Trešdien aizvadīta LAF Krosa komisijas padomes sēde, kurā lielā mērā tika salikti galvenie uzsvari 2017. gada notikumiem. Latvijas čempionātā Open 2500 būs klase atmosfēriskiem motoriem, taču klasei dalībnieku skaita kļūdas būs nākotni izšķirošas. Paredzēta pretimnākšana Open 3500 klasei. Latvijas rallijkrosa kauss ieguvis čempionāta statusu, zināmi gandrīz visu seriālu kalendāri, drīz šā gada apbalvošana un citas nianses.
Open kari
Ne tikai šīs sapulces, bet visa gada skaļākā tēma bija Open 2500 klases formāts. Pērn pieņemtais Open dalījums 2500 un 3500 (apzīmē motora darba tilpuma maksimumu) šogad pilnvērtīgi sevi nepierādīja: O-3500 mira nedzimusi, bet daudzi – ne visi – par kļūdu uzskatīja Open 2500 klasē atļaut turbomotorus.
Cīņas bija karstas gan aizkulisēs, gan arī publiskā telpā, brīžiem pārsniedzot pieklājības robežas. Pieklājīgi, taču ne bez karstām diskusijām aizritēja arī trešdienas sēde. Rezulltāts – ar balsojumu 4 pret 3 Open 2500 klase nākamgad būs līdz 2500 kub. cm ar atmosfēriskajiem motoriem.
Pareizi argumenti bija abās pusēs, no kuriem liela daļa apskatīti arī Autocross.lv komentāros. Tomēr, šķiet, lēmuma iznākumu noteica vēlme klases dalībniekus satuvināt gan tehniski, gan apļu laiku ziņā, kas gan nozīmē pāris automašīnu līdzšinējā formātā zaudēšanu.
Taču ar to Open 2500 klases “palicēji” uzelpot nevar. Krosa komisijas padome uzsver ļoti stingrus nosacījumus klases čempionāta statusam. Līdz 1. martam LAF Krosa komisijā jābūt izņemtām vismaz astoņām šīs klases braucēju licencēm, turklāt katrā posmā obligāta prasība ir nodrošināt sešu braucēju kvorumu. Ja kaut viens no posmiem klasei paliek bez kvoruma, klase zaudē Latvijas čempionāta statusu gan 2017. gadā, gan arī 2018. gadā, kas faktiski nozīmēs klases izformēšanu (sekojošie varianti: Open 3500 apvienotā klase, kādas citas klašu apvienošanas kombinācijas, vai dalība, piemēram, LAF Krosa komisijas kausā, utt.). Protams, gan sportistu kolektīva, gan visas komisijas uzdevums ir maksimāli censties noturēt dalībnieku skaitu jebkurā klasē, apzināti bruģēts ceļš uz iznīcību nav neviena interesēs.
Toties jau laicīgi tiek dots signāls Open 3500 potenciālajiem braucējiem: arī šai klasei ir iespēja sasniegt Latvijas čempionāta statusu (8 licences + 6 braucēju kvorums). Taču, pat, ja neizdosies līdz pavasarim sasniegt noteikto licenču skaitu, klases izveidošanās vārdā komisija būs pielaidīgāka: pat, ja sacīkstēs kausa izcīņas statusā būs gatavi startēt tikai trīs, četri dalībnieki, paredzēts ļaut to darīt, ar mērķi reklamēt šādas klases esamību. Tas nozīmē, ka lielās kubatūras un turbo mašīnu pilotiem šobrīd ir visas iespējas sakopot spēkus un pastāvēt.
Lielā mērā nākamais gads būs pēdējais Open līdzšinējā formāta eksistencei – vai nu tā (tās) iegūs savu sportisko stabilitāti, vai nu gadu desmitiem garā cīņa par šīs klases pastāvēšanu beigsies.
Nākamgad Latvijas rallijkrosa čempionāts
Lai gan šā gada Latvijas rallijkrosa kauss tapa sasteigti un ar zināmiem secinājumiem sezonas beigās, komisija nolēma seriālam piešķirt Latvijas čempionāta statusu (protams, izpildot visus kvoruma un citus nosacījumus čempiontitulu izcīņai). Seriālā nav paredzētas dramatiskas noteikumu izmaiņas. Pašlaik paliek atklāts jautājums par riepu izmantošanu – čempionāta virzītāji labprāt ieviestu vienotas riepas ne tikai RX LADA, bet arī Super 1600 un Touring 2000 klasei, taču šādam lēmumam ir zināma sportistu pretestība. Vēl paies laiks, lai iegūtu informāciju par šo tēmu, lēmums sekos vēlāk.
Čempionāta norise paredzēta piecos posmos – divreiz Biržos, vienreiz Biķerniekos (īsā konfigurācija), vienreiz 333 (kopā ar NEZ), vienreiz, iespējams, Jelgavā, Rullīša trasē.
RX kausa izcīņa tiks aizvadīta arī ziemā – Vidzemes pusē, lielā mērā turpinot tā sauktā VAZtusa tradīcijas.
Folkreisā un LAF Krosa komisijas kausā bez izmaiņām
LAF Folkreisa Ziemas un Vasaras kausā, kā arī LAF Krosa komisijas kausā bez lielām izmaiņām noteikumos. Folkreisam gan ziemas, gan vasaras seriāls sešos posmos, savukārt abus gadalaikus tradicionāli apvienos LAF Krosa komisijas kauss ar 12 posmiem. Pašlaik abos seriālos vēl nav zināma pāris posmu norises vieta, taču jācer, veidojas labs pārsteigums šajā sakarā.
Neliela inflācija
Pēc atsevišķu organizatoru lūguma visās LAF Krosa komisijas klasēs paceltas posmu dalības maksas, kuru summa simtprocentīgi nonāk posmu rīkotāju rīcībā. Latvijas autokrosa čempionātā un Latvijas rallijkrosa čempionātā posma dalības maksa būs līdz 90 eiro, taču abos gadījumos tas nozīmēs transponderu laika ņemšanas sistēmas izmantošanu. Minimāls cenu kāpums arī folkreisā un LAF Krosa komisijas kausā – attiecīgi, 40 un 50 eiro par posmu.
Licenču cenas pašlaik netiek mainītas.
3.decembrī balle!
Kamēr nav sācies 2017. gads, LAF Krosa komisija aizvadīs arī tradicionālo noslēguma pasākumu. Tas notiks 3. decembrī Ogres Kultūras centrā. Pasākuma sākums pl.18:00. Visiem laureātiem – autokrosā, rallijkrosā, folkreisā – jāsazinās ar LAF Krosa komisijas vadītāju Intu Ulmi (29264457)!
2017.gada sacensību kalendāri
Lielā mērā gatavi arī nākamā gada galveno seriālu sacensību kalendāri. Jau laika apstākļi ļaus, 2017. gads sāksies jau pēc mēneša – 10. un 11. decembrī Brenguļu autotrasē paredzēts pirmais posms gan LAF Folkreisa Ziemas kausam, gan LAF Krosa komisijas kausam, gan RX Ziemas kausam (Folkreiss un Krosa komisijas kauss sestdien, RX kauss svētdien). Starp citu, Brenguļu autotrase janvāra beigās gatavo īpašu pārsteigumu – nakts posmu.
2017.gada sacensību kalendārs
Latvijas autokrosa čempionāts
- posms, 30. aprīlis – Smiltene, Tepera trase
- posms, 27. maijs – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 10. jūnijs – Valmiera, Brenguļu autotrase
- posms, 08. jūlijs – Kalna pagasts, Pilskalnu autotrase
- posms, 05. augusts – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 27. augusts – Smiltene, Tepera trase
LAF Folkreisa Ziemas kauss
- posms, 10. decembris – Valmiera, Brenguļu autotrase
- posms, 14. janvāris – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 28. janvāris – Valmiera, Brenguļu autotrase (nakts)
- posms, 11. februāris – Kalna pagasts, Pilskalnu autotrase
- posms, 25. februāris – (tiks paziņots)
- posms, 05. marts – Smiltene, Tepera autotrase
LAF Folkreisa Vasaras kauss
- posms, 14. maijs – (tiks paziņots)
- posms, 11. jūnijs – Valmiera, Brenguļu autotrase
- posms, 09. jūlijs – Kalna pagasts, Pilskalnu autotrase
- posms, 22. jūlijs – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 19. augusts – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 09. septembris – Valmiera, Brenguļu autotrase
LAF Krosa komisijas kauss
- posms, 10. decembris – Valmiera, Brenguļu autotrase
- posms, 14. janvāris – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 28. janvāris – Valmiera, Brenguļu autotrase (nakts)
- posms, 11. februāris – Kalna pagasts, Pilskalnu autotrase
- posms, 25. februāris – (tiks paziņots)
- posms, 05. marts – Smiltene, Tepera autotrase
- posms, 13. maijs – (tiks paziņots)
- posms, 11. jūnijs – Valmiera, Brenguļu autotrase
- posms, 09. jūlijs – Kalna pagasts, Pilskalnu autotrase
- posms, 22. jūlijs – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 19. augusts – Vecpils, Vecpils autotrase
- posms, 09. septembris – Valmiera, Brenguļu autotrase (Čempionu autokross)
RX Ziemas kauss
- posms, 11. decembris – Valmiera, Brenguļu autotrase
- posms, 26. decembris – Valmiera, Zilākalna autotrase
- posms, 07. janvāris – Smiltene, Tepera trase
- posms, 28. janvāris – Valmiera, Brenguļu autotrase (nakts)
- posms, 04. februāris – Valmiera, Zilākalna autotrase
- posms, 18. februāris – Smiltene, Tepera autotrase
Latvijas rallijkrosa kauss tiks apstiprināts vēlāk
Jūtu līdzi Unāmam. Vienu sezonu lietotu motoru var mest pie stūra.
Nebūt ne! 1,5 T būs vieglāks, līdz ar to pietiekami ātrs! Tikai kontaktcīņā būs grūtāk ar “smagajiem” cīnīties, bet jo interesantāk!!!
Ko saki, Lauris?!
nav tik traki. pa cik ielas subaru bija bez motora., tad 1.5 turbo ir ielikts ielas auto un ļauj izbaudīt saimniekam ziemas prieku.jo pa sniegu tam jaudas pietiek.
ko lai saka. trīs gadu laikā 3 TRĪS dažādi motori uz katru sezonu.ja godīgi tad tas ir p…….c.bet laikam beidzot tas murgs ir galā.open 3500 neviens nečīkstēs un nevajadzēs neko mainīt. ceru ka savāksim lielajai klasei tos 8 .un būs gan pašiem braucējiem kaifs,gan skatītājiem prieks skatīties kā šņāc turbo motori.ja par mani ., tad būs vien jāskrūvē 2.0 turbo un vis.jo tas 1.5 nabags ar 1260 kg svaru baigi jau neiet,tika pamēģināts noregulēt bez restruktora…rezultāts 250 zs un 320nm.tas pats kas ar 34 mm restruktoru.cerams ka šo lasa vēl citi turbo auto īpašnieki un sāk gatavot tos zvērus 2017 sezonai open 3500..!
Viestur, kads ir provizoriskais RX vasaras kalendars?
Un vai neapskatijat variantu B600 dalibai vasaras RX?
Nu kalendārīts ļoti interasants.It īpaši Visi Brenguļu posmi. 2dienieks folkreiss+ RX tad nakts posms.Vasarā arī 2dienieks LČ+ folkreiss .un rudeni Čempionu kauss. super.!!!!
Kas ir nakts trase vai nakts gonka?
Nakts gonka!
Kā tas izskatās? Folkreisistiem jāliek lukturi, vai trase būs apgaismota? :D
Gan – gan: gan jāliek lukturi, gan trase būs apgaismota.
Negribos samelot, bet laikam trase bus apgaismota.vairak neko nezinu.jājautā organizatoriem.Varbūt Viesturs ko zin?
oo Viesturs jau atbildēja :D
Super! Laižam! Ja viss pēc plāna – ir doma pabraukt kādu folkreisa ziemas posmu ar kādu pārī… un jā – ja kāds vēl nav izdomājis par riepu iegādi ziemai – dodiet ziņu ļoti laicīgi. Nākamnedēļ viena čupiņa būs klāt, bet man ir aizdomas, ka tā ātri beigsies. Tad būs biku jāpagaida, kamēr atnāks nākamā krava…
Hmmm interesanti izklausās nakts brauciens…?
Bet kā ar tiem divdieniekiem daudzi tak bij pret????
Nav jau tādu reālu divdiennieku, kā reiz ir novērsti. Šobrīd katra ieskaite ir vienā dienā.
Varbūt kāds no LRX dalībniekiem, kas ir pret mono riepas izmantošanu, varētu pastāstīt kādi tam ir argumenti?
Kamēr neviens nav atbildējis – es zinu, ka viens no galvenajiem argumentiem ir apvienotie posmi – jeb ar ko. Piemēram, kuri liek uzsvaru gan uz NEZu, gan uz LRX, tad 333 posmā, piemēram, braucējam ir jāizvēlas – braukt ar Latvijas riepām un praktiski atteikties no cīņas par uzvaru NEZ ieskaitē, vai paņemt tos pašus Avonus un atteikties no ieskaites Latvijā. Jebkurā gadījumā zināma putra. Virmo domas par apvienotu posmu ar Igauniju, piemēram – viņiem, savukārt, monoriepa DMACK, kas jau atkal rada jautrību. Bet, kā jau minēts, šis vēl procesā.
Izskanēja versija par Malatesa riepu, kas manuprāt nemaz nav tik nekonkurēt spējīga, bet cena 3 reiz mazāka. Pats šosezon lielākoties braucu ar kumho ielas riepu un nevarētu teikt ka nebija iespējas cīnīties ar AVONiem. Vēl jau varētu ielikt nolikumā, ka uz apvienoto posmu ar NEZ – riepas brivas. Skaidrs ir tas, ka ir diezgan maz braucēji kas var atļauties nopirkt jaunus Avonus…
Nu jā, šo argumentu dēļ tad arī vēl nav precīza lēmuma.
Es arī esmu par to, ka apvienotajā posmā būtu jābūt brīvai riepu izvēlei, bet piedaloties LRX ļoti laba būtu monoriepa, kas maksātu 3x lētāk, kā Avon.
Starp citu… kas ar 2017.gada Baltijas autokrosa čempionātu? Viestur?
Pagaidām to tēmu nerunājām, bet mūspusē valda viedoklis, ka barot kaimiņu rīkotājus ar dalībniekiem nav Latvijas sportistu uzdevums, ja reiz atbildes vizītes praktiski nenotiek. Pašlaik Latvijas puse neredz jēgu no Baltijas čempionāta, kurā latviešiem jābrauc cīnīties savā starpā kaut kur tālumā.
Kapec kalendara nav aizkraukles u.c trases? Kas notiek ar Musu bauska? Vislabi bez stresa bet izskatas ka 4 orgu sezona. Nedomaju ka brenguliem un vecpilij butu jabut 2x sezona. Tomer ja sobrid nav kvalitativu orgu tad ir ok ari sadi.
Mūsa ir kļuvusi par izklaižu parku. Žēl. Aizkrauklei savas problēmas. Vecpils un Brenguļi divreiz? Nav ne vainas :)
man jau liekas,ka kaut kādas fobijas un katrs uz katru skatās no augšas…ļoti…vai tad tiešām viena puse nevar piekāpties kaut mazliet?!?!?!?! esmu ar mieru iesaistīties,lai Mūsa nepazūd pavisam,atgriežas-iešu kaut par velti teritoriju sakārtot iztrimmerēt!!!! Spīķa kungi!!!!! lets go!!!!!!
Baumo, ka Spīķa kungi vairs projektā Mūsa nepiedalās un zviedriem ir pofig. Bizness. Žēl, nākamgad ne autokrosa, ne rallijkrosa, ne folkreisa Mūsā nebūs…
Cik es zinu Brenguļos Latvijas autokrosa čempionāts nenotiek divas reizes!
Jaa.. tas viss ok! Bet par aplju laikiem raksta saakumaa gan diezgan skjiiba info..,laika kontrolee vienos laikos brauca kaa Unaams taaJershovs taa Arii Kozlovskis….nu jaa ta jau pagatne…tad ko viiri tie kas stiprie,saspurojas open 3500 un tiekamies janvaarii uz testiem brenguljos …tikai luudzu bez njaudeeshanas uz naakamo sezonu;ka puush par daudz vai taa ljaunaa turbiina atkal visus samazgaaja:)))veiksmi visiem!!!!
Kalendārā ir 21.februāris, kas ir Otrdiena! Vai tiešām plānojas otrdienā gonka?
Ups! Tas ir domāts 25.02. Paldies!
Jo tālāk, jo trakāk! FR kalendārs sāk šokēt. Kurzemes braucējiem laikaim vieglak ir pamest Folkreisu ne kā mēģināt izbraukt visus posmus! Ziemā viena Vecpils un pārējais tik pa tālo galu vien. Kur paliek Upesciems un otra Vecpils?
Un vel nevaru saprast par Brenguļu auto trasi, visi zin ka trasē ielikts daudz darba un viss pārējais, bet segums kāds ir tāds ir. Pēdējā Brenguļu posmā likās ka vardes lec pa trasi, nevis auto brauc. Varbūt vajadzētu samazināt Brenguļu posmu skaitu un braukt pa citām trasēm?!
Vecpils pieteica vienu posmu, ar varu piespiest nevienam neko nevar. Līdz ar to – kādas ir opcijas Kurzemē?
Upesciems šoziem nevar sarīkot pasākumu objektīvu iemeslu dēļ.
Brenguļos segums ir labāks nekā bija gadu atpakaļ, un ar laiku, visticamāk, būs vēl labāks. Attiecīgi, ja rīkotājs grib rīkot, bet kalendāram vajag posmu, kāpēc gan viņš būtu jāatgrūž? Un, par kurām “citām trasēm” ir runa? Kuras “citas trases” ir tās, kuras nav kalendārā?
Gaidām ziemu – vēl jācer, ka puse no šiem posmiem vispār varēs notikt.
neteikšu ka ziemā Brenguļos bija skatamakas sacensibas,bet tas lai paliek.Vasara B-trase tik 3 posmi atščirībā no vecpils 4 posmiem…
Es nesaprotu pa ko Tu pardzīvo… mums trases cik nu ir tik ir… un es neteiktu ka brenguļu trase butu sliktāka par vecpils trasi…
Un vispar japriecājas ka vismaz ir tris trases… pārejas te minētas jau laikam nav licenzetas lai rikotu sacensības…
Citas trases varētu būt – Aizkraukle, 333, Bauska.
Brenguļu trasei jau nav vainas, runa ir par segumu.
Tur jau tā lieta, ka varētu būt, bet nav. Es būtu laimīgs, ja KKK visi 12 posmi varētu notikt katrs savā trasē pa vienai reizei, ar ledu, grunti, rallijkrosa versiju, utt. Bet ir, kā ir. Un vēl jau kalendārā visu posmu norises vietas nav ierakstītas. ;)
Segums kāds ir tāds ir… tik pat labi Vecpils trasē ar nav labs segums FK ?katreiz ir dubļi…
Un tas ir labi ka viena ir dubļi ,otrā mīksts segums,trešā cieta un ātra… un paldies šiem kas organizē ko tādu jo šis nav bizness uz ko pelnīt bet gan fanātisms uz autosportu….
Cerēsim uz to labāko! :)
Par LRX un riepām – kamēr seriāls sevi nav pierādījis kā dzīvotspējīgs, tikmēr, manuprāt, nav ko iespringt par riepām. Jo, ja no kopējā dalībnieku skaita noņem vazistus, kuriem ir savi teh.not., tad reāli TC un S1600 paliek ~padsmit braucēji..
+ ne visi no tiem pērk jaunas riepas, liela daļa tomēr iegādājas jau pabrauktus Cooper vai Avon. Rezumējot – neredzu nekādu ieguvumu šobrīd ieviešot monoriepu.
runājot par RX..kas 2017 ar lielo jeb supercar klasi?ir plaanota vai nekā?
Zeel ka daliba palika vel dargaka.tas nozime ka piedalisanas bus mazak pieejama un nez ka tas piesaistis vairak braukt gribetaju. bet reala dzive paradis ka bus.
Inflācija…
Nopirkšu sporta ekipējumu, der ar beigušos homo (folkreisam)
1. Autosporta/kartinga Kombinzonu (augums apm. 186 cm.)
2. Cimdus
3.Apavus
4.Balaklavu (galvassega zem ķiveres),
5.drošības tīklu (šofera durvu ailē kas nāk).
epasts; quattrofun@inbox.lv vai 286952septiņu nulle
Paldies!
Apavus un cimdus varu piedāvāt.