Autokross: Par Latviju seši. Un visi spēcīgi!

Viesturs Saukāns  24.05.2012 09:19 12

  Autokross, Ziņas

Šonedēļ Mūsas trasē norisināsies Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms. Kā ik gadu, pirms šīs sacīkstes ir daudz cerību un prognožu par Latvijas sportistu sniegumu Eiropas seriālā. Pēdējos gados līdzjutējiem nav bijis īpašs iemesls gavilēm, jo mūsējiem neveicas un jau sākotnēji skaidrs, ka no pieteiktajiem septiņiem, astoņiem sportistiem labi ja trīs kaut teorētiski brauc pēc pjedestāla pozīcijām. Šogad ir citādi. Pieteikti seši sportisti un visi – spēcīgi!

 

Šoreiz Latvijas sportisti pārstāvēti tikai abās Eiropas čempionāta bagiju klasēs Buggy 1600 un SuperBuggy. Mazākās kubatūra ieskaitē uz starta Māris Līcis, Ervīns Grencis, Andris Kuļikovskis un Dāvis Aupe. Lielajā klasē – Jānis Boks un Juris Kuļikovskis. Katram ir dotības cīņai vismaz par A fināla desmitnieku, varbūt pat par pjedestālu. Katram ir arī mīnusi.

 

Jānis Boks (Rīga, SuperBuggy, Ford Alfa Racing)

Plusi. Boks jau vairākus gadus ir viena no galvenajām Latvijas cerībām Eiropas čempionātā, sevišķi Latvijas posmos. 2006. gadā pārsteigums arī izdevās – togad Jānis guva otro vietu Mūsā D-3A (šobrīd Buggy 1600) klasē. Nākamajā gadā Ungārijā pirmā uzvara, bet debijas sezonā D-3 (šobrīd SuperBuggy) padevās otrā vieta arī Francijas posmā. Bokam ir visas sportiskās un tehniskās iespējas Mūsā būt labāko pulkā. Turklāt šogad Latvijas līdzjutēji vairāk iedegušies par Māra Līča un Ervīna Grenča iekšējo dueli Eiropā Buggy1600 klasē un Boks ar tehnikas problēmām palicis slavas ēnā. Tas varētu mazināt lielu pašmāju sacīkstes spiedienu, kas dažkārt traucējis aizvadīt Bauskas sacīksti bez starpgadījumiem.

Mīnusi. Jau minētās tehnikas problēmas, nepārbaudīta mašīna. Jānis pirms čempionāta pirmā posma devās uz Baltijas kausa sacīksti Smiltenē, lai testētu jauno auto. Taču process beidzās jau treniņos, kad neveiksmīga katalizatoru konstrukcija izraisīja ugunsgrēku un bagijs gandrīz nodega. Līdz ar to nav testu, izlaists pirmais posms Francijā. Tas nozīmē, ka starts Mūsā faktiski būs pirmā iesildīšanās pirms sezonas.

 

Māris Līcis (Jēkabpils, Buggy 1600, Fast&Speed-Ford)

Plusi. Pēdējo sezonu regulārākais Eiropas čempionāta dalībnieks, pērnā gada 12. vietas īpašnieks Eiropā. Kļūst arvien stabilāks savā braukšanā, spēj būt konstanti ātrs. Māris progresē arī rezultātu ziņā, lai gan latviešiem raksturīgās sīkās neveiksmes posta arī viņa braucienus. Progresējusi tehnika, komanda nopietni gatavojas katram posmam.

Mīnusi. Ja neskaita finansējumu, kas neļauj iegādāties Eiropas spēcīgāko tehniku, izteiktu mīnusu nav. Tomēr Līcis dažkārt izcēlies ar braukšanas trikiem tieši Mūsas posmā, kas savulaik lika domāt, ka arī viņu biedē skatītāju tūkstoši tribīnēs. Tomēr gados jaunais sportists ir izaudzis un nu jau ar ievērojamu pieredzi Eiropas skarbajās cīņās. Rezumējot – Mūsā uzvarēs braucējs ar ātrāko bagiju, nav pārliecības, ka Līča rīcībā tāds ir.

 

Ervīns Grencis (Valmiera, Buggy 1600, Kawasaki)

Plusi. Lai gan Eiropas čempionātā Ervīns debitēja tikai pirms trim nedēļām Francijā un bagiju klasē viņam šī bija tikai trešā sacīkste, viņš ir talantīgs sportists, ko pierāda viņa iepriekšējā autokrosa pieredze salonautomašīnu klasēs. Grencis ir ambiciozs, ātrs, bezbailīgs pilots ar labām tehnikas zināšanām, kas ir Eiropas bagistam svarīgi elementi. Viņš labi zina Mūsas trasi, turklāt šī būs pirmā trase, kurā tiks startēts otrreiz tieši ar bagiju.

Mīnusi. Maza pieredze bagijos, maza pieredze Eiropas čempionāta niansēs. Smiltenes sacīkste un Francijas iznākums pierādīja, ka ar domu, ka „viņi tur neviens tāpat nemāk braukt” pagaidām rezultāti neveidojas pārliecinoši.

