Autokross: Ints Jeršovs: “Šī bija ļoti pazīstama sajūta!”

Viesturs Saukāns  27.04.2016 11:20 26

  Autokross, Ziņas

Open 2500 klases Smiltenes posma otrās vietas ieguvējs Ints Jeršovs atzīst, ka uzvarētāja Laura Unāma sniegums bija pārliecinošs un pirmajā posmā viņš bija neuzvarams. Jeršovs saka, ka cīņa – jeb tās trūkums – atgādināja iepriekšējās sezonas, kad ar tehnisko pārspēku dominēja Agris Brediks un Jānis Borševskis.

“Šī bija ļoti pazīstama sajūta, gluži kā iepriekšējos gados, kad stājoties uz starta bija skaidrs, kuras mašīnas ir apdzenamas, bet kuras ir bezcerīgi tālu priekšā. Lauris un komanda ir malači, ka sadūšojās šādam tehniskajam risinājumam, uzbūvējot Open 2500 klasei atbilstošu auto ar turbodzinēju.”

Kad tika sadalīta Open klase, lielajām, jaudīgajām mašīnām kā Mitsubishi Evo un līdzīgām, tika izveidota Open 3500 kategorija. Open 2500 bija paredzēta kā klase mazāku budžetu un tehnisko ieguldījumu klase. Tomēr tās noteikumi tika atstāti brīvi, paredzot ne tikai visas trīs piedziņas (priekšpiedziņa, pilnpiedziņa, aizmugures piedziņa), bet arī turbomotoru mašīnas. Galvenais pamatojums turbīnu neaizliegšanai bija prognoze, ka 2500 kub. cm atbilstoša turbo tehnika ir ar maksimālo kubatūru zem 1500 kub. cm x 1,7 koeficients, bet tādu diez vai kāds būs gatavs sagatavot. Tomēr jau pirmajā posmā šādas mašīnas bija divas – Unāmam un viņa komandas biedram Jānim Augulim.

Kad tik pieņemti noteikumi, kas mazajā Open klasē atļauj arī turbo risinājumus, Jeršovs jau brīdināja, ka vienas, divu šādu mašīnu pēkšņa uzrašanās var atkal radīt situāciju, ka kāds no braucējiem kļūs neaizsniedzams. Šobrīd Ints atzīst, ka viņa prognoze ir pareiza, tāpēc Open dalīšanas iznākums varētu nebūt atrisinājis iepriekš pieredzētās spēku samēru problēmas: “Kā teicu, varu tikai paspiest roku Laurim par risinājumu un drosmi būvēt šādu auto. Turklāt viņš sacīksti veica ļoti labi, bez kļūdām. Vienīgi mani uztrauc tas, ka šis ir ļoti ātri radies precedents, kas jau sāk pierādīt, ka sportistu sapulces ar lēmumu pieņemšanu būs bijušas liekas, jo neesam panākuši tehnisko līdzvērtību. Šā brīža noteikumi ļauj uzbūvēt pavisam ekstrēmus auto, kas visai viennozīmīgi var kļūt dominējoši šajā klasē. Taču vērosim, kas notiks nākamajos posmos.”

Izskan dažādas prognozes par turpmāko cīņu Open 2500 klasē. Viens no tehniskajiem komisāriem Modris Volksons prognozē, ka jau nākamajā sacīkstē Unāma pārsvars var būt izzudis: “Šodien ir smaga, specifiska trase smagos laika apstākļos, kas ļauj dominēt turbo mašīnai. Tomēr jau nākamais posms Vecpilī, ja trase būs sausa, var izrādīties daudz atbilstošāks atmosfēriskajiem motoriem, piemēram, Jeršovam. Atcerieties, kā lielo turbo motoru mašīnu – Bredika – ērā Unāms pats ar atmosfērisko motoru pēkšņi bija neķerams konkurentiem. Domāju, ka šogad scenārijs var atkārtoties.”

Unāms pats atzīst, ka cerēja, taču neticēja, ka tehnika izrādīsies tik spēcīga. Kad uz jaudas stenda uzzināju skaitļus, kas parādījās no šī auto, es nespēju noticēt tam, ko redzu. Tas bija patīkams pārsteigums. Skaidrs, ka šis turbo motora risinājums bija gan eksperiments, gan risks. Šodien tas attaisnojās.”

Open 2500 klasē dienas gaitā veidojās kāds cits duelis: Jānis Kozlovskis ar aizmugures piedziņas Toyota MR2 prata brīžiem līdzvērtīgi cīnīties ar Jeršova pilnpiedziņas Subaru. Duelis bija aizraujošs, jo, cik viens bija radošs un agresīvs savos uzbrukumos, tik otrs bija nesatricināms un precīzs savā aizstāvībā. Ints Jeršovs komentē: “Tieši šī bija tā cīņa, kuras dēļ pērn mainījām klases noteikumus un kubatūru. Šī bija tā intriga, kuru mēs visi šajā klasē vēlamies.”

Uz jautājumu, vai atsevišķās epizodēs Ints ar Jānis apzināti spēlējās, Jeršovs atzīst: “Cīņa bija īsta un bez liekām dāvanām, lai gan es varēju kontrolēt situāciju un, ja būtu bijusi vajadzība, varēju pabraukt arī ātrāk.”

Open 2500 klasē finālā aiz Unāma un Jeršova trešais finišēja Jānis Dreimanis, kurš ar stabilu sniegumu guva pjedestālu pēc tam, kad finālā Kozlovska mašīnai radās pusass defekts.