Autokross: Uzmanies Baltijas kausa viltības!

admin  11.08.2010 21:14 0

Priekulē ar Latvijas sportistu palīdzību tika aiz matiem izvilkts Baltijas kausa autokrosā otrais posms. Par pasākuma lietderību varētu diskutēt, ņemot vērā, ka no ārzemēm salonauto trijās klasēs ieradās vienīgi Open ieskaitē startējošais Vitaljus Plastinins, puslīdz atzīstama bija cīņa D-3A bagiju klasē, kur Mārim Līcim un Jānim Ščerbickim pretī stājās trīs igauņi un viens Lietuvas braucējs.
Tomēr, kā prakse pierādījusi, latviešiem allaž bijis cīņasspars un gatavība pierādīt sevi krosā arī ārpus savas valsts, tāpēc Baltijas kausu iemīt zemē nav vajadzības, drīzāk jāmēģina to balstīt piedaloties un iegūt uzvarot. Taču jāņem vērā dažas Baltijas kausa nolikuma viltības, kuras ir īstais laiks apzināt un atgādināt, lai centieni neizkūp vējā.
Galvenās viltības saistītas ar kausa vērtējumu. Trīs pamatuzstādījumi. Pirmkārt, katrā klasē no pieciem paredzētajiem posmiem ieskaitē jābūt iekļautiem četriem posmiem. Posms par iekļautu seriālā uzskatāms, ja klasē startējuši vismaz pieci dalībnieki. Otrkārt, ja pieņemam, ka notiek visi pieci posmi, sportista rezultātu veido četri labākie rezultāti, tātad tiek atmests sliktākais rezultāts. Ja kausā ieskaitīti četri posmi, sliktākais rezultāts netiek atmests. Šobrīd viens posms nav noticis D-1A klasei, jo nebija neviena dalībnieka Lietuvas sacīkstē. Trīs sportisti startēja Baltijas kausa D-7 pirmajā posmā, pēc kā dīvainā kārtā seriālā parādījušies puspunkti, par ko gan lietuviešu sastādītajā nolikumā nekas nav minēts.
Treškārt, un šis ir ļoti svarīgi Latvijas sportistiem: dalībnieks saņem Baltijas kausa kopvērtējuma klasifikāciju tikai gadījumā, ja sezonā ir piedalījies vismaz trijos posmos. Šis noteikti ir jāņem vērā! Teorētiski pastāv iespēja, piemēram, Andrim Priedītim uzvarēt arī Mūsas posmā un izrādīties kopvērtējuma vadībā D-1A klasē. Taču viņš nekļūtu par Baltijas kausa ieguvēju, ja būtu izlaidis pārējās sacensības.
Tātad sportisti, kuri ir veiksmīgi uzsākuši Baltijas kausu 2000 Super, Open, D-1A, D-3A un D-7 klasēs – nepalaidiet garām laba rezultāta iespēju tikai neuzmanības pēc. Bez minētajām nolikuma niansēm svarīgas ir vēl dažas, tāpēc izpētiet nolikumu cītīgāk.
Pēc diviem posmiem D-1A klasē Baltijas kausa trijniekā ir Andris Priedītis, Kaspars Silenieks un Andis Kļava. 2000 Super vadībā ir Aldis Kasparovičs, Māris Ločmelis un lietuvietis Vains Žulis. Open vadībā atrodas Vitaljus Plastinins, Raimonds Jerāns un Daiņus Pilipavičs. D-3A vadībā lietuvietis Raimunds Pupienis, Māris Līcis un Virgilijs Noreika. D-7 pēc diviem aizvadītiem posmiem vadībā Audrjus Pilipavičs, Arnis Ramats un Tads Stadaljus. Latviešiem ir, par ko cīnīties.
Starp citu, minētais attiecas arī uz Baltijas rallijkrosu, lai gan niansēs jālasa attiecīgais nolikums.
It kā sīkums, bet nedaudz izbrīnīja fakts, ka, bez papildu dalības maksas Priekulē bija iespēja startēt Baltijas kausa ieskaitē katram atbilstošās klases dalībniekam, taču atsevišķi sportisti nav vēlējušies „smērēt papīrus” ar savu vārdu ierakstu Baltijas kausa rezultātos.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 16.12.2017. LAF Folkreisa Ziemas kausa 1. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 1. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (-) Dalībnieki KKK (-)