Dažādi: Uzmanību! Pēdējais brīdis legalizēt krosa auto!

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
03.03.2011
10:43

Ļoti svarīga informācija visiem tiem sportistiem, kuru automašīnām uzstādīts drošības karkass pēc FIA prasībām (autokross, rallijkross) – līdz sezonas sākumam nepieciešams veikt automašīnu drošības karkasu sertificēšanu! Šis tik tiešām ir ļoti nopietni, tā nav formalitāte, bet gan, šo lietu nesakārtojot, reāla iespēja netikt pie starta čempionātu pirmajās sacensībās!

2009. gada 8. aprīlī LAF Prezidijs apstiprināja dokumentu „Nacionālā drošības karkasu homologācijas sistēma”. Tās IV nodaļā rakstīts:

IV Pārejas noteikumi

LAF nacionālie drošības karkasu homologācijas noteikumi stājas spēkā 2009. gada 1. maijā. Visām automašīnām, kurās tiek ievietots drošības karkass pēc šī datuma ir jāveic homologācija un jāsaņem LAF karkasa sertifikāts vai LAF karkasa pase.

Visi līdzšinējie LAF drošības karkasu dokumenti (sertifikāti un pases) ir spēkā līdz 2010. gada 31. decembrim.

Līdz 2010. gada 31. decembrim visi karkasa dokumenti, kuri izsniegti līdz 2009. gada 1. maijam ir jāsamaina pret attiecīgu LAF sertifikātu vai karkasa pasi. Lai veiktu dokumentu nomaiņu, nav nepieciešama pārbaude dabā. Maksas apjomu par LAF tehniskā inspektora darbu un jauno karkasa sertifikātu nosaka LAF prezidijs.

Sekojošos gadījumos nav jāveic karkasa dokumentu maiņa:

Ja automašīnas drošības karkasam ir izsniegta LAF karkasa pase un tā tiek lietota disciplīnā vai seriālā, kur nav nepieciešams drošības karkass atbilstoši FIA prasībām;

Ja karkasam ir izsniegts karkasa sertifikāts un tajā ir ietverta visa informācija, kas tiek prasīta šajos noteikumos; šādā gadījumā sertifikāts ir jāapzīmogo ar LAF zīmogu un uz tā jābūt LAF tehniskā komisāra inspektora parakstam.

Jebkuras citas izmaiņas vai izņēmumus šajos noteikumos apstiprina LAF Prezidijs un tie tiek publiskoti LAF interneta vietnē.

Tas nozīmē, ka šobrīd gandrīz visas Latvijas autokrosa un rallijkrosa mašīnas faktiski ir nelegālas, neskaitot tos dažus izņēmuma gadījumus, kuros šis dokuments laicīgi ņemts vērā un jaunie sertifikāti ir gatavi.

LAF Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme: „Diemžēl mums ir jāievēro šie noteikumi, kā to jau izdarījuši rallija un rallijsprinta braucēji un, kā to darīs šosejas pārstāvji. Īsumā par to, kādas darbības jāveic sportistiem, kuru mašīnu karkasiem nepieciešama sertifikācija: Jūsu karkasa dokumentācijā ir minēts karkasa izgatavotājs. Ja karkass ražots uzņēmumos Vilgars, AS Motorsport, OSC vai RE Autoklubs, tad jums jāvēršas pie sava ražotāja, kurš tad arī veiks karkasa pārsertifikāciju. Ja karkass ražots citur, piemēram, ārzemēs vai LAF ražotāja tiesības zaudējušajā GSR, vērsieties pie manis tālākai procesa virzīšanai. Uzsveru, ka šī lieta ir jāsakārto pēc iespējas ātrāk, jo sezonas sākumā var nepietikt laika, savukārt pastāv reāla iespēja netikt pie starta pirmajās sacensībās!”

Kāds izskatīsies jūsu jaunais drošības karkasa sertifikāts?

Nacionālā drošības karkasu homologācijas sistēma, viss dokuments

LAF apstiprinātie drošības karkasu sertificētāji:

“AS Motorsport” 29237212
“OSC” 65071251
“RE Autoklubs” 29256006
“Vilgars” 26520467
Modris Volksons (tikai krosa tipa auto) 29236350

LAF Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme 29264457

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv