Nedēļas nogalē Smiltenē, Tepera trasē noskaidroti Latvijas autokrosa čempioni. Pirms sacīkstes par uzvarētāju 1600 klasē bija kļuvis Rūdolfs Bogens, svētdien 2000 Super klasē otro čempiontitulu nodrošināja Ainārs Kenigsbergs, Open klasē debijas sezonā par čempionu kļuva Jānis Borševskis, B600 klasē otro čempiontitulu pēc kārtas sasniedza Beate Klipa, bet VAZ Klasika kategorijā uzvara sezonā Arnim Odiņam.
1600 klasē Rūdolfs Bogens (Cēsis, Mexa/Melatlux Racing Team) par čempionu bija kļuvis jau posmu iepriekš, tāpēc konkurentu uzdevums bija sadalīt pārējās medaļas. Viens no medaļu pretendentiem Kaspars Silenieks izstājās pēc laika kontroles, kurā tikko bija uzrādījis klases labāko rezultātu – motora defekts. Līdz ar to sudrabs un bronza bija jāsadala Raimondam Mūrniekam (Pope) un Andim Kļavam (Lapmežciems, SK EOS).
Finālā pēc Kļavas un Mūrnieka sadursmes līderpozīcijā pārsteidzoši nonāca Jānis Balodis (Lielvārde), kurš čempionātā aizvadīja pirmo sacīksti kopš pērnā gada. Aiz viņa sekoja Jānis Grīnvalds (Kuldīga), taču drīz viņa auto sagrieza Mūrnieks, pats nonākot otrajā vietā. Vēlāk, noķēris Balodi, Raimonds nonāca arī līderpozīcijā, tomēr viņa uzvara tika anulēta par sadursmi ar Grīnvaldu – Mūrnieks rezultātos tika nolikts aiz Jāņa, trešajā vietā. Tas gan neietekmēja čempionāta iznākumu, jo Kļava izstājās pirmajā aplī tehnisku problēmu dēļ. Finišā Balodim sensacionāla uzvara, Grīnvaldam augstākais rezultāts karjerā – otrā vieta, Mūrnieks – trešais. Čempionāta noslēgumā Bogens čempions, Mūrnieks – vicečempions, Kļavam bronza.
1600 klases čempions līdz ar priekšlaicīgi sasniegto panākumu pēdējo posmu testa režīmā aizvadīja 2000 Super klasē. Izmēģinājums izdevās pārliecinošs. Rūdolfs dominēja sev svešajā klasē visas dienas garumā, sasniedzot uzvaru arī finālā. Fināla startā gan līderpozīciju uzņēmās Jānis Miščenko (Aizkraukle, SK Ogre), tomēr Bogens tika Jānim garām, svinot uzvaru. Trešais finišā – Ainārs Kenigsbergs (Saldus), kuram ar šo rezultātu pietika, lai sasniegtu Latvijas čempiona titulu. Kenigsbergs kļuvis par divkārtējo čempionu, pievienojot šā gada panākumu 2009. gada čempiona titulam.
Aināra uzvara kopvērtējumā kļuva iespējama pēc tam, kad tehniskas neveiksmes jau kvalifikācijas braucienos piedzīvoja galvenais konkurents Rihards Dainis (Cēsis, Mexa/Melatlux RacingTeam). Dainis tika līdz finālam, taču pēc kontakta ar pērno čempionu Mārtiņu Starku izstājās. Čempionāta medaļnieki – Kenigsbergs, Miščenko un Dainis.
Open klasē tika gaidīts īpašs duelis starp abiem sezonas līderiem Jāni Borševski (Mārupe, Autocross.lv Autokrosa komanda) un iepriekšējo divu gadu čempionu Agri Brediku (Ozolnieki, SteelTech/Autocross.lv). Tomēr divcīņa noslēdzās jau sacensību rītā. Brediks, laika kontrolē uzrādījis ātrāko rezultātu, izstājās ar motora defektu. Borševskis automātiski kļuva par Latvijas čempionu.
Bredika zaudējums bija vēl nopietnāks – aizvadot perfektu sacīksti, finālā uzvarēja Ints Jeršovs (Rīga, Autocross.lv Autokrosa komanda), līdz ar to kļūstot par vicečempionu, Agri nobīdot uz kopvērtējuma trešo pozīciju. Finālā aiz Jeršova finišēja Jānis Dreimanis (Jūrmala) un Jānis Kozlovskis (Ogre, SK Ogre). Jaunajam čempionam Borševskim fināls neizdevās – dzenoties pakaļ Jeršovam Jānis kļūdījās, apgāžot mašīnu uz sāniem.
B600 klasē čempiona tituls bija jāsadala starp pagājušā gada čempioni Beati Klipu (Lielvārde, LMT Autosporta Akadēmija), Valteru Zīvertu (Gramzda) un Kasparu Meņģeli (Tukums). Klipa dienu aizvadīja pārliecinoši – uzvarēti visi braucieni, arī fināls, un otrais čempiontituls rokā. Zīverts un Meņģelis aizvadīja rezervētu sacīksti, gūstot, attiecīgi, tikai ceturto un sesto vietu. Secība čempionāta kopvērtējumā līdz ar to – Klipa, Zīverts, Meņģelis. Smiltenē uz pjedestāla kāpa arī brāļi Jānis un Gatis Geisteri (Bukulti) – Gatim trešā vieta ir augstākais rezultāts B600 klasē.
VAZ Klasika cīņās bija divi čempiontitula pretendenti – Edijs Zimza (Valmiera) un Arnis Odiņš (Naukšēni, SteelTech/Autocross.lv). Zimza, ķerot kopvērtējumā Odiņu, savu darbu paveica lieliski, sasniedzot maksimālo punktu skaitu un pirmo Latvijas čempionāta posma uzvaru karjerā. Tomēr arī Odiņš paveica savu darbu – otrā vieta finālā, ar ko pietika Latvijas čempiona titula nodrošināšanai. Trešais Smiltenē Kalvis Tēts (Cesvaine), kurš līdz ar šo rezultātu sasniedza čempionāta bronzas medaļu.
Komandu vērtējumā pēdējais posms izšķīra sezonas uzvaras likteni. Par labāko komandu kļuva Bogena un brāļu Riharda un Mareka Daiņu Mexa/Melatlux Racing Team. Otrā vieta SteelTech/Autocross.lv komandai (Odiņš, Brediks, Andris Krieviņš), bet trešā – Autocross.lv Autokrosa komanda (Jeršovs, Borševskis, Starks).
Latvijas čempionāta Junioru kausā par sezonas labāko autokrosa jaunu braucēju (līdz 21 gadam) kļuva 2000 Super klases braucēja Monta Beierbaha (Brocēni), aiz sevis atstājot B600 klases braucējus brāļus Geisterus – Jānis otrais, Gatis trešais.
Smiltenē tika aizvadīts arī Baltijas čempionāta posms Buggy 1600, B6000 un D12 klasēm.
Buggy 1600 klasē pirmās trīs vietas guva citu valstu braucēji – lietuvieši Tomass Zavarskis un Tautvids Urba, kā arī igaunis Ivo Sults. Māris Līcis gan bija fināla vadībā, taču zaudēja uzvaru tehnisku problēmu dēļ.
Latviešiem uzvaras smago automašīnu cīņās. B6000 klasē dramatisku dueli par uzvaru izturēja Jānis Kozlovskis, kurš nosargāja visus igauņa Marta Heninga uzbrukumus. D12 klasē līdzīgu cīņu aizvadīja Bruno Leimanis, kurš apdzina un aiz sevis noturēja igauni Otu Kevvai.
Latvijas krosa sezona ar čempionāta noslēgumu vēl nebeidzas: jānoskaidro uzvarētāji LAF Folkreisa Vasaras kausā un LAF Krosa komisijas autokrosa kausā, Latvijas Bērnu čempionātā Mini bagijiem, kā arī Latvijas sportistu rezultāti Baltijas čempionātā gan vieglajām, gan smagajām automašīnām.
Sači labi. Patika, kā Vairis pirms fināla pārbaudīja trasi un iedeva ”iepīpēt” trases apkalpojošajam personālam par trases sagatavošanu (līdz ar to papildus 15 min pauzīte). Kārtīgs saimnieks.
Open – VorobŠevskim karma par Brediku-bet viss labs, kas labi beidzas. Kas zin, ja Jeršovs jau Smiltenē 1 pavasarī būtu sabūvējis savu trako lielgabalu un nebūtu tik daudz zaudēti punkti 1. posmā. Iespējams, čempions būtu pavisam cits, pareizi Ints? Ar nepacietību Gaidam ziņas par Open klases nākotni.
1600- Borrrrinnnngggg. Bet nu, jādod arī iespēja perspektīvajiem iemēģinaāt pjedestālu. Pluss, ka visas mašīnas izskatījās DAUDZ/ MAZ līdzīgas bez 88.
2000 – Bogens man liekas brauc uz raķešdegvielas- lai pamēģina nākamo posmu ar OPEN kopā. :) Mašīnai pat skaņa savādāka. Biju pārsteigts, cik labi 1600 taisnēs labi izskatījās pret 2000. Nez kas Kenim, pirms fināla, vēderā notika pēc tam, kad 2x izstājās aiz pirmā līguma…Miščenko -nākamgad jāpaņem. Nebija sezonas izskaņai pieredzēto nomocīto motoru dūmu/uguns vēstnešu.
VAZ – Kāds vēl par Odiņu šaubījā pēc Vilkačiem? Nākamā sezona solās šajā klasē būt neprognozējama. Huligāns, Zimza, Tēts, Kolomenskis, Krieviņš u.t.t….jebkurš…
Krokodili -Oho-baigie ātrumi šiem. Nebija ilgi redzēti, likās, ka vajadzēs iet pusdienās viņu braucienos, bet pa lielam – pati skatāmākā grupa. Un ja vēl saprastu bez lasīšanas kuri LV un kuri EST vispār būtu super.:)
GAZ – Ja godīgi – finālu Neskatījos, sorry-nelikās saistoši. Novērojums- Vajag lielo dubļu vannu atpakaļ.
Es šeit gribētu piebilst, ka trases apkalpojošais personāls bija savu uzdevumu augstumos un veica savu darbu ļoti labi – kā vienmēr, bet pirms paša fināla, nebija neviena, kas sūtītu trasē laistītājus un nolaistītu līkumu iekšmalas, pēc līkumu iezīmetāju – kontrukciju noņemšanas, līkumu iekšmalas bija sausas, jo pirms tam tām vietām virsū uzliet ūdeni nevarēja.
Pats devos pakaļ laistītājam un liku laistīt līkumu iekšmalas, bet pēkšņi uzradās komandētāji, kas lika laistītājam braukt trases viducī, neļaujot pabeigt līkumu iekšmalu laistīšanu……………….
Viss bija labi, žēl ka 1600 tā maz bija, bija interesanti pavērot Super 2000, VAZ un krokodiļus. Openā Borševskim ir jāmaina braukšanas stils – nu tā nevar braukt krosā, nekur tālu netiks un kur prāts 3. braucienā mēģināt kādu dzīt ka plastmasi, riteņi lūzt – rezultāts finālā 2. rinda! Tas nav cienījams stils ka visus sit nost pēc kārtas ar pārrāku tehniku. Gribu redzēt eiropas krosā pa priekšu pa trasē iet no vienas malas uz otru, vai no mugurus ielidot kādam sānā.
Kopš kura brīža mainījušies noteikumi, piedzīvojot avāriju braucējs nepamet savu auto? Borševskis vakar to darīja 2 reizes, varbūt kāds zina pateikt precīzāk?
Par Borševski nemācēšu teikt, bet smagajos trīs braucēji dabūja noklausīties no GT un komisāra par šo tēmu.
Jā par Borševski taisnība – pat pēc tiesnešu uzaicinājumiem nekāpa ārā, dīvaini Likās arī Igauņi D13 – tie divi kas saķērās pirmajā līkumā – vienkārši aizgāja kaut kur prom no trases un katrs savā virzienā.
Ja nemaldos,tad pagājušajā sezonā vienā no Vecpils posmiem arī ko tādu novēroju,bet tajā Barševskis mocījās ar muguras sāpēm un varēja pabraukt tikai pateicoties špricēm. Varbūt šoreiz kas līdzīgs.
Pagājošo gad Borešvskis vispār nebrauca!
Tie zaļajās vestē nav tiesneši, bet ielikteņi!
Es ar 14 gadu pieredzi auto krosu tiesāšanā, esmu šokā, ko tie netiesneši dara trasē!
Man ir kauns par ko ir pārvērtušies krosa komisijas tiesneši!
Ceru, ka krosa tās augstās, cienījamās personas naktīs spēj gulēt!
Jums nopietni būtu jāreorganizē tiesnešu kompitence!
Bet laikam jau biznes tik Jums tur cienījamie galviņās!
Ai, Uldēn, Uldēn! Vēl kādu gadiņu būtu to pieredzi uzkrājis, būtu iemācījies pareizi uzrakstīt vārdiņu autokross. Cik neglīti, tik pieredzējušam un prasmīgam bijušajam tiesnesim!
Nu, tad kad Tev bija kaut kāda teikšana, tad jau gan nekādu kompetences problēmu nebija. Būs vien Tev jāatgriežas ieviest kārtību šajā bardakā.:)
Godīgi! Tos cilvēkveidīgos trasē zaļajās vestēs nevar saukt par tiesnešiem, jo viņi vairs nav tā vārda cienīgi! :(
Būšu atklāts esmu openos Bredika fans un prieks ka Borševskis kā jaunpienācējs parādijās šogad open klasē. Sekoju līdz katrai Bredika sacīkstei un rezultātam,tapēc ir radies savs viedoklis par viņa šās sezonas aizvadītajām sacīkstēm… varbūt ir vel kāds kuram tas interesē vai piesaista Bredika braukšanas stils un komandas taktika. Pirmā Smiltenes sacīkstē mīksta riepa ar kuru pirmais un intervāls starp otro nemainās… otra mīksta,abas priekšējās… katastrofāli neveiksmīgi,bez variantiem pēdējais.Rallijkros 333 trasē lielisks sniegums pirmā vieta un savu līdzjutēju priekšā Brediks pierāda savu meistarību apsteidzot Romanu Stepanenko, pagājušā gada Ralycross chaling čempionu,ja nekļūdos,pie tam lietainā trasē katru apli veicot apm. par 2 sekundēm ātrāk,kā pīle uz ūdens… tad sekojaVilkiču Latvijas Cempionāta posms kurā izkatās ka starta problēmas kuras pārvēršās arī tehnikas problēmās un finālā ar jaudas zudumu sasniedz trešo rezultātu aiz Borševska un Jeršova. Europe chaling posms turpat atkal ar starta problēmām kuras iepin nevaidzīgās kontaktu cīņās un pirmo reizi redzam neparasti agresīvu braukšanu no A.Bredika,bet savu līdzjutēju ataisnota…finālā otrā vieta ar diskvalifikāciju!
Vecpils posms,Borševskis ļoti ātrs un finālā izmantojot Jeršova un Bredika tehniskās problēmas kā stāvošiem paiet garām,Brediks otrais ar pusass defektu.
Nez sacīkstē skaistāun stabilā braukšana noved līdz neveiksmīgam finālam kurš beidzās nesācies ar elektrības defekta istāšanos. Atkal bija redzams Bredika vairāk kā pārākum pār konkurentiem slapjā trasē,izcili…
Vecpils otrā kārta bija vairāk kā braukšana,šoreiz taktika ar riepām pierādijās…Bredikam sarežģīta,bet tomēr pirā vieta un atkal tehnisku problēmu vajāts!
Pirms fināla Smiltenē Borševska neveiksm;igi pārsistā riepa Vecpilī saglabāja intrigu,jo Bredikam bija jābūt par divām vietām augstāk kā Borševskim lai tikti pie Trešā čempiona titulā. Uzrādot ātrāko laiku laika kontrolē bija cerīgs sākums kuram melnu svītru pārvilkā motora defekts….pie tam Jeršovs pirmais un Borševskis nepabeidz braucienu… spriežiet paši kas ir kas ,bet čempions ir tas kurš nevis kurš varēja b;ut…cerams arī Bredika komanda izdarīs secinājumus un turpmāk redzēsim veiksmīgākus braucienus Bredika izpildījumā! Apsveicu čempionus!!!
Gribu redzēt kā Brediks brauks, kad tehniskā komisija beidzot atbolstoši nolikumam izvērtēs visas viņa mašīnas nianses!
Nez kāds būtu viņa ātrums ar noteikumiem atbilstošu auto!
No šīs vietas lūdzu precīzāk? Kas tieši?
Ja nebūtu VAZ un GAZ klašu, tad krosiņš tāds nekāds.
Redz kā Žiguļu kauss pacēlis VAZ klasi!
Žiguļu kausam ar VAZ klasiku krosā praktiski nekāda sakara nav. Ir braucēji, kas no krosa uzbrauc vaztusā, bet ne otrādi.
Ja es kļūdos un nesaprotu, tad, lūdzu, izskaidro man kādā veidā tieši Vaztuss ir pacēlis žiguļus krosā! :)