 

Dāvis Aupe (Ogre, Buggy 1600, Suzuki)

Plusi. Ļoti ātrs un drosmīgs braucējs, ar skaistu, atraktīvu braukšanas stilu, turklāt brauciena daile tiek papildināta ar labiem rezultātiem. Dāvis pārliecinoši uzvarēja Baltijas kausa pirmo posmu Smiltenē, tātad formāli šobrīd ir ātrākais Baltijas bagiju braucējs, lai gan nestartēja Līcis, bet Grencis brauca ar vājo rezerves auto. Aupe ir izaudzis psiholoģiski un jau pērn bija viens no vadošajiem Latvijas sportistiem.

Mīnusi. Lai arī šā brīža bagijs ir ātrs uz Baltijas fona, tehnika tomēr atpaliek no Eiropas čempionāta līderu prasībām. Dāvim top jauns bagijs un šo ir cerība pēc Mūsas sacīkstes pārdot, kas ir rādītājs, ka sportists apzinās tehniskos trūkumus. Finanses neļauj pasteidzināt darbu pie jaunās tehnikas. Pēdējā laikā maza pieredze Eiropā – lai arī māju trase, nevar ierasties reizi gadā un cerēt apspēlēt regulāros līderus.

 

Andris Kuļikovskis (Baloži, Buggy 1600, Vauxhall)

Plusi. Pareizāk būtu sākt ar mīnusiem.

Mīnusi. Sliktā ziņa ir tā, ka brāļi Kuļikovski atkal uz Mūsas posmu ieradīsies pēdējā brīdī, visticamāk, negulējuši, jo abu bagiji top paralēli ģimenes autosporta mezglu gatavošanas biznesam. Līdz ar to nebūs ne testu, ne pārliecības, ka mašīna tiks līdz finišam. Un tomēr…

Plusi. Ja bagijs sestdien rūks, Andris noteikti būs pietiekami ass un meistarīgs braucējs. Pērn atsevišķos Eiropas čempionāta posmos viņš konkurēja ar Līci, tātad ar veiksmīgu apstākļu sakritību brīvi var spēkoties par B fināla vadošajām pozīcijām.

 

Juris Kuļikovskis (Baloži, SuperBuggy, Ford)

Plusi. Par spīti problēmām optimisms un cīņas spars Juri nepamet.

Mīnusi. Tie paši, kas brālim – pagaidām nav pārliecības, ka Juris un Andris būs līdz galam gatavi cīņai. Pēc lielisksas ceturtās vietas Mūsas posmā 2004. gadā D-3A klasē pagaidām debija SuperBuggy ir katastrofāla – vairākos posmos nav sasniegts neviens kopvērtējuma punkts (nav kvalificējies A vai B finālam, tātad, nav bijis top-18). Tomēr – neveiksmju sērijas kaut kad pārtrūkst un, kāpēc lai tas nenotiktu nedēļas nogalē Bauskā? Juris ceturtdienas rītā skaidro, ka viņa „mašīna rūc, bet vēl nav ar ko slēgt pārnesumus. Brālim otrādāk – ir ātrumkārba, bet vēl nerūc. Skaidrs, ka būsim ar sarkanām acīm, bet domājam, ka noteikti būsim!”

 

Interesantas papildsacīkstes

Lai gan Eiropas autokrosa čempionāta kodola klases ir Buggy 1600 (24 dalībnieki), Super Buggy (21), TouringAutocross (16) un Junior Buggy (11), Latvijas puse piedāvā interesantas papildklases. Šogad uz starta Nacionālajā klasē stāsies pusotrs desmits Latvijas salonauto autokrosa 1600 un 2000 Super klašu braucēji, bet Latvijas čempionāta otro posmu aizvadīs bērnu Beta bagiju klase.

Nacionālās klases cīņās uz starta stāsies Latvijas, Lietuvas un Igaunijas spēcīgākie sportisti – Juris Spīķis, Janno Ligurs, Toms Ziedāns un daudzi citi. Minētie ir favorīti, tomēr divu klašu jauktā kompānijā uzvarētāju ir grūti paredzēt.

12 responses to “Autokross: Par Latviju seši. Un visi spēcīgi!”

  1. [Ex] says:

    Buus jautri! Zheel, ka mans sapnis par startu shaadaas gonkaas ir jaanoliek plauktinjaa liidz naakamajam gadam, bet buusim klaat un jutiisim liidzi saveejiem! Pakjers liidzi onboard kameru, ko kaadam no saveejiem autinjaa iestuteet :)

  2. lielais says:

    Nu jā katram ir plusi un mīnusi. Grencim liels pluss ir tas ka ja nevar apdzit tīri un korekti drosi leks trampalinā virsu vai iedzīs apmalē,bet pretinieks būs pievarets!!

  3. Fans says:

    Labs raksts!
    :yes:

    p.s. Ervins ar īso i.
    ;-)

  4. Fans says:

    +

    „viņi tur neviens tāpat nemāk braukt”!!!
    :-D :-D :-D

    Viestur, nav tik traki, pirmais desmitnieks kaut ko māk ar.
    :-D

  5. lielais says:

    nu jā! Mehs,paskaties par ko tauta balso! AUPE,LĪCIS,BOKS! Tie ari ir mūsu favoriti!! Kuram ies labāk kuram sliktāk,bet turēsim par šo trinieku īšķus!! :yes:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

pievieno komentāru