LAF Folkreisa Vasaras kausa un Latgales kausa izcīņas sacīkste Jēkabpilī, Pilskalnu trasē izvērtās par dramatisku kauju visas sacīkstes garumā. Fināls bija lielisks izrādes punkts. Uzvarētājs Agris Upītis braucienu veica visai vienmuļi, taču aiz viņa muguras norisinājās nopietnas cīņas.
Šova norisi finālā diktēja kvalifikācijas iznākums.Tikai pēdējā kvalifikācijas braucienā uzvaru izrāva Upītis, izvēloties labāko starta vietu finālā. Līdz tam vadībā pārsteidzoši atradās Ainārs Bogdanovičs, piekāpjoties Agrim tikai pusass plīsuma dēļ. Viņam otrā starta vieta. Trešais pirmajā rindā Jānis Nikels, taču viņš uz augstu rezultātu necerēja, jo bija jāstartē no vietas ar ļoti mīkstu segumu.
Neveiksmes vajāja citus favorītus. Pirmā Vasaras kausa posma uzvarētājs Artūrs Bāriņš jau tā neizcēlās ar spilgtāko sniegumu, taču pēdējā braucienā saņēma -10 punktus pēc rezultāta anulēšanas par Gvido Miglinieka sagriešanu. Tas folkreisa vadošo braucēju atsvieda uz desmito vietu no 11 dalībniekiem kvalifikācijas noslēgumā. Ar motora problēmām, savukārt, turpināja cīnīties Artūrs Vecgailis, nespējot sakrāt konkurētspējīgu punktu skaitu. Dramatiski neveicās arī viņa Raunas Bruģakmens komandas biedram Mārtiņam Lapsam – dažādu neveiksmju kroņa numurs bija dziļas bedres atrašana vienā no braucieniem. Vienā pagriezienā vienlaicīgi mēģināja iestūrēt visi galvenie favorīti – Lapsa, Upītis, Bāriņš un Nikels. Kādam bija jābūt liekajam… Apbrīnojami, ka pēc pamatīga trieciena pret bedres pretējo malu sacīksti bija gatavs turpināt gan braucējs, gan braucamais.
Kvalifikācijā par stabilu sniegumu slavējami folkreisa vasaras sezonas jaunpienācēji Raivis Riekstiņš, Gvido Miglinieks un Ermīns Vācietis, kuri pamanījās kvalificēties vadošajā sešiniekā. Savukārt žēl brāļu Mareka un Riharda Daiņu – viņu automašīna bija gatava labām cīņām, taču vidēji līdz pirmā apļa vidum dažādu tehnikas problēmu dēļ.
Pēc šī visa fināla pirmie apļi bija aizraujoši. Upīša līderpozīcija, sevišķi pēc Džokera apļa apmeklēšanas pirmajā aplī, netika apdraudēta. Stratēģiski ļoti gudri startēja Bāriņš, izvairoties no burzmas ar Džokera palīdzību. Daudzi citi iekūlās problēmās: lieliski kvalifikāciju aizvadījušais Bogdanovičs trāpīja līkuma iekšmalā, apmetot kūleni. Viņš nokrita tieši priekšā Nikelam un Migliniekam, kuri zaudēja daudz laika kritušo auto apbraucot. Turpat kārtējā tehnikas defekta dēļ apstājās arī Mareks Dainis. Likās, trijnieka pozīcijas tobrīd bija drošas: aiz Upīša un Bāriņa bija iekārtojies Lapsa.
Taču Mārtiņa diena Jēkabpilī bija lemta neveiksmei – pārsista riepa lika zaudēt vienu pozīciju pēc otras. Uz brīdi trešajā vietā nonāca Vācietis, taču pēdējā aplī viņu noķēra kopīgi lidojošie Miglinieks un Nikels. Apdzinuši vienīgo sacīkstes aizmugures piedziņas auto, Miglinieks un Nikels dalīja trešo vietu – finišā tā nonāca Nikela rīcībā.
Finālā neveiksmi piedzīvoja Raivis Riekstiņš: viņa auto tā arī neizkustējās no starta līnijas. Motora defekta dēļ nestartēja arī Vecgailis.
Šādi rezultāti ievērojami sajaukuši kopvērtējuma rezultātus Vasaras kausā, bet netipiski lielu pārsvaru pēc tikai divām sacīkstēm – 11 punktus – iekrājis Bāriņš, kam Latgales otrā vieta sekoja uzvarai Smiltenē.
Sacensības labas, organizatoriskā puse sliktā līmenī!