Autokross: Septiņi ar sarkanbaltsarkano

admin admin
20.05.2010
00:07

Šajā nedēļas nogalē notiekošajā Eiropas autokrosa čempionāta trešajā posmā Eiropas klasēs Latviju pārstāvēs septiņi sportisti. D-TAX salonauto klasē Aldis Zēbergs, D-3A klasē Andris Kuļikovskis, Māris Līcis, Jānis Ščerbickis, Armands Hohfelds un Oskars Eglītis, D-3 Juris Kuļikovskis. Pelēkajā zonā šobrīd atrodas Eiropas pēdējo gadu cīnītāji Jānis Boks un Jānis Bogdanovičs, taču, visticamāk, unikālā kārtā abi tiksies B600 bagiju klasē. Kas ir pirmie septiņi, kādas ir viņu izredzes?
Gluži kā iepriekšējos gados, Autocross.lv mēģina izveidot Latvijas sportistu ranga prognozes. Skatīsim, kas sanāk!
PS – kā iepriekšējos gados, šis rangs nav jāuztver kā sadalījums labajos un sliktajos braucējos. Katram no septiņiem tiek novēlēta 1. vieta!

D-TAX: Aldis Zēbergs
Plusi: Pieredze Mūsas trasē un Eiropas autokrosa čempionātā allaž ir galvenie Zēberga trumpji latvieša māju sacīkstē. Neapšaubāma braukšanas stabilitāte, viltība, prasme „izšaut” un piezagties konkurentam brīdī, kad priekšā braucošais jau labu laiku ir pārliecināts, ka Zēbergs vairs nav bīstams.
Mīnusi: Kā pēdējos gados ierasts, nav pārliecības, ka Toyota Corolla, lai cik uzlabota katru gadu tā nebūtu, ir mašīna, ar kuru šobrīd var cīnīties par Eiropas posma uzvaru. Turklāt pastāv aizdomas, ka Aldim nav daudz brīvā laika, jo viņa N&J Racing komanda aktīvi darbojas brāļu Jāņa un Naura Berķu tehnikas gatavošanā. Šis gan ir tikai pieņēmums.
Prognoze: No 13 plānotajiem D-TAX dalībniekiem, redzot sastāvu un zinot pirmā posma rezultātus, Zēbergam svētdien varētu atbilst trešā, ceturtā vieta, ja iztur un neniķojas tehnika. Viņa galvenie konkurenti būs kopvērtējuma līderi lietuvietis Pauļus Pleskovs, krievi Valentīns Koršunovs un Aleksandrs Kvašņins, ungārs Tamašs Karai un čehs Vāclavs Fejfārs.

D-3: Juris Kuļikovskis
Plusi: Prakse pierādījusi, ka Jurim jauni apstākļi un jauna tehnika nesagādā pārsteigumu un pierast pie mašīnas izdosies ātri. Braukšana ir ātra un stabila, saudzīga pret tehniku.
Mīnusi: Mašīna top pēdējā brīdī, īstu izmēģinājumu nebūs bijis. Šādā situācijā debija Eiropas visjaudīgāko bagiju klasē ir ar nelielu avantūras piegaršu. Tehnikas izturība?
Prognoze: Neskatoties uz mīnusu sadaļas skarbumu, Jura starts D-3 vērtējams ļoti pozitīvi, arī cerībām uz labu rezultātu ir iemesls. Labs rezultāts šajā gadījumā ir iekļūšana A finālā, kurā, ja tas izdodas, – kā sanāks…

D-3A: Andris Kuļikovskis
Plusi: Lieliska debija bagiju klasē 2009. gadā, pirmajā sezonā izcīnot Baltijas kausu. Neapšaubāmi talantīgs autosportists, labs, stabils dabiskais ātrums, komandas pieredze Eiropas cīņās.
Mīnusi: Nav ne mazākās pieredzes Eiropas čempionāta cīņās, kas tomēr var izrādīties pārsteidzoši, nonākot Eiropas vilku barā. Iespējams, sacīkstes sakumu bojās tehniski defekti, jo nojaušams, ka daudzo darbu dēļ mašīna tiks salikta pēdējā naktī.
Prognoze: Lielajā dalībnieku pulkā – pieteikušies 26 sportisti – nedrīkst izstāties vai pieļaut kļūdu nevienā braucienā, jo vairāk tāpēc, ka, visticamāk, būs trīs kvalifikācijas grupas (šo teikumu paturiet prātā pie katra nākamā klases dalībnieka apskata). Ja mašīnu tomēr izdodas savest kārtībā, iespējams nonākt tuvu A finālam, ja viss sakrīt, tad ir visas iespējas tikt galvenajā braucienā. Reāli paredzama kāda no B fināla pirmajām starta vietām (tātad 11. līdz 14. vieta pēc kvalifikācijas). Ja tā, tad tālākais atkarīgs no B fināla veiksmes.

