Autokross/Dažādi: VAZ Klasika LČ statuss! Citi jaunumi

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
27.09.2012
15:11

Otrdien aizvadīta LAF Krosa komisijas padomes sapulce, kurā pieņemti vairāki jaunumi 2013. gadam, kā arī tuvāko mēnešu plāni.

LAF Krosa komisijas padomes sapulcē apstiprināts, ka no nākamā gada VAZ Klasika automašīnu klasei tiek piešķirts Latvijas autokrosa čempionāta statuss. Šādas pozitīvas izmaiņas seko atzīstamam klases kopējam sniegumam 2012. gadā, kad visos posmos bija Lč normām atbilstošs dalībnieku skaits un sportistu tehniskā gatavība.

Latvijas čempionāta statuss tiek likvidēts smago automašīnu D12 klasei, jo kategorija šogad ar grūtībām varēja izpildīt čempiontitula izspēles nosacījumus. Tā vietā klasei, pēc B6000 analoga, plānots izveidot Baltijas kausa izcīņu, kuras posmi varētu tikt aizvadīti Latvijas Vidzemes daļā un Igaunijā – reģionos, kuros dalībnieku skaits šogad bija LČ prasībām atbilstošs. Par šo projektu tiks runāts ar Igaunijas pusi 6. oktobrī, kad Hindā tiks aizvadīts B6000 Baltijas kausa pēdējais posms. Domājams, šāds risinājums varētu apmierināt gan sportistus, gan rīkotājus abās valstīs.

Izmaiņas Latvijas čempionāta Open klasē! No 2013. gada Open klasē startēs automašīnas ar aizmugurējo piedziņu vai pilnpiedziņu, ar motora darba tilpuma ierobežojumu līdz 3000 kub. cm, izmantojot tikai atmosfēriskos dzinējus. Faktiski tas ierobežo pēdējās divās sezonās pieaicināto pilnpiedziņas turbomašīnu braucēju iespējas, taču līdz šim startējušie dalībnieki esot gatavi pielāgoties jaunajiem nosacījumiem. Izmaiņas seko pēc Open klases aizmugures piedziņas dalībnieku iesnieguma LAF Krosa komisijā, kuri sūdzējās par sarežģījumiem un bīstamību cīņā ar smagajām pilnpiedziņas automašīnām. Samazinoties kubatūrai iespējams samazināt arī pilnpiedziņas mašīnu minimālo svaru. Tādā veidā, iespējams, pilnpiedziņas mašīnas pat palielinās pārsvaru pār aizmugures piedziņas auto, taču ar samazinātu svaru būs mazāk bīstami kontaktcīņās ar RWD braucējiem. Šīs izmaiņas stājas spēkā ar 2013. gadu un paredzēts tās nemainīt nākamajās trijās sezonās, lai klase stabilizētu savus nosacījumus.

Padome apsprieda tā saukto bonusa punktu nepieciešamību nākamā gada Latvijas čempionātā. Statistika rāda, ka bonusu ietekme uz čempionāta rezultātiem ir minimāla, taču šī sistēma sarežģī gan sacensību sekretariāta darbu, gan sporta veida uztveramību līdzjutējiem. Ja reiz bonusi neko īpašu neizšķīra, tad nav nepieciešamības saglabāt papildu sarežģītību. Vēl tiks precizēts, vai tiks saglabāts viens papildu punkts par izcīnīto pirmo starta vietu A finālā.

LAF Krosa komisija arī ziņo, ka pēc šā gada pēdējām sacensībām, kas 6. oktobrī notiks Vecpilī un Hinsā, komisija rīkos atsevišķas sapulces ar klašu dalībniekiem. Nedēļā pēc 6. oktobra paredzēta salonautomašīnu klašu sportistu tikšanās Rīgā, par ko tiks informēts vēlāk.

Tāpat zināms, ka LAF Krosa komisijas apbalvošanas pasākums paredzēts šā gada 1. decembrī Ogres viesnīcas telpās. Informācija tiks precizēta.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv