarīgi ir tas, ka tuvākā nākotnē motoražotāji plāno atteikties no 600cc sportbaiku ražošanas, un to vietā ražot 1000cc, kurus mūsdienās ir daudz vieglāk kontrolēt, pateicoties attīstītām drošības sistēmām. Ieteikums no motospeciālista attiecībā uz kroskartu motoriem — tuvākā nākotnē ļaut izvēlēties brīva ražotāja 600cc motoru (Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, utt). Bija piedāvājums autokrosa čempionātā atļaut braukt ar 750cc, bet ar diferencētu svaru. NEZ čempionātā ir šāda prakse, 600cc var būt par 20 kg vieglāks nekā 750cc. Šo piedāvājumu lielākais vairums noraidīja, jo neviens nezina, cik daudz svara būtu japieliek, lai bagiji ar dažādām kubatūrām būtu vienlīdzīgi.”

Vinokurovs atzīmē, ka B600 klases starpesezona šogad jau būs sadārdzināta: “Otrs jautājums bija drošības prasības. Dalībnieki tika informēti, ka no 2018. gada būs vairākas izmaiņas: jābūt krēslam ar derīgu FIA homologāciju, jostām ar derīgu FIA homologāciju, obligāti jāizmanto HANS sistēma, jābūt FIA apstiprinātai ķiverei, kurai var piestiprināt HANS, jumta plāksnei jābūt piemetinātai (šobrīd ir pieskrūvēta)… Šīs dalībniekiem ir papildus izmaksas aptuveni no 1000 eiro uz augšu, lai sagatavotos nākamajai sezonai. Ņemot šo vērā, dalībnieku sapulcē tika nolemts nemainīt tehniskos noteikumus attiecībā uz motoru uz 2018. gadu. Balsis bija 6 pret 3. Visi dalībnieki saprata, ka pie jautājuma par motoriem būs jāatgriežas tuvākā nākotnē.”

“Tika apskatīts jautājums par svēršanas kārtību – Latvijā (arī Eiropas čempionātā) tiek svērts tikai bagijs, NEZ sver bagiju kopā ar pilotu. Kopsaucēju šajā jautājumā pagaidām neatradām. Tika apskatīts arī jautājums par bagija garumu un platumu. Latvijā uz šo brīdi tehniskās prasības atšķiras gan no Eiropas kroskartu, gan NEZ Xtreme tehniskajām prasībām. Latvijā maksimālās dimensijas ir 1700mm platums un 2700mm garums, NEZ un Eiropā, attiecīgi, 1600mm x 2600mm. Es piedāvāju noteikt pārejas laiku, lai latviešu B600 atbilstu Eiropas prasībām, bet arī par šo jautājumu šobrīd nevienojāmies. Darba vēl daudz. Starp citu, jāatzīmē, ka jau vairākus gadus tiek runāts par FIA Eiropas čempionātu autokrosā kroskartiem. Attiecībā uz motoriem uz šo brīdi ir nolemts, ka tiks izmantoti 600cc motori.”

  • Kristaps

    Saprātīgi, pamatoti un loģiski.

  • sadlav

    Ja dzinējiem nav 600, tad Lietuva var pievienoties

    • [Ex]

      Kad vismaz viens braucējs no Lietuvas B600 klasē brauks, tad kāds varbūt ar Lietuvu rēķināsies šajā jautājumā. Visu šo sezonu laikā, kopš B600 pastāv – neviens nav startējis. Igaunijai arī bija tikai viens…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 16.12.2017. LAF Folkreisa Ziemas kausa 1. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 1. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (-) Dalībnieki KKK (-)