D-3A: Māris Līcis
Plusi: Strauji progresējusi braukšanas meistarība, bijušas pietiekami pamācošas avārijas, tajā skaitā pērn Eiropas sacīkstes pirmajā braucienā – ja tās tiks ņemtas vērā, pār sportista dabīgo ātrumu šaubu nav.
Mīnusi: Starpsezonā Līcis un viņa komanda strādāja pie jaunas tehnikas sagatavošanas, cerībā pabraukt ātrāk nekā pērn. Taču pirmie secinājumi nav pozitīvi – Mūsā treniņos Māris bija piecas sekundes aiz sava pērnā labākā rezultāta, bet sacīkste Ukmerģē pierādīja, ka viņa auto ne tuvu nav ātrākais pasākumā. Inženieriski viss ir kārtībā, taču šajā nedēļā pirms sacīkstes jāveic nopietni regulēšanas darbi.
Prognoze: Komanda ir pietiekami profesionāla, ar daudziem speciālistiem garāžā, tāpēc regulēšanas procesam vajadzētu notikt veiksmīgi. Cik Māris būs gatavs cīnīties ar mašīnu, kura pagaidām neievieš uzticību, pašlaik ir mīkla. Pieņemot, ka apļu laikus viņš atgūs vismaz pērnajā līmenī, Līcim ir visas izredzes tikt līdz B fināla pirmajām starta vietām. Var prognozēt, ka Līcis turpinās iekšējo dueli ar Andri Kuļikovski, līdz ar to, pieņemot, ka abu mašīnas izturēs, Māra prognoze ir līdzīga par  Andri rakstītajam.

D-3A: Armands Hohfelds
Plusi: Mežonīga pieredze, braukšanas stabilitāte, prasme izvairīties no problēmām kontakcīņās, prasme atkāpties, ja tajā brīdī tā ir gudrāk, lai arī tas nozīmē pozīcijas zaudēšanu. Tātad – labs braucējs.
Mīnusi: Iepriekšējā Mūsas sacīkste pierādīja, ka mašīnas – sen trasēs braukušās – izturība var izrādīties vājais punkts. Ja mašīnas izturība būs līmenī, tad varētu vēlēties nomest kādu desmitdaļu no labākajiem apļu laikiem. Taču skaidrs – Armands cīnās ar pieejamiem resursiem un esošo mašīnu.
Prognoze: Stabilitāte var atnest labāku kvalifikācijas punktu situāciju nekā braucējiem, kuri ir ātrāki, taču pieļauj kļūdas un netiek līdz finišam. Tas var sagādāt Armandam to pašu rezultātu, kas tika prognozēts jaunajiem brašuļiem Kuļikovskim un Līcim – B fināla pirmās starta vietas. Dalībnieku klasē ir daudz – vai pietiks izturības, meistarības un veiksmes A finālam, grūti prognozēt.

D-3A: Oskars Eglītis
Plusi: Oskars, nebūdams favorīta statusā, tomēr braucienos ir pietiekami sportiski agresīvs, lai prastu atrast savu vietu kādā tiešā cīņā ar konkurentiem. Nojaušams, ka tehnika ir atjaunota, kas var uzlabot apļu laikus.
Mīnusi: Eglītis līdz šim nav bijis izteiktu favorītu pulkā Baltijas kausā, ko gan lielā mērā varētu skaidrot ar neregulāru dalību seriālā. Neizdevās izmēģināt mašīnu, pēdējā brīdī zūdot iespējai doties uz Ukmerģi.
Prognoze: Būs jāpacīnās, lai iekļūtu B fināla dalībnieku vidū (top-18 no 26 dalībniekiem). Iepriekšējā Mūsas mēģinājumā tas neizdevās, taču situācija ne tuvu nav bezcerīga.

D-3A: Jānis Ščerbickis
Plusi: Nav novērotas īpašas tendences nefinišēt braucienos, tātad ir pietiekami daudz stabilitātes, lai veiktu trīs kvalifikācijas braucienus. Tāpat arī centība ielauzties Baltijas braucēju līderu pulkā padarījusi Jāni par „nākamais pēc labākajiem” spēlētāju pašu mājās.
Mīnusi: Nav lielu panākumu, dažbrīd pieviļ tehnika. Ļoti nelāgi, ka Ukmerģē tika nokauts motors, kaut gan labāk to bija izdarīt Lietuvā nekā Mūsas brīvajos treniņos. Cik zināms, Jāņa mašīnā tiks iemontēts pērnā gada motors, kas nozīmē, ka apļu laiki palīks līdzšinējie.
Prognoze: Domājams, stāsts varētu būt visai līdzīgs kā Eglītim – cīņa par iekļūšanu B finālā. Jāmēģina izvairīties no sadursmēm, jācer, ka izturēs tehnika visos braucienos.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv