Autokross/Folkreiss: Ziema sāksies 15. janvārī Raunā!

Viesturs Saukāns  15.11.2010 23:11 0

  Autokross, Folkreiss, Ziņas

Latvijas autokrosā jaunums – 2011. gadā tiks aizvadīta Ziemas kausa izcīņa autokrosā, kas notiks sešos posmos un sāksies, paredzams, 15. janvārī Raunas Bruģakmens trasē Raunā. Seriāls pašlaik paredzēts apvienotā klasē automašīnām ar bezradžu riepām. Sacīkste notiks kopā ar Folkreisa Ziemas kausa izcīņu, pēc folkreisa noteikumiem (protams, bez automašīnas tirdzniecības). Šādi eksperimenti tika veikti jau pērn, arī 23. oktobra sacīkste Ropažos bija veiksmīgs autokrosa un folkreisa salikums, tāpēc ziemā nolemts veidot Ziemas autokrosa kausu.
Šobrīd Folkreisa Ziemas kausa un Autokrosa Ziemas kausa kalendārs vēl tiek precizēts, tomēr zināmas pirmās skices. Paredzams, ka pirmais posms notiks 15. janvārī Raunā, kam, iespējams, sekos sacīkstes Mūsā, Brenguļos, vēlreiz Mūsā, bet uz atlikušajām divām kalendāra vietām pretendē Skrunda, Biķernieki, s/k 333 un jauna trase pie Liepājas.
Šobrīd notiek diskusija par folkreisa ziemas sacīkstēs izmantojamām riepām – pastāv iespēja, ka tomēr tiks atļautas šobrīd aizliegtās NIIŠP, Barrum un Matador riepas, kas atbilst nosacījumiem par ceļu satiksmei atbilstošām riepām. Tas tāpēc, ka izmaksu ziņā tās nav īpaši dārgākas par vairākiem citiem jau izmantotiem ziemas riepu modeļiem, savukārt sarūpē labāku saķeri, kas ir īpaši svarīgi, lai palielinātu iespēju cīnīties par augstām vietām aizmugures piedziņas mašīnām. Taču lēmums vēl nav līdz galam pieņemts, tiek gaidīti komentāri un priekšlikumi šajā sakarā (viesturs.saukans@laf.lv). Paredzams, ka izvēle notiks starp divām iespējām – 2010. gada ziemas noteikumi, vai 2010. gada ziemas noteikumi ar svītrotu NIIŠP, Barrum un Matador aizliegumu. Tikmēr, atļaujot šķietami dārgākas riepas, pastāv iespēja tās marķēt sacensībās, tādā veidā nodrošinot iespēju automašīnas pircējam analizēt labāko (dārgāko) riepu kombinācijas trasēs un tās iegādāties kopā ar automašīnu par fiksēto samaksu 950 eiro. Tas, savukārt, sportistu nostādītu izvēles priekšā – dārgas riepas, kas nodrošinātu pārākumu pār konkurentiem, bet arī iespēju tās pazaudēt, vai „iekļauties pūlī” un startēt ar vairākuma līmeņa riepām. Precīzi riepu izmantošanas noteikumi sekos tuvākajā laikā.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

pievieno komentāru