Autokross/Rallijkross/ Folkreiss: Publicēti atjaunotie 2020. gada kalendāri!

Viesturs Saukāns  10.06.2020 14:56 0

  Autokross, Folkreiss, Rallijkross, Ziņas

Autocross.lv Kalendāru sadaļā publicēti atjaunotie, Krosa komisijas padomes apstiprinātie 2020. gada sacensību kalendāri. Sezona vēlā sākuma dēļ izveidota ļoti kompakta, turklāt sadarbībā ar kaimiņvalstīm izdevies izveidot arī Baltijas kausu un čempionātu kalendārus.

Latvijas autokrosa čempionāts paredzēts piecos posmos. Sezona sāksies jūlijā Pilskalnos, bet noslēgsies ar sacīksti Brenguļu autotrasē oktobra sākumā.

Latvijas rallijkrosa čempionāts tiks aizvadīts četros posmos, seriāls startēs jūlija sākumā Biķerniekos, bet finišēs Mūsā septembra sākumā. Čempionātam būs svarīgi visās klasēs visos posmos nodrošināt nepieciešamo dalībnieku skaita kvorumu (septiņi dalībnieki), jo neviens no četriem posmiem nedrīkst izkrist, lai nezaudētu čempionāta statusu.

Folkreisā Vasaras kausā paredzēti seši posmi. 20. jūnija Priekules sacīkste oficiāli pārcelta uz 11. jūliju, kas nozīmē, ka Līgo trasē joprojām paredzēts seriāla pirmais posms. Sezona noslēgsies oktobra sākumā Brenguļos. Brenguļu autotrase pievienojusies citiem tradicionālajiem divu dienu festivāliem, jo sestdienā notiks Latvijas autokrosa čempionāta posms, bet svētdien Folkreisa sezonas fināls un Čempionu autokross.

Krosa komisijas kausa izcīņa šogad zaudēja ziemas daļu, taču vasaras periodā izdevies sarūpēt piecus posmus. Kauss, kā ierasts, arī šogad startēs kopā ar Folkreisa Vasaras kausu, vienīgi, atšķirībā no Folkreisa, nebūs Mūsas posma, jo Bauskā visas klases startē miksētā režīmā abu dienu garumā.

Latvijas autokrosa čempionātam šogad būs arī Latvijas kausa klases – Buggy 1600 un Junior Xtreme kategorija. Abas ieskaites paredzētas visos Latvijas čempionāta posmos, vienīgi tiek vērtēta Buggy 1600 klases iespējamā “uzvedība” Vecpils autotrasē – trase bagijiem var būt par bīstamu. Taču iesaistītās puses ir apņēmības pilnas risināt drošības jautājumus, ja tādi ir. Laba ziņa Buggy 1600 klases potenciālajiem braucējiem – paredzēta korekcija tehniskajos noteikumos, kas atļaus izmantot kevlāra un šķiedras sēdekļus, kā laikos līdz FIA homoloģētu sēdekļu prasībai. Tas palīdz nesadārdzināt ienākšanu/atgriešanos sportā.

Latvijas bērnu čempionāts Mini klasei šogad sešos posmos – kopā ar pieciem Latvijas autokrosa čempionāta posmiem, kā arī sacīkste kopā ar Biržu rallijkrosa čempionāta posma dalībniekiem – pērnais eksperiments visām pusēm šķita veiksmīgs.

Patīkami, ka šogad izdevies glābt Baltijas ieskaites visos paredzētajos vērtējumos.

Kopīgu kalendāru arī šogad izmantos Baltijas Buggy 1600 un Open 4500 kausa dalībnieki. Abām klasēm paredzēti pieci posmi, seriāls sāksies jūlijā Pilskalnos. Šobrīd zem jautājuma zīmes ir ekstravagantais posms Misso trasē Igaunijā – šobrīd trase no Latvijas un Lietuvas speciālistu puses tiek atzīta par neatbilstošu bagijiem un Open 4500, tāpēc ar Igaunijas partneriem tiks meklēti varianti trasi uzlabot, posmu pārcelt uz citu Igaunijas trasi, vai atcelt pavisam. Arī fakts, ka sacīkste iekrīt vienā nedēļas nogalē ar Vecpils posmu, nav veselīgs – Buggy 1600 klase zaudēs vai nu kvalitatīvu Baltija kausa sacīksti Misso, vai Latvijas kausa posmu Vecpilī. Vai abus, ja bagistu sastāvs sadalīsies uz pusēm.

Baltijas kausa noslēgums paredzēts septembra beigās Lietuvas Pluņģē.

B6000 un D12 Baltijas kauss četros posmos – sezona sāksies jūlija sākumā Ohekatku trasē. Rīkotāji jau trešdienas pusdienlaikā ziņo, ka sākusies pieteikšanās gaidāmajai cīņai. Divi posmi paredzēti Latvijā – Pilskalnos un Smiltenē. Igaunijas pārstāvji arī atzīmē savu kļūmi, izņemot Pilskalnu posmu no Igaunijas čempionāta kalendāra – tā ir kļūda, Jēkabpils sacīkste atgriezusies igauņu nacionālajā kalendārā. Vēl viens posms paredzēts Misso – tas pats, par kura norisi šobrīd ir šaubas.

NEZ Baltijas rallijkrosa čempionāt trijos posmos – pirmā sacīkste jūlijā Rīgā, sekos posmi Vilkičos un igauņu Kehalā.

Šobrīd zem lielas jautājuma zīmes ir NEZ Kroskartu čempionāta norise, pamatā vīrusa izplatības dēļ Zviedrijā, kur Covid-19 demonstrē agresīvākus rezultātus nekā citās reģiona valstīs. Tiek ietekmēta gan pašu zviedru pārvietošanās, gan tranzīts caur šo valsti, gan citu valstu braucēju dalība Zviedrijas sacensībās. Pastāv gandrīz droša iespēja, ka šogad šis seriāls nevarēs notikt. Taču katra krīze ir iespēja – Somijas kroskartu braucēji, kuri palikuši bez nacionālā seriāla, meklē iespējas startēt citur, tāpēc pastāv iespēja, ka Xtreme un CK 650 (+250) braucēji varētu startēt pilnu Latvijas rallijkrosa čempionāta sezonu, kur abas klases ir katra posma programmā. Tas būtu izcils ieguvums Latvijas seriālam un sportistiem!

Tuvojoties sezonai parādīsies vēl dažādas nianses saistībā ar kalendāriem un sacensību norisi. Taču labā ziņa, ka plāns ir gatavs, atliek cerēt uz izdošanos un vīrusa nomierināšanos un atteikšanos no otrā uznāciena.

Visi kalendāri sadaļā KALENDĀRI

 

Dalies ar šo ziņu