Dažādi: Šonedēļ NEZ fināls, Eiropas kross, Beta un folkreiss

Viesturs Saukāns  16.09.2011 12:11 4

Lai gan rodas sajūta, ka līdz ar Mūsas nedēļas nogali Latvijas krosa sezona noslēgusies, atlikušā mēneša laikā mūsu sportistiem vēl daudz darāmā. Atraktīva būs arī šīs nedēļas nogale, jo latvieši spēkosies gan ārzemēs, gan dzimtenē.

NEZ kroskarti un rallijkross Dānijā

Atbildīgākās cīņas gaidāmas Dānijā, Nisumas trasē. Pirmkārt, Dāvis Tobiass pēdējā NEZ kroskartu posmā centīsies noturēt CK 125 klases līderpozīciju – līdzšinējie rezultāti rāda, ka tas ir iespējams. Tikko atjaunotais kroskartu kopvērtējums gan liecina, ka Tobiasam ir vienāds punktu skaits ar Karlu Henriku Līči, tātad situācija ir sarežģītāka nekā uzskatīja pats sportists – Dāvis bija pārliecināts, ka viņam ir dažu punktu pārsvars. Ar Dāvi kopā uz Nisumu dodas arī Ingus Beļakovs.

Dānijā tiks aizvadīts arī pēdējais NEZ rallijkrosa čempionāta posms. No iepriekšējā posma Norvēģijā mājās atbraukuši Jānis Berķis un Andris Maševskis, bet svešumā palikuši Mārtiņš Porietis, Māris Ločmelis un Ilgonis Krūmiņš. Teorētiski visi trīs pretendē pat uz pirmajām vietām katrs savā klasē (Ločmelis un Porietis NEZ 2000, Bet Krūmiņš NEZ Open), taču reāli šķiet, ka šogad paliksim bez NEZ čempioniem. Nepatīkams pārsteigums ir Berķa atteikšanās no cīņas Dānijā, ja tas tiešām tā ir – tieši Jānis kopvērtējumā NEZ 2000 klasē bija visaugstāk un vistuvāk līderim Erikam Svartasam. Berķa deviņu punktu deficīts būtu likvidējams, teorētiski, arī tiešām, sportiskā cīņā. Savukārt Porieša -14 likvidējams tikai ar pamatīgu veiksmes devu.

Jāpiebilst, ka arī Krūmiņš no NEZ Open līdera Froshauga atpaliek tieši par 14 punktiem.

Eiropas autokrosa čempionāts Francijā

Šajā nedēļas nogalē priekšpēdējo posmu aizvadīs arī Eiropas autokrosa čempionāta dalībnieki, to skaitā arī Latvijas pārstāvji. Uz Franciju, cik zināms, devušies Māris Līcis, Andris un Juris Kuļikovski un Jānis Boks.

Katram ir savs pierādāmais: Līcis grib būt tuvāk top-10, kas bija viņa sezonas mērķis. Māris šobrīd ir dalītā 11./12. vietā, bet desmitā vieta ir astoņu punktu attālumā. Tas gan nozīmē, ka, pat pie vislabvēlīgākās situācijas Līcim jāgūst vismaz devītā vieta. Vai šis būs tas posms? Jāatceras, ka sacīkste notiks Francijā, kurā mājinieki piebūvējuši pilnu dalībnieku parku ar ļoti specifiskiem un ātriem bagijiem.

Andrim Kuļikovskim iepriekšējā posmā izdevās labs rezultāts, turklāt priekšā Līcim, kas varētu nebūt tik svarīgi, tomēr visai principiāli. Skaidrs, ka Andris gribēs kaut ko līdzīgu sasniegt arī Francijā.

Jurim Kuļikovskim, ja viņš startēs, šī būs atgriešanās kopš šausmīgās avārijas Čehijā, kad bagijs tika nokūleņots no kalna pēc autosportā bieži vērotā principa „purns-pakaļa-purns-pakaļa”. Skaidrs, ka sākas no sākuma cīņa ar tehniskajām problēmām, turklāt jācer, ka Pržerova nebūs atstājusi psiholoģisku diskomfortu.

Nu un, protams, Jānim Bokam lielā atgriešanās pēc viņa avārijas turpat Pržerovā. Mazā atgriešanās jau notikusi – Mūsā B600 klasē, kas gan nebija veiksmīga motora defekta dēļ un finālā nokrituša riteņa dēļ.

Jau minēto vietējo matadoru dēļ diez vai Latvijas sportistiem ir izredzes uz kādiem unikāliem rezultātiem. No otras puses, tieši haosā var atgadīties pārsteidzošākās lietas.

333 trasē folkreiss un Beta bagiji

Sestdien 333 trasē tiks aizvadīts Beta bagiju bērnu čempionāta priekšpēdējais posms, kā arī folkreisa gada priekšpēdējā sacīkste, kura noslēgs Vidzemes un Zemgales reģionu kausa izcīņu.

Beta bagijos Daniels Špaks, ja nenotiks negaidīti pārsteigumi, var kļūt par Latvijas bērnu čempionāta uzvarētāju. Viņa sīvākie konkurenti būs līdzšinējais pirmā numura turētājs Kristiāns Rihters, kā arī Leo Cabulis un Adrians Pūga.

Folkreisa Vidzemes kausā pirms pēdējās sacīkstes līderis ir Raivis Riekstiņš, bet viņa līderpozīciju teorētiski apdraud Rihards Dainis un Renārs Ēķis.

Riekstiņš šoreiz startēs ar Nissan NX100 automašīnu, kura kalpoja visai veiksmīgi Vecpils-2 sacīkstē. Raivim Vidzemes uzvarai nevajag daudz – pietiek ar 11. vietu pat gadījumā, ja uzvarētu Rihards. Ar 14. vietu pietiktu, ja uzvarētu Ēķis. Starp citu, visdramatiskākā situācija būtu: Ēķis uzvar, Dainis – otrais, bet Riekstiņš – 14. vietā. Tādā gadījumā visiem trim būtu vienāds punktu skaits. Rezultātu secība – Riekstiņš, Ēķis, Dainis.

Tikmēr, ja nojaušams, ka Riekstiņam vajadzētu saglabāt pirmo vietu, tad cīņa par tālākajām pozīcijām var izrādīties interesantāka. Lai gan Daiņa un Ēķa sekotāji kopvērtējumā – Kristaps Lapsa un Jānis Matulēns – nevar piedalīties šajā cīņā, uz godalgotajām vietām pretendē arī sekotāji Rūdolfs Bogens, Ivars Kerns, Mārtiņš Starks un Henrijs Grūbe, kuri visi ir gatavi rītdienas cīņai.

Jāpiebilst, ka intriģējoši būs vērot Riharda Daiņa sniegumu. Viņa līdz šim izmantotajai Mazda MX3 pēc Bauskas sacīkstes atklājies motora defekts. Līdz ar to komanda pieņēmusi lēmumu izmantot brāļa Mareka VW Golf III, kuram pēc Mūsas jānovērš ātrumkārbas un sajūga problēmas.

Arī Zemgales cīņās vēl šis tas noskaidrojams. Uz pirmo vietu pretendē divi braucēji – abi juniori Ēķis un Bogens. Ja sekotājs Bogens uzvar, Ēķim nepieciešams būt ne zemāk par astoto vietu. Jāpiebilst, ka Rūdolfam bija izcila iespēja pietuvoties Renāram Bauskas posmā – finālā ilgu laiku vadībā atradās Bogens, bet Ēķis jau bija trases malā. Pie šāda iznākuma Bogens pat kļūtu par Zemgales kausa līderi. Tomēr pusass defekts rezultātu tabulā Rūdolfu nobīdīja tikai vienu pozīciju virs Renāra.

Zemgalē uz trešo vietu pretendē Henrijs Grūbe, kura galvenais konkurents būs Ivo Gabrāns. Grūbe uz sacīksti negatavojās, jo Bauskā tika iegādāta viņa mašīna. Tomēr sportists uzzināja, ka viņam īpaši svarīgi ir startēt un sasniegt labu rezultātu O!Kartes Autosporta Akadēmijas programmā, līdz ar to Henrijs kļuvis par Aināra Kučinska mašīnas īpašnieku. Kučinskis ar šo auto Mūsā guva trešo vietu, savukārt mašīna ir folkreisa aprindās leģendāra – tā ir pirmā mašīna, kas tika iegādāta pēc folkreisā paredzētās sistēmas. Pērn vasarā no Jāņa Nikela to iegādājās Andrejs Uzulēns, tālāk pārdodot Kučinska komandai.

Kā noprotams, dalībnieku skaits var augt arī pēdējā brīdī. Šis gads pierāda, ka sacensības ar nedēļas starpību tomēr ir pārāk mokošs pasākums sportistiem, līdz ar to 2012. gadā no šādām kalendāra situācijām būs jāizvairās.

  • Ruhard, sarauj! :D

    p.s – tikai manu mashiinu nesalauz, ibiem :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    Da laabi – ir reizes, kad vecaakajam braalim jaapaliidz jaunaakajam un jaapiekaapjaas :) Cerams, ka viss saies!

  • Volners

    Zinātaji (man kaut kā nolikums neverās vaļā)-Cikos rit 333 sākās??? ?:-)

    • Andris

      9.00 sākās reģistrācija…
      1. kvalifikācija sākas 11.30

      • Volners

        Ņizkij paklon un liels paldies! :yes:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Autocross.lv radošā pauze uz nenoteiktu laiku ***