LAF Folkreisa Vasaras kausa pirmajā posmā Autocross.lvRX Cup sacīkstē 333 trasē uzvaru sasniedza Edijs Sloka. Panākums īpaši nozīmīgs, jo sasniegts sacīkstē, kurā pārsists folkreisa viena posma dalībnieku skaita rekords. Tagad tas ir – 42 sportisti! Pārdotas arī divas mašīnas – negaidīti bez tehnikas vienībām palika divi komandas biedri Armands Aseriņš un Armands Pārupe.
Pēc kvalifikācijas piecu grupu cīņām līderis ar trim uzvarām trijos braucienos bija Edijs Sloka, sasniedzot fināla pirmo starta vietu. Ar minimāliem zaudējumiem otrais uz starta Matīss Šadris, trešais – Jānis Āboliņš. Uzreiz finālā iekļuva arī Edvīns Vansovičs, Ermīns Vācietis un Renārs Ēķis.
Pārējās sešas vietas finālā bija jānoskaidro pusfinālos. Pirmajā pusfinālā pārliecinošas pirmās divas vietas guva Emīls Baltaiskalns un Armands Pārupe, bet pēdējo ceļazīmi uz finālu pēdējā līkumā pirms finiša izrāva Viktors Freimanis, nepatīkami pārsteidzot līdz tam trešajā vietā braukušo Andi Dreimani.
Otrajā pusfinālā sacīkste sākās ar pāragru startu, kas izraisīja haosu drīz pēc starta, kad tika izkārti sarkanie karogi. Klasiski daļa no sportistiem šos karogus neredzēja, kas izraisīja vairākas sadursmes. Iespaidīgākā no tām – Agris Bahmanis trāpīja Mārtiņa Starka mašīnas aizmugurē. Abi pēc ātra remonta tika atpakaļ uz starta, taču Bahmaņa mašīnai brauciens tomēr noslēdzās pāragri.
Uzvaru otrajā pusfinālā sasniedza Starks, aiz sevis atstājot Raivi Liepiņu un Mārtiņu Spīķi.
Tas nozīmēja, ka finālā iekļuva praktiski visi galvenie favorīti. Ārpus fināla palika Guntars Gabrāns (ceturtais pusfinālā), Matīss Pelēnis, kurš pēc uzvaras Aizkraukles ziemā uzvarēja arī savu pirmo kvalifikāciju, tomēr pārsista kartera dēļ bija spiests izstāties. Ātrumkārbas defekts bez fināla atstāja arī Ivo Gabrānu. Citi klasiskie favorīti bija fināla divpadsmitniekā.
Finālā Edijs Sloka ar pārliecību devās katrā aplī līderpozīcijā. Viņa uzvaru neapdraudēja arī Džokera apļa veikšana – perfekts brauciens un perfekta uzvara! Edijs sacīksti pameta nezaudējis ne brauciena – uzvaras trīs kvalifikācijās un finālā. Slokam šī bija otrā uzvara folkreisā.
Par otro vietu norisinājās cīņa starp Matīsu Šadri, Edvīnu Vansoviču un Ermīnu Vācieti. Tuvāk finišam Vansovičs bija otrais, taču viņam tika garām Šadris, gūstot augstāko panākumu folkreisā (pēc divām trešajām vietām iepriekš). Vansovičs trešais, Vācietis finišā ceturtais, tomēr viņa rezultātu izbojāja tiesnešu lēmums viņu aizlikt aiz Jāņa Āboliņa – par Jāņa sagriešanu fināla pirmajā pusē. Līdz ar to ceturtajā vietā nonāca Starks, piektais – Emīls Baltaiskalns.
Iepriekšējais folkreisa dalībnieku skaita rekords bija 37 sportisti, šajā cīņā tas labots par pieciem dalībniekiem.
Junioru kausā šoreiz zelta jaunatnei nepadevās augsti rezultāti. Uzvaru guva Mārtiņš Spīķis, kurš pēc izstāšanās finālā absolūtajā ieskaitē guva desmito vietu. Otrais no junioriem bija Eliss Dukaļskis, kura sacīksti izbojāja kūlenis otrajā kvalifikācijā. Trešais juniors – Roberts Pelēnis, kura mašīna līdz ar melno krāsu bija zaudējusi arī ātrumu, posmā 19. vieta.
Aizmugures piedziņas auto vērtējumā pirmā vieta Artim Lieljurim (absolūti 21. pozīcija), otrais – ar šo pašu BMW braukušais Kārlis Kupčs (33.), trešais – Armands Aseriņš (34.). Kopumā uz starta stājās pieci aizmugures piedziņas dalībnieki – viens pietrūka līdz atsevišķajai ieskaitei. Pēc motora defekta agri izstājās Valērijs Seņkāns, bet pēc vairākām sadursmēm pirmajā kvalifikācijā mašīnu sapostīja arī Andrejs Lajevskis.
Komandu vērtējumā lielisku cīņu aizvadīja EMA Racing, nogādājot abus braucējus – Šadri un Baltaiskalnu – finālā. Otrajā vietā Štīm Rally Team, kuras braucējiem Vācietim un Bahmanim šajā posmā pievienojās arī Starks. Trešajā vietā Ēķa un Viestura Plētiena pārstāvētā Autocross.lv Folkreisa komanda.
Speciālisti atzīst, ka kopumā folkreiss 333 trasē izskatījies ļoti cienījami, sagādājot gan atraktīvas cīņas, gan pietiekami glītas mašīnas. Tas priecē!
Jau pirms sacīkstēm bija skaidrs, ka diena noslēgsies ar auto pirkšanas procesu. Tomēr izvēlētā tehnika pārsteidza, jo pircēji neizvēlējās klasiskos pirkšanas procesa upurus, bet gan ķērās pie pirkšanas procesā vēl nestartējušiem sportistiem un mašīnām. Vispirms pieteikums tika saņemts par Armanda Aseriņa BMW automašīnu, bet vēlāk tika pārdota arī Armanda Pārupes Opel Kadett tehnika. Interesanti, ka abi Armandi tehniku gatavo vienā garāžā un vēl pērn startam folkreisā abi izmantoja vienu un to pašu auto.
Folkreiss Autocross.lv RX sacīkstē bija lielisks piedzīvojums, par ko paldies sportistiem!
Cerams uz Breguļiem atbrauks kadas 25-30 masinas. un krosa komisijas kausā ar kādas 10 mašīnas.Tākā ritējaties uz veiksmi visiem jau iepriekš!
Es arī ceru, ka šī prognoze ir pareiza!
nekas,gan jau Naurēns savedīs savu Corsiņu līdz galam un tad dabūs favorīti trūkties…
Tad jau uz brenguļiem jāmauc!
a kas nopirka tās mašīnas?
Normāli čaļi, folkreisā braukšot. Prognozēju, ka ar BMW varētu Ivars Kerns atgriezties. Tā kā – visss notiek. Žēl abu Armandu, bet viss uz labu, varbūt! :)
Paldies Viesturam un Co par pasākumu, domāju, ka ļoti labi organizēts pasākums (priekš pirmās reizes jau nu noteikti)! Pa manam vis ok un tā tik turpināt! Vienīgi īsti nesapratu, kāpēc noņema 4 kvalifikāciju, jo beigās tā pat tā +- ~ stunda pagāja… pa manam varēja mierīgi izbraukt!
Par trasi – konfigurācija – vis super, trenniņos trase ideāla, grunts daļa ātra – baudāma ar kaifu… BET SACENSĪBAS LAIKĀ GRUNTS DAĻA PILNĪGI GARĀM, tādi rakumi, špūres, bedres… neesmu speciālists ceļubūves jomā, bet pēc manas saprašanas ar grunts daļas segumu kaukas nav kārtībā… ja neko nemainīs, varu tikai iedomāties NEZĀ kas darīsies…
Par domstarpībām trasē – pirmo reizi kādu trasē apgriezu (APZINĀTI) jo kā izrādās arī man ir pacietības mērs, kurš var kaukad piepildīties… :)
Savai aizstāvībai varu tikai vērst uzmanību uz bildēs redzamo auto NR 24 (Scirocco) – praktiski katrā bildē šis auto atrodas atspiedies pret kādu citu auto, tai skaitā pret manu… reāli besī… un stipri šaubos vai šis kungs ir bijis uz mūsu sapulcēm par tēmu – KONTAKTI…
Par nākotni – vasaru nebraukšu – ja nu vienīgi Aizkraukli (ja būs pa sauso), jo esmu šobrīd palicis bez auto ;) un ir plāni pievienoties mazākumam lai izveidotos beidzot kvorums un iespējams vēl vienu labi zināmu kadru iesaistīšu projektā… ;)
Tiekās trasēs
Nu ļoti labi plāni :)
Prieks dzirdēt!
Tiešām Viestur apsveicu ar forši sarīkotu gonku un dalībnieku rekordu.
Kopumā par sevi: sapratu kas nebija pareizi manā auto sagatavotībā, ir kur mācīties un piestrādāt, un kopumā diezgan neveiksmīga sacīkste man, jo divos braucienos no trijiem izstāšanās… Vienā braucienā nolauza man riteni… kura vaina tajā var strīdēties…
Piekrītu Ermīnam ka diemžēl ir daži indivīdi kuri nesaprot vai negrib saprast kas ir kontakti un kas ir cīņa, nevis brutāla grūstīšanās… Teorētiski pec burta pat netiek pārkāpti kontakta principi, bet es uzskatu ka jābūt tomēr arī kaut kādai braukšanas kūltūrai… Jo skatoties no malas citus braucienus pat redzēju ka startā auto startējot griež stūri pa labi un pa kreisi burtiski izgrūstot sev vietu un tas tomēr nav korekti.
Noslēgumā cerams uz jauniem startiem jau vasaras sezonā, visus posmus nebraukšu bet cik varēšu tik braukšu uz tikšanos trasēs…!!!