Autokross: Čempionāts 2011: Open arī pilnpiedziņa!

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
21.12.2010
15:19

Pirmdien LAF Krosa komisijas padomes sapulcē tika pieņemtas vairākas interesantas nianses, kas izmainīs 2011. gada Latvijas autokrosa čempionāta gaitu. Protams, viens no aktuālākajiem jautājumiem jau trešo ziemu pēc kārtas ir iespējamā klašu apvienošana. Jautājums paliks atklāts uz katru posmu, savukārt krīzes nomāktāko Open klasi var atdzīvināt pilnpiedziņa!

Pieņemti uz dalībnieku skaitu balstīti lēmumi un pagaidām netiek prognozēta priekšlaicīga klašu apvienošana. Nolemts, ka sacensību rītā tiks apvienotas tās klases, kurās būs pieci vai mazāk dalībnieki. Tātad, ja divās klasēs ir, piemēram, pieci dalībnieki katrā, klases tiek savienotas kopīgā kvalifikācijā un startē kopā līdz pat finālbraucienam. Vērtēšana un kopvērtējuma punkti notiktu atsevišķi, taču vismaz šova ziņā netiktu pievilti skatītāji un cīnīties gatavie sportisti. Piebildes – jā kādā klasē ir mazāk par pieciem dalībniekiem, klase automātiski nesaņem punktus attiecīgajā posmā, kā tas bija līdz šim. Ja ir viena klase, kurā ir pieci vai mazāk dalībnieki, pēc pašreiz paredzētā formulējuma to citai klasei nepievieno.

LAF Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme veikusi telefonaptauju, kurā noskaidrots iespējamais dalībnieku skaits. Prognozes, lai arī nav īpaši daudzsološas, neizraisa depresiju – dalībnieku skaits klasēs var pat nedaudz augt, bet Open klasē šobrīd gatavi cīņai tie paši pieci dalībnieki, kuri puslīdz regulāri aizvadīja šā gada čempionātu. Tātad klase ir uz izjukšanas robežas.

Jau iepriekš pavīdēja ideja Open klasei piesaistīt pilnpiedziņas automašīnas, kā tas bija Baltijas kausa cīņās. Ideja guvusi apstiprinājumu, jo vairāk tāpēc, ka pāris potenciālo dalībnieku jau izrādījuši interesi par šādu iespēju. LAF KK nolēma 2011. gadā Open klasei piesaistīt pilnpiedziņas mašīnas eksperimenta režīmā. Dalībnieki startēs kopā ar Open klasi, taču 2011. gadā vēl necīnīsies par Latvijas čempiona titulu. Ja eksperiments būs sekmīgs un baudāms, čempiontituls var kļūt iespējams 2012. gadā.

Šobrīd tehniskās komisijas pārstāvji uzsākuši automašīnu svaru tabulas gatavošanu šī eksperimenta aizvadīšanai. Skaidrs, ka pilnpiedziņas mašīnas būs smagākas par tā sauktajiem prototipiem. Izvērtās diskusija, vai nepieciešams klasē piesaistīt pilnpiedziņas automašīnas ar turbomotoriem. Tika nolemts – tieši eksperiments pierādīs, vai šī tehnika ar lielu svaru (turbomotora tilpumam ar koeficients 1,7, līdz ar to arī svara tabulā tiks ņemta vērā pārrēķinātā motora kubatūra) ir tik neglābjami nenoķerama pārējiem dalībniekiem.

„Skaidrs, ka pilnpiedziņa no mums aizbrauks startā, par to nav nekādu šaubu,” ideju komentēja šā gada Latvijas čempions Jānis Kozlovskis. „Taču Baltijas prakse pierāda, ka vēlāk mēs ar Raimondu Jerānu šīs pilnpiedziņas noķērām un, pie iespējas, apdzinām. Ja ar svariem varam panākt izlīdzinājumu, man kā braucējam tas būtu ļoti interesanti. Un, ja man būs interesanti, arī skatītājiem patiks!”

Tātad Open klasē 2011. gadā startēs aizmugures piedziņas un pilnpiedziņas automašīnas, bet par čempiona titulu cīnīsies aizmugures piedziņas dalībnieki. Turklāt viena no versijām paredz, ka kopā ar Open klasi cīnīsies arī VAZ Klasikas kausa dalībnieki, sadalot savu kausu Open ietvaros. Tas ļautu VAZ interesentiem paralēli cīnīties kā Open Latvijas čempionātā, tā VAZ kausā. Ja šis viss realizētos, līdzjutējus gaida lieliska sezona.

Citu klašu apvienošana pirms sezonas netiek paredzēta, kā jau minēts.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv