Juniori: Uzdevums ekspertiem: Krosa komisijas jauniešu stratēģija!

Viesturs Saukāns  15.05.2014 16:06 46

LAF Krosa komisija līdz 30. maijam piedāvā iesniegt konstruktīvus priekšlikumus, kā veicināt bērnu un jauniešu sporta attīstību LAF Krosa komisijas ietvaros, nezaudējot jaunpienācējus citiem sporta veidiem vai disciplīnām, vai, vismaz nodrošinot jauno braucēju iespējas atgriezties šajā komisijā pēc citas pieredzes gūšanas. Priekšlikumus lūgums sūtīt uz Viesturs.saukans@laf.lv (līdz 30. maijam!).

Jaunā LAF Krosa komisijas padome praktiski katrā sapulcē izskatījusi iespējas, kā komisijas ietvaros izveidot hierarhiju jauniešu izaugšanai mūsu trasēs no bērna vecuma līdz lielajam autosportam. Līdz šim sistēma bijusi nedaudz haotiska, jo jauniešu klases nākušas, gājušas, veidojas pārrāvumi starp vecuma grupām, utt. Komisijas padomei ir aptuvens plāns bērnu un jauniešu sporta hierarhijas veidošanai, taču vispirms būtu svarīgi uzzināt šobrīd krosa iekšienē esošo speciālistu domas un priekšlikumus – varbūt kāda laba ideja nav sasniegusi savu mērķi.

Pašlaik Latvijas krosā pastāv Beta bagiju klase, kurā startē bērni no 5 līdz 8/9 gadu vecumam (kamēr tiek iekšā bagijā). Ar klasi ir zināmas problēmas, jo līderu mašīnas jau sākotnēji tika gatavotas spēcīgākas nekā iegādājamas standartā Čehijā. Tas radīja klasisko problēmu – līderi kļuvuši neuzvarami, bet pārējiem līdz ar to nav interesanti. Taču, ja šī bēda vēl ir kontrolējama, tad problēmas turpinās pēc šiem 8/9 gadiem: jaunajam braucējam nav iespēju pārkāpt kādā citā klasē, veidojas hierarhijas bedre. Līdz ar to kross zaudē bērnus kartingam (Kristiāns Rihters, Mārtiņš Sesks, Leo Cabulis, Roberts Vītols) vai amatieru un standartauto sprinta sacensībām (Adrians Pūga). Lai gan kartings un sprinta braukšana neapšaubāmi ir lieliska pieredze jauniem braucējiem, tas neliedz krosa kolektīvam veidot arī savas iespējas jauniešu attīstībai.

Jāpiebilst, ka līdz 20. maijam turpinās pieteikšanās arī LAF Junioru Akadēmijā, kas ir ļoti svētīgs pasākums topošajiem autosportistiem!

  • Skatītājs

    Vaitad nebija uzbūvēts viens tas bagijs, kurš tieši bija paredzēts klasei pēc Beta bagijiem? Vajag panākt, lai izaugušie Beta braucēji tiktu sēdināti tajos bagijos un vēlviena klase gatava, pēc kuras jau var kāpt B600 bagijā. Un gan Beta, gan tiem bagijiem, ja aiziet tā lieta, vajag noteikumus par vienādiem motoriem, jaudām kā tas ir B600.

    • lielais

      Latviešiem ir tāds teiciens,man nevajag lai man iet labāk kā tev,man vajag lai tev iet sliktāk kā man. Varbūt manā teiktajā būs kaut kādas nepricizitātes,bet domu sapratīsiet. Apmēram 2006 gadā Kļaviņs Guntis Latvijā ieveda Betas bagijus,pats dabūja zemi uztaisija trasi Ogresgalā. Nākamajā gadā jau bija ap 10 mašinām. It kā jau sākums bija,un kur viss palika? Nu nebija atbalsta no LAFa,vēlāk trases saimniece uzteica trasi.Guntim ari lika saprast ka viņš isti nav te vajadzīgs(Betas izaugsmē),jo vairāk vai mazāk tas esot Kļaviņa komercprojekts,kurā viņš pelna. Tāpat viņš ari uztaisija vienu 125cm bagiju,bet ari nebija atbalsta(morālā) lai mazajiem braucējiem būtu kur pārkāpt pēc Betas. Bagiju pārdeva uz Krieviju,tur ir intrese. Tas ka nav nekā pēc Betas ir novedis pie tā ka krosā sākušie braukt pāriet uz kartingiem,krosā ir tukšums vienā mirklī.
      B600. Vairāk vai mazāk tas tiek vērtēts kā Kivkucāna komercprojekts,tātad ari ista atbalsta nav. Piemērs Viestura komentārs pirms Smiltenes gonkas,ka tā klase izmirst,nebūs kvoruma,nu kaut kā tā. Bija ari gadījums kad jauns braucējs
      gribēja braukt pirkt b600,bet pēc tā raksta viņš neaizbrauca un nenopirka. Laikam jau kamēr nebūs kā folkreisam savs idioloģiskais tēvs, jauniešiem isti nebūs izaugsmes iespējas auto krosā. Lai kaut ko tādu daritu jauniešiem ir jātaisa kaut kas jauns. Nu uzradīsies kāds kas grib kaut ko darīt,atkal kāds saskatīs ka tas ir komercprojekts kur kāds pelna,kas arī nav labi(piemērs Betas sākums)
      p.s vai kāds var precīzi uzrakstīt par to kas ir ar tiem čehu čaliem kas tiek ČEHU nacionāl team, es domāju par valsts un federācijas atbalstu viņiem

      • Negribu tagad strīdēties par tām nepatiesajām lietām, kas ir šajā sacerējumā, tikai viens jautājums: ko nozīmē šis piesauktais LAF atbalsts klašu veidošanā/uzturēšanā/nenobendēšanā? Man tiešām nav skaidrs, ko tas nozīmē. Piemēram, par B600. Tieši kāds bija LAFa uzdevums šīs klases sakarā? Iedot naudu katram, kurš paceļ roku un grib braukt gonkās? Vai uzdāvināt mašīnas kādam kolektīvam? Kas ir morālais atbalsts šajā gadījumā? Vai morālais atbalsts nav gadiem ilga čempionāta statusa turēšana klasēm, kurās ir pieci dalībnieki un tas uz kopējā Latvijas sporta fona izskatās smieklīgi? Tie paši jautājumi par Betām: Kas ir tas atbalsts, kas ir jāsniedz? Tikai atcerieties vienu piebildi – sporta federācija (neviena) savā būtībā nav kāda projekta menedžeris vai finansētājs. Tas, ka federācija to var darīt – jā. Un tāpēc ir piemēram šī pati Junioru Akadēmija (tikai jau atkal komentāros paraudam, ka sliktie rallisti visu banku paņems, kamēr mūsu vides čaļi praktiski nepiesakās, ar pāris izņēmumiem).
        Ja par klasēm: federācijas uzdevums ir nodrošināt tiesiskās iespējas sportistiem nodarboties ar sportu. Ja čalis grib mest šķēpu un samērīties ar tādu pašu čali no Igaunijas, viņam ir federācija, kurā viņš šo jautājumu sakārto tā, lai igaunis mūsu čali uzskatītu par nopietnu čali. Pārnesot uz mūsu sportu: ja sapulcējas noteikts skaits čaļu, kas grib B600 un Beta bagijos braukt, tad sporta federācijas uzdevums ir nodrošināt visiem vienādus un korektus noteikumus, lai šāds pasākums godīgi varētu notikt. Ja vienā brīdī vairs nav noteikts skaits ar čaļiem, kas grib braukt B600 un Beta bagijos, tādad šis produkts vai nu nav interesants, vai nu nav finansiāli paceļams. Atsevišķos gadījumos pasākums kļūst neinteresants pēc tam, kad kāds no kaut kurienes atved savā būtībā sakarīgu tehniku, to ievieš un palaiž, bet tad pats sāk šo tehniku atsevišķiem braucējiem pārtūnēt. Bet vainīgs pie tā ir LAFs, nevis nabaga čalis no Ogresgala, piemēram. Ja mans personīgais viedoklis, tad Beta un B600 ir tur, kur ir tāpēc, ka latvieši nevar paņemt jau gatavu, ripojošu “divriteni” likt lietā, bet vispirms vajag viņā ielīst ar plakanajiem skrūvgriežiem, lai visu sačakarētu. Šobrīd, lai ienāktu Beta bagijos ar Čehijā pirktu tehniku, vispirms jāiziet cauri (dārgiem) vietējiem konstruktoru birojiem, lai mazais bērniņš neaplauztos jau pirmajā gonkā, netiekot līdzi līderiem. Tas ir galīgi garām, tieši tas atsit vēlmi ienākt šajā pasākumā. LAFs Intas un tehnisko personā cīnījās ar visa veida speciālistiem gadiem ilgi, kamēr Betās un arī B600 puslīdz iestājās miers šajā tēmā. Beta bagijs ar restriktoru – tas jau saknē ir absurds, pilnīgs idiotisms. Bet tik tālu tika nonākts, jo bērnu sportā fāteriem vajadzēja uzmērīties ar to un to. Tā kā pirms LAFa lamāšanas dažam ir spogulī jāpaskatās.
        Tika pieminēts Gunta 125 bagijs, Betas turpinājums. Neaizgāja, jo neesot atbalsta. Uzrakstiet, tieši kas bija jāizdara? Iedot naudu Guntim, lai trijos gados uzbūvētu vēl divus tādus pašus bagijus? Un? Iedot naudu (kam?), lai sapērkas vēl trīs tādus pašus bagijus un rauj vaļā sūrās gonkas? Nu nenotiek tā, tas ir nepareizi. Ir jābūt gribošiem un varošiem sportistiem, lai LAFs viņiem nodrošinātu godīgu sportu, nevis otrādāk – jāievieš klase, kuras valstī nav un nav tās loģiskas izcelsmes šajā zemē. Mēs gribam kaut kā jocīgi: ievest kravu ar beisbola nūjām un tad meklēt tos, kuri gribētu moška kādreiz uzspēlēt beisbolu.

        Piedāvāju šeit, komentāros visu zinošajiem paņemt papīra lapu un tiešām tad uzrakstīt savu versiju, kā, no kura gala un ar kādām tehnikām var attīstīt komisijas iekšienes bērnu un jauniešu sēriju, nevis… paši sapratāt! Šī ir tā iespēja izpausties tiem, kuri jau simts gadus zina, ka LAFā visi ir idioti un neko nesaprot – uz priekšu!

        • mha

          gribošais varošais Vieturs visus māca visu zin , bet dara tikai folkreisam par labu, jo redz- tur ir viss kārtība ar ideoloģiju un nav idiotu :D

          • Tiešām nesaprotu uzbraucienu. Gribētos paskaidrojumus.

          • Un nevis māca un visu zin (saskaiti manā komentārā jautājuma zīmes – man tiešām ir jautājumi, uz kuriem gribu atbildes, jo neizprotu), bet cenšos skaidrot to, ko ne visi