LAF Krosa komisijas padome izmainījusi Latvijas autokrosa nosacījumus – vienā braucienā vienlaicīgi drīkst piedalīties 12 dalībnieki līdzšinējo desmit vietā. Tas attiecas gan uz kvalifikācijas braucieniem, gan fināliem. Savukārt Latvijas čempionātā pie punktiem tiks pirmo desmit vietu ieguvēji, nevis kā līdz šim – pirmie 16.
Dalībnieku skaita palielināšana brauciena startā ir atgriešanās pie senām Latvijas krosa tradīcijām. Desmit mašīnu arguments līdz šim bija „tāpēc, ka tā dara FIA”. Taču nekādi citi elementi nosacījumos neregulē šo skaitli, līdz ar to arī neierobežo.
Dažs teiks, ka šis palielinājums ir bezmērķīgs, jo grūti 2011. gadā būs ieraudzīt klasi, kura to varētu sasniegt. Taču šis nosacījums var noderēt gadījumos, kad tiek apvienotas klases kopīgos braucienos. Savukārt, ja nu tomēr kāda no kategorijām pārsteidz ar kuplu dalībnieku skaitu, tad nav tik sāpīgi pie lielāka maksimuma skaita dalīt klasi divās grupās. Pie „maksimuma 10” klase jāsašķeļ kvalifikācijas grupās, situācijā, ja dalībnieki ir 11, izveidojot braucienus ar, attiecīgi, piecām un sešām mašīnām. Pie „maksimuma 12” klase tiek dalīta sākot ar 13 dalībnieku skaitu. Tādā gadījumā grupās dalībnieku skaits ir 6 un 7, kas tomēr jau ir baudāmāk skatītājiem.
Ja kādā klasē uz starta finālā stājas 12 dalībnieki, tas vēl negarantē, ka sportists jau var līksmot par izcīnītajiem punktiem – tos saņems pirmo desmit vietu ieguvēji, pēc formulas 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Tas nozīmē, ka čempionāta posmā teorētiski arī viens punkts būs jāizcīna. Citādi šogad visai bieži bija situācijas, kad sportists guva daudz punktu, tā īsti dienas garumā nemaz neieskrienoties. Paliek spēkā nosacījums par papilpunktu par izcīnīto pirmo starta vietu A finālā. Starp citu, samazinoties punktu skaitam par uzvaru, papildpunkts matemātiski kļūst vērtīgāks un izšķirošāks.