Autokross: Šonedēļ sākas čempionāta otra puse

admin  02.08.2010 18:32 0

FOTO: Autocross.lv

Šo sestdien Priekulē notiks Latvijas autokrosa čempionāta ceturtais posms, kas matemātiski iesāks sezonas otro pusi. Protams, atlikušo posmu galvenais uzdevums būs Latvijas čempionu noskaidrošana. Kas patīkami, līdz sezonas ekvatoram ir zināmi spēlētāji, kuri ir galvenie titulu pretendenti, taču šobrīd nevienā klasē nav izveidojies viens izteikts favorīts, par kuru teikt – uzvaras apstiprināšana ir formalitāte. Skaidrs, ka tieši augusts, kurā notiks divi čempionāta posmi, būs izšķirošs titulu sadalē.
Lai gan ar pieteikumu sūtīšanu dalībnieki, kā ierasts, nesteidzas, sacensība Priekulē solās būt interesanta. Ja būs sauss laiks, uzvarēs ātrākais un bezbailīgākais. Ja segums būs slapjš, uzvarēs viltīgākais un meistarīgākais. Pašlaik nav informācijas, ka kāds no iepriekšējo posmu „pamatsastāva” braucējiem nebūtu uz starta, līdz ar to cīņas turpināsies.
1600: Lilienšteina pakaļdzīšanās, Priedītis nedrīkst kļūdīties
Aizdomas, ka 1600 klasē intriga uz sezonas beigām tikai pastiprināsies. Gadā, kad tika prognozēts Reiņa Lilienšteina un Andra Priedīša duelis par pirmo vietu, abi balto mašīnu braucēji piedzīvojuši gan veiksmes, gan neveiksmes. Lilienšteinam sezonas pirmie divi posmi bija katastrofāli, Priedītis pēc uzvaras pirmajā posmā nākamajos kritis uz leju. Tikmēr gan ātrs, gan, atšķirībā no minētajiem, stabilus rezultātus demonstrējošs izrādījies Andis Kļava. Ja čempionāta scenārijs nemainās, Andis var arī noturēt līderpozīciju kopvērtējumā. Taču pavisam reāls ir scenārijs, ka gan Lilienšteins, gan Priedītis uzsāk kaujiniecisko pakaļdzīšanos.
Reinim tituls gan ir visai tāls. Lai viņš uzvarētu, jāizcīna panākumi vismaz nākamajos divos posmos, un arī tad jācer uz līdera Kļavas kļūdu, lai pēdējā posmā vēl būtu cerība. Arī Priedītis neveiksmju devu jau izpildījis – vēl viena tāda pati sacensība kā jūlija sākumā Brenguļos, un šis būs kārtējais Andra neveiksmīgais gads bez titula.
Kopvērtējumā trešais ir valmierietis Andis Vanters. Pastāv iespēja, ka viņš uzvar kādā no posmiem, taču nosaukt viņu par čempiontitula favorītu tomēr būs pāragri: viņš šosezon ir „jaunais daudzsološais”. Kas būs tālāk, rādīs nākamās sezonas.
Šajā klasē papildu intrigu var radīt arī punktu skaitīšanas sistēma – klases dalībnieku skaits svārstās starp lielajiem un mazajiem punktiem (lielie – dalībnieku skaits vismaz astoņi, par uzvaru 20, mazie – dalībnieku skaits no pieciem līdz septiņiem, par uzvaru 10 punkti). Piemēram, Priekulē var gadīties arī lielie punkti, jo pieteikušies iepriekšējā posmā nestartējušie Andis Skolmeistars un čempionāta debitants, divreiz folkreisā startējušais Gints Astrauskis. Kopā ar vēl nepieteiktajiem, tomēr prognozējamiem sportistiem klase var sasniegt pat divciparu skaitli dalībnieku skaita ziņā.
2000 Super: cienījams trio
2000 Super klasē izveidojies ļoti spēcīgs, respektējams līderu trio – Jānis Berķis, Māris Ločmelis, Jānis Spīķis. Šobrīd ir grūti pateikt, kurš būs čempions. Berķa pēdējā laika demonstrējums ir lielisks: pēc neveiklā kūleņa Brenguļos-1 sekoja uzvara Brenguļos-2, turklāt pārliecība, ar kādu Jānis uzvarēja NEZ rallijkrosu, radītu bažas katram konkurentam. Brenguļu uzvara nāca ātrā trasē, rallijkrosa uzvara – ļoti tehniskā un meistarību un izturību prasošā. Tātad Berķis ir gatavs uzvarēt visur.
Jāņem vērā, ka Rīgā startēja gan Ločmelis, gan Spīķis, taču abi ievērojami zaudēja Berķim.
Grūti pateikt, kā būs ar Māra Ločmeļa sniegumu: viņš ir ātrs, taču pietrūkst šī ātruma uzturēšanas stabilitātes. Viņš var būt stabili pirmais, var būt arī bezcerīgi trešais no minētā trio. Savukārt Spīķa šīs sezonas sniegums ir vistīrāko neveiksmju pilns: pirmajā posmā stabila uzvara, par kuru dalībnieku skaita dēļ nepienācās punkti. Otrajā posmā paša sabojāta sacīkste ar apdzīšanu dzelteno karogu zonā. Trešajā posmā situāciju sabojāja kūlenis kvalifikācijā un starts no zemas vietas finālā. Vienkārši neiet, ar, vai bez paša sportista ieguldījuma neveiksmju cēloņos. Ja Jānis sezonas otrajā pusē tiks šīm neveiksmēm pāri, viņš tomēr saglabās galvenā favorīta statusu.
Spīķis bija vājš Rīgas rallijkrosā – pavisam objektīvi viņš zaudēja B finālā. Taču, iespējams, šoreiz pie vainas bija neprecīzā sagatavošanās sacīkstēm, jo sportists atzina, ka ne riepas, ne bremzes īsti neatbilst attiecīgajai trasei. Tāpēc neliekas, ka šo braucienu vajadzētu vērtēt kā Spīķa spēku samēra rādītāju.
Tomēr interesanti, ka Priekulē pieteicies Aldis Kasparovičs, kurš pērn šajā trasē guva ilgi gaidīto pirmo uzvaru Latvijas autokrosa čempionāta posmā. Aldis ir ātrs, pieredzējis, trases ovālīgās daļas liek atcerēties, ka viņš ir vairākkārtējs treka čempions. Viņš būs favorītu pulkā uz uzvaru. Cīņa par čempiontitulu gan Kasparovičam beigusies īsti nesākoties.
Open: Laiks stabilizēties favorītam
Lai gan sezonas sākums ir īpaši interesants Open klasē, viss tomēr liecina, ka gan ātruma, gan izturības ziņā pārsvars ir pēdējo gadu čempiona Raimonda Jerāna pusē. Jānis Vanags ir sarūpējis mašīnas izturību, taču pagaidām tiešā cīņā, bez favorītu neveiksmēm, viņš vēl nav gatavs uzvarēt. Jānis Kozlovskis ir ātrs, taču divi smagi motora defekti divās no trim sacīkstēm varētu būt novājinājušas sportistu gan fiziski, gan morāli, gan finansiāli – viņam būs grūti turēt sezonas beigu tempu. Jerāna pozīciju zaudējumi lielā mērā saistīti ar sportiskām neveiksmēm – braukšanas kļūdas Smiltenē un Brenguļos-2 atsviedušas čempionu trešo vietu, taču, pārkāpjot neveiksmēm Jerāns var uzvarēt kaut visos atlikušajos posmos. Ja Raimonds kļūdīsies vēlreiz…
B600: jezga, bet Zīles labā
Šobrīd B600 klases kopvērtējuma galvgalī divu punktu robežās ir četri sportisti: Ģirts Zīle, Otto Vočtavs, Aigars Liškovskis un Jānis Baumanis. Gribētos prognozēt, ka, pēc līderu noķeršanas stiprākās kārtis ir Zīles rokās, viņš tomēr ir regulāri ātrākais trasē.
Dzirdēta gan kāda interesanta teorija par šīs klases sezonas turpinājumu. Priekulē (klasei bija citāds kalendārs nekā salonmašīnām: Smiltene, Bauska, Priekule-1, tagad atkal Priekule) motors izšķīda Aigara Liškovska mašīnai. Versija: klases spicāko mašīnu motoru resurss sāk iet uz beigām, jo motori tiek dzīti jau vismaz otro sezonu. Liškovskis bija pirmais, kas piedzīvoja šo neveiksmi, taču varētu sekot pārējie… Un tādā gadījumā Aigars jau ir sarūpējis sev slikto rezultātu, kamēr citiem tas varētu būt priekšā. Interesanti, ka Liškovskis, palicis bez motora Priekulē, vēl šobrīd nav līdz galam drošs, vai paspēs uz sestdienas posmu. Vairāk gan liekas, ka viņš būs uz starta. Ja kādam citam gadās līdzīgs defekts un tā novēršana prasa tik ilgu laiku, sezonas nogale var būt dramatiska.
Taču iepriekš minētais, iespējams, ir pārāk teorētisks scenārijs un visu noteiks sezonas atlikušo posmu sportiskā cīņa.
Nav daudz, bet patīkami
Nevienu no trim notikušajiem posmiem visās klasēs nevar dēvēt par garlaicīgu, ja nu vienīgi 2000 Super klases eksperiments ar īslaicīgo laulību ar Open Smiltenē nebija spīdošs. Sezona pat pie minimālā dalībnieku skaita ir sportiski interesanta un aizraujoša. Par to paldies sportistiem un sporta dieviem, kuri autokrosu nav pametuši!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 09.09.2017. Čempionu autokross LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 12. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - ČK/KKK Dalībnieki FR (44) Dalībnieki ČK/KKK (29) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS! (52)