Sestdien Aizkraukles autotrasē aizvadīts LAF Folkreisa Vasaras kausa un LAF Krosa komisijas kausa priekšpēdējais posms, kā arī Latvijas Bērnu čempionāta Mini bagiju klasei pēdējā sacīkste. Uzvaras, attiecīgi, Edijam Slokam, Jurim Zembergam un Krišam Miķelim Aplokam. Sacīksti ievērojami ietekmēja laika apstākļi – cīņā sākās izmirkušā, gandrīz neizbraucamā trasē, un beidzās ar pamatīgu negaisu un plūdiem finālos.
Folkreisā šogad jau otrreiz kritis dalībnieku skaita rekords – cīņā piedalījās 43 sportisti, par vienu dalībnieku pārspējot pirmā posma rekordu.
Vispārliecinošāko sniegumu mainīgajā trasē dienas gaitā demonstrēja Edijs Sloka. Uzvaras visos kvalifikācijas braucienos un pārliecinoša līderpozīcija no starta līdz finišam finālā. Līdz ar kopvērtējuma līdera Mārtiņa Spīķa un citu galveno konkurentu – Edvīna Vansoviča un Jāņa Āboliņa – neveiksmēm Edijs kļuvis par sezonas līderi, pirms pēdējā posma Spīķi pārspējot par 11 punktiem. Tas nozīmē, ka, ja Mārtiņš Brenguļos sasnieg uzvaru, Slokam vienalga pietiks ar astoto vietu, lai sasniegtu kopvērtējuma uzvaru. Sloka piecos posmos guvis trīs uzvaras.
Sīvā cīņā otro vietu izrāva Matīss Šadris, pārspējot sacīkstēs pēc gada pārtraukuma startējušo Jāni Orbidānu.
Aizkraukles posms saasina cīņu par sezonas trešo vietu. Ja Sloka (67) un Spīķis (56) līderpozīcijās nu jau šķiet droši, tad par trešo pozīciju spēkosies Vansovičs (50), Šadris (44), Andrejs Lajevskis (44) un Jānis Āboliņš (43).
Spīķis izstājās pusfināla pirmajā aplī, Āboliņš tehnisku problēmu dēļ nevarēja startēt pusfinālā, bet Vansovičs izstājās fināla sākumā. Tikmēr Lajevskis, par mata tiesu iekļuva finālā, finišu dubļu ellē sasniedza piektajā vietā.
Par posma labāko junioru kļuva Matīss Pelēnis, kas ļauj saglabāt intrigu cīņā par uzvaru kopvērtējumā starp viņu un Mārtiņu Spīķi. Komandu vērtējumā labākā izrādījās Autocross.lv Folkreisa komanda, kuras visi trīs braucēji – Viesturs Plētiens, Renārs Ēķis un „uz maiņu laukumā izgājušais” Ritvars Kārkliņš iekļuva finālā.
LAF Krosa komisijas kausa 11. posmā kvalifikācijā pirmo starta rindu iekaroja Andis Kļava, Kaspars Zuģickis un Juris Zembergs. Starts finālā vislabāk padevās Zembergam, kurš veica perfektu braucienu, sasniedzot pirmo uzvaru LAF Krosa komisijas kausā. Apdomīgu braucienu finālā aizvadīja Kļava, finišējot otrais, ar ko pilnībā pietika uzvarai LAF Krosa komisijas kausa kopvērtējumā. Viņš ir pirmais Latvijas krosa braucējs, kurš šo panākumu guvis divreiz.
Cīņa par trešo vietu Aizkrauklē izvērtās dramatiska, un tas atstāja sekas arī sezonas kopvērtējumā. Sīvā cīņā Raimonds Lastmanis aiz sevis atstāja Raivi Grigoroviču, kas nozīmē, ka Raimonds pirms pēdējā posma ir par vienu punktu priekšā Raivim kopvērtējumā cīņā par otro vietu. Brenguļos būs, ko dalīt arī krosa ieskaitē!
Mini bagiju Latvijas čempionāta pēdējā posmā atkal turpinājās Kriša Miķeļa Aploka duelis ar Normantu Lepši. Šoreiz gan Krišs izrādījās pārliecinoši spēcīgāks par lietuvieti, ar uzvaru nodrošinot Latvijas Bērnu čempiona titulu arī visā sezonā. Pēdējā posmā Lepšis otrais, Monta Henilāne trešā. Tieši šādi noslēdzas ar čempionāta kopvērtējuma cīņas: Aploks – čempions, Lepšis – vicečempions, bet Henilānei debijas sezonā – bronza.
Edijs monstrs!!!! Apsveicu!
Varbūt kāds var pateikt priekšā kā atrast Elvas rallijkrosa trasi Igaunijā? :)
Pirmo reizi biju Aizkraukles trasē.
Kkur dzirdēju, ka Aizkraukle skatās uz LČ pusi (EX laikam komentēja)…tad nu – LČ šeit nav ko darīt tuvākajā laikā…Trase ir šausmīga, piebraukšana kkur caur kooperatīviem pa pagalmu ceļu (vieglāk ar laivu no upes puses kā ar auto :) ), krosisti vispār savās stāvvietās (apmetnēs) vienā lielā dubļu peļķē dzīvoja, bezmaz vai ”kaziniekus” vajadzēja, drošība skatītājiem -nekāda…pa lielam – krūmu gonku trase, pat ne folkreisam…un tā čammāšanās…
Pozitīvais – labas tehnikas klātesamība.
Skatās čempionāta virzienā… Bet vai būs – to lai domā LAF pārstāvji! Šodien redzēju bildes, ka Jēkabpils pusē darbi Pilskalnu trasē arvien uzņem apgriezienus!
krūmu gonku trase , pat ne folkreisam
ar ko atšķiras folkreiss no krūmu gonkām ar to ka brauc zem LAFa (piedodiet folkreisisti un fani)
vai kāds ir paskaitījis cik no krūmu gonkām brauc LAFā?
nu uzlija lietus ko darīt dabai nepavēlēsi,ja kāds atbrauca ar laķenēm vai aukstpapēdenēm nu tad nekā ,es domāju ka trase ir normāla tā jau Latvijā viņu ir maz
Trase tur it nemaz nav šausmīga. Ja caur tiem dārziem varēja ievest B6000, tad kā dēļ lai kāds neievestu LČ mašīnu? Sausā laikā trase baudāma, maz nopietnas bedres veidojās, var normāli atvilkt, nevīs cīnīties ar trasi, kā tas mēdz būt citur. Vienīgi priekš LČ varbūt mazliet par mazu, kaut gan 10 – 12 mašīnas tur ir laistas reizē un viss ok.
Skatītājiem drošība nav nemaz tik slikta, visur kur viņi ir, tur ir priekšā normāls riepu nožogojums un ar lentām viņus var pavirzīt tālāk.
Nu tad es esmu bijis citā trasē laikam. :) :) :)
Īsti nepielec par kādu čammāšanos ir runa? Man šķiet, ka viss notikās puslīdz operatīvi cik nu tas bija iespējams mīcoties līdz ceļiem pa dubļiem. Protams, ka piebraukšana caur dārziņiem, auto novietošana un visas citas sadzīviskās nianses varētu būt labākas, bet labāk tā nekā visas ērtības un slēgti vārti…
Kā beidzās auto tirgošana (M. Šadrim; E. Slokam)
Par gonku…Trase lietus laikā nebaudāma, sausā laikā noteikti viss ir ok. Organizatoriem pārmest nav ko, laika apstākļus nepasūtīsi. Nokļūšana un izbraukšana trasē ir nu tāda kā ir. Lietainā laikā ar dalībnieku parka apstākļiem visur ir +/- vienādi. Mazgājam mašīnas un tad jau Brenguļi pēc kuriem ar mazgāšanas darbiem būs krietni vairāk ņemšanās, protams ar nosacījumu ka būs slapjš un posmu trases stāvokļa dēļ neatcels. Dzirdēju ka Brenguļos noris lieli darbi trasē, ceru ka viss sanāks.
Tev taisnība par darbiem brengulos.Tākā visi riktejas uz tiem!
Brenguļu trasi itkā esot nopirkuši Vaztusisti…Zilā kalna trasē neļaujot braukt,nu būs savējā!
Maldīga informācija…
Brenguļu autotrasi ir nopircis/izīrējis Arnis Odiņš!
Tieši tā – izīrējis…
Ja nekļūdos, tad abas mašīnas palika pie vecajiem saimniekiem.
Apsveicu uzvarētājus, un tiekamis Finālpsomā brenguļu atjaunotaja trase!
Laika apstākļus bezšaubām neizvēlas, un trase bija visiem vienāda, kas atgādināja trofireidu ar vienas ass piedziņu … !:)
Neizpratu sacensību nolikumu, pasākums ievilkās – lietus, dubļi, …, Ok !
Atceļot ceturto kvalifikāciju, staŗtēt izlozes kārtībā apgrieztā secībā sanāca tikai vienu reizi, divu vietā.
Vai tad tā – ir vienmēr ?
Parasti ir tā, ka jā ir trīs kvalifikācijas – trešajā mauc pēc divu summas. Bet šajā pasākumā nebija sākotnēji paredzētas trīs, bet četras un pēdējā tika atcelta pēc trešās ņemot vērā laikapstākļu pēkšņās izmaiņas.
Šajā posmā ar startu bija tā, ka, tā kā starta laukumā nevar salikt 5 mašīnas, rindās tika likti pa 3-3-3. Sistēma tāda, ka katrā kval. katra rinda startē no citas rindas, t.i., gan no pirmās, gan no otrās, gan no trešās. Ja ceturtā kval. nebūtu jāatceļ, tajā startētu pēc tā brīža kval rezultātiem grupu ietvaros. Tā kā viss pa godīgo.
Skaidrs!
Edijam Slokam brenguļos būs jāatvadās no golfiņa, liksim desmit lozes, auto vairs nepaliks pie vecā saimnieka!
Aizkrauklē jau bija 10 pieteikumi no svešiniekiem :D
Būs dubultā!
Za to kāds lafam piķis būs….. :)
Edijs supermens! Prieks ka starp stūri un sēdekli sēž čalis, kas rubī fišku.
Būs iespēja blīvei ar citu auto sevi pierādīt! :)
Edijs arī ar citu auto parādīs, pieredze viņam ir nevāja autokrosā ;)
Palielam viss bija labi,kā jau raksta,laika apstākļus nepasūtīsi,vienīgi,kas ir ar mazgāšanas pasākumiem trasēs,to nu gan vajadzētu,ka punktu,ka jābūt.Varbūt biju akls un neredzēju!!!
Uz Brenguļiem brauksi?
Skatīsimies,patreiz ir tirgošānā izlikts 323F,ja pārdos,tad iespējams MX3 vilkšu testēt uz gonku.
Būtu ļoti labi ja organizatori nodrošinātu iespēju nomazgāt auto, par paraugu šajā ziņā ņemot “Mūsu” ar betona vai kāda cita veida uzbrauktuvi, lai neslīkst pats mazgātājs. Tā gan ir extra kas prasa papildus izdevumus, bet padara pasākumu labāku visiem (saskatāmi numuri un nosakāmas mašīnas, vieglāk veikt remontus utt.)
Par autokrosu Jāņa Galviņa fotogaleriju varat paskatīt šeit: http://staburags.diena.lv/sports/citi-sporta-veidi/aizkraukles-dublu-elle-uzvara-slokam-zembergam-un-aplokam-120830
Kopumā gonka bija ok…. Ja neskaita pusfinālus un finālus kas bija pa dubļiem… Bet kā jau te bija viedokļi diemžēl laikapstākļus neizvēlamies un pārsvarā visās trasēs ja ir lietus tad ir “auzas….”
Protams ir jau kur piekasīties: mazgāšana, piebraukšana pie trases, bet kopumā bija ok..
Pašam par sevi bija viena no ideālākām gonkām līdz 2 kvalifikācijas pēdejam aplim… kad mani kā hamburgeru saspieda un gonka beidzās, bet nav ko žēloties, tāds nu ir autosports un ar to jārēķinās… Sloka vienkārši neķerams ( vismaz ar šo auto ) :)
Jālaiž uz Brenguļiem tagad visiem!
Kross bija super. Riktīgam krosistam ir jāmāk braukt jebkuros laika apstākļos.
Trases atrašanas vieta arī ir ciešama vienīgais piebraucamo ceļu varēja pirms gonkas ar greideri pielīdzināt.
Par skatītāju drošību gan vajadzētu nedaudz vairāk padomāt itsevišķi pie finiša un starta posma, jo tur tak ir ārējais līkums un visvairāk cilvēku, gan jau ka uzlabos drošību organizātori.
Jo vairāk krosa trases jo labāk.