Autokross: Zēbergs un Līcis labākie mājinieki Mūsā

admin admin
24.05.2010
00:18

Aldis Zēbergs Eiropas autokrosa čempionāta trešajā posmā Mūsas trasē sasniedza septīto vietu D-TAX klasē, bet Māris Līcis bija labākais no latviešiem D-3A bagijos, gūstot 12. vietu. Bagijos 14. pozīcija Jānim Ščerbickim, 15. vieta – Armandam Hohfeldam. Statistiski Latvijas neveiksmīgais posms toties bija labi sarīkota sacīkste ar intrigu kā Eiropas klasēs, tā B600 nacionālajā bagiju klasē, kurā uzvaru guva Ģirts Zīle.
Zēbergs pēc izcila starta finālā no pēdējās rindas jau pēc pirmā līkuma bija ceturtais, turklāt ar cerībām pacīnīties par trešo vietu. Taču sacīksti iznīcināja kontakts ar Valentīnu Koršunovu, kā arī tehnikas defekti abās sacensību dienās. Turklāt sestdien pirmajā kvalifikācijā Zēbergs pēc kontaktcīņas saņēma pamatīgu sitienu pa labo roku, kas vēl vairāk sarežģīja mašīnas vadīšanu.
Pēc kontakta finālā ar Koršunovu Zēberga mašīna pazaudēja priekšējo riteņu piedziņu. Ar tik jaudīgu automašīnu, kāda ir D-TAX klasē, klasikas variantā nav iespējams aizvadīt braucienu, tāpēc vairāki konkurenti tika palaisti garām pēdējā aplī.
D-3A bagiju klasē rezultātus uz kopējā fona var uzskatīt par likumsakarīgiem – no četriem Latvijas sportistiem trīs iekļuva B finālā un, neiekļūstot A finālā, sadalīja pozīcijas trešajā pieciniekā. Māris Līcis, sacīksti veicot stabili, cenšoties tikt galā ar mašīnas tehniskajiem trūkumiem, B finālā finišēja ceturtais, kopumā gūstot 12. pozīciju, kas ir atzīstams rezultāts Māra otrajā Eiropas sacīkstē mūžā. „Lai gan gatavojoties Eiropas čempionātam no jaunās mašīnas gaidīju ko vairāk, šāds iznākums ir apmierinošs, braucieni ir veikti, pieredze gūta, mašīna pārbaudīta un atklāts, kas jādara tālāk. Viss ir kārtībā,” sacīja Līcis.
B finālā sesto vietu guva Jānis Ščerbickis, kuram kvalifikācija sagādāja gan pa kādam tehnikas defektam, gan veiksmi, kā tas bija trešajā braucienā, kad izdevās sasniegt trešo pozīciju. Sestā vieta B finālā nozīmēja 14. vietu sacīkstē kopumā. 15. vietā Armands Hohfelds, kurš, šķiet, vienīgais no trijotnes jutās pelnījis augstāku rezultātu. Hohfelda B fināla braucienu iznīcināja starta incidents, kad pirmajā līkumā Armands iekļuva iekšmalas sastrēgumā. Hohfelds sacīja: „Startējot no tik zemas pozīcijas man nebija citas iespējas, kā pilnā ātrumā mēģināt izbraukt pirmos pagriezienus pēc starta. Man nederēja ceturtā vai piektā vieta pirmajā aplī, jo tā neļautu pietuvoties pirmajām divām vietām un A finālam. Tāds sporta veids! Vismaz mašīna šoreiz izturēja, kas ir panākums!”
Bagiju lielākā vilšanās gan izrādījās brīdis, kad tika publicēti dalībnieku saraksti – ne D-3A, ne D-3 nebija ieraugāmi brāļu Andra un Jura Kuļikovsku vārdi. Komandas līderis un braucēju tēvs Ivars Kuļikovskis skaidro: „Tā vienkārši nepaspējām – mašīnas netika sagatavotas laicīgi, nav cita, kāda konkrētāka iemesla. Ja būtu runa par Latvijas vai Baltijas sacīkstēm, tad varētu braukt ar tādu tehniku, kādā stāvoklī mēs to dabūjām, cerībā, ka sacīkstes gaitā varētu veikt labojumus. Taču šī nav tā sacīkste šādai taktikai. Darbosimies tālāk, jo izdarīts ir pietiekami daudz, atpakaļceļa nav.”
D-TAX klasē uzvaru guva čehs Vāclavs Fejfārs, D-3A uzvarēja čehs Ondžejs Muzils, bet D-3 klasē pie uzvaras tika francūzis Tedijs Budē.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv