Autokross: Čempionāts 2011: Disciplīnas vārdā

Viesturs Saukāns  21.12.2010 16:02 0

LAF KK Padome pirmdien pieņēma atsevišķus Latvijas čempionāta nosacījumus, kas palīdzētu ieviest disciplinētāku situāciju atsevišķās epizodēs, tādā veidā saudzējot skatītājus, masu medijus un citus interesentus. Interesantākais jaunums var izrādīties spēle ar pieteikumu sūtīšanu.

Lielākoties sportistu un Krosa komisijas sadarbība ar Autocross.lv sezonas gaitā bija produktīva, un krosa sabiedrība gaidāmās sacīkstes dalībniekus uzzināja laicīgi. Taču atsevišķās epizodēs sportisti apzināti vai neapzināti kavējās ar pieteikumu sūtīšanu. Tā kā šajos laikos ietekmēt situāciju ar naudassodiem nešķita sportu attīstoši, tad situācija tiks labot ar sportiskām metodēm. Un tātad – ja sportists nav iesūtījis, vai nav laicīgi iesūtījis pieteikumu attiecīgai sacīkstei, viņš netiek pielaists pie attiecīgā posma oficiālajiem treniņiem, jeb laika kontroles. Tas nozīmē, ka kvalifikācijas pirmo sēriju viņš sāk no pēdējās vietas. Soda mērs pietiekami neērts, sevišķi vadošajiem braucējiem. Savukārt sportistiem, kuri ir pieteikušies, bet, pieteikumu neatsaucot tie neierodas uz sacīksti, lieta nonāk Padomes pārziņā tālākai soda piespriešanai.

Tas saskan ar LAF Preses dienesta žēlabām par to, ka vēl diennakti pirms posma nav iespējams informēt mediju pārstāvjus par gaidāmajām cīņām, jo nav zināms precīzs dalībnieku sastāvs. Šogad bija situācija, kad noteiktajā termiņā nepieteicās divi 1600 klases līderi – kā šādā situācijā veidot intrigu sabiedrības prātos, ja nav skaidrs par trūkstošo pieteikumu iemesliem?

Visai skarbs lēmums tā saukto pirmsstarta piecu minūšu sakarā, kuru līdz šim sportisti varēja izmantot tehnikas defektu novēršanai. Paredzams, ka kvalifikācijā šāda iespēja tiks likvidēta, lai netiktu vilkts pirmsstarta laiks. Ideja – ja reiz sportists ir nonācis starta laukumā, viņš apzinās, ka ir pilnībā gatavs startam. Ja izrādās, ka viņš startam kādu iemeslu dēļ nav gatavs, tātad viņam nav iemesla atrasties starta laukumā.

Piecu minūšu sistēmu paredzēts saglabāt finālbraucienos, kas tomēr ir pārāk izšķirošs brauciens, lai to sabojātu vienas nedegošas lampiņas dēļ, piemēram.

Par apsveramu tika uztverta ideja, kāda tika izmantota rudenī folkreisa un krosa sacīkstē 333 trasē. Toreiz hronometrs tiesneša rokā tika startēts brīdī, kad finišu sasniedza iepriekšējā brauciena pēdējā braucošā mašīna. Ja apaļu trīs minūšu laikā uz starta nav kāds no nākamā brauciena dalībniekiem, viņš var nesteigties, var arī nemāt ar roku, ka kaut kur dalībnieku parkā viņš „jau tuvojas”. 3:00 hronometrs apstājas un brauciens tiek startēts.

Šāda sistēma ievērojami disciplinēja daudzos 333 sacīkstes dalībniekus un praksē tikai vienu reizi no dienas 27 braucieniem hronometrs sasniedza 2:30 atzīmi. Tātad – var, ja grib!

Šādā situācijā tiek izskausta laika vilkšana un starta kavēšana, kas, jau atkal, varētu iepriecināt skatītājus.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 09.09.2017. Čempionu autokross LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 12. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - ČK/KKK Dalībnieki FR (44) Dalībnieki ČK/KKK (29) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS! (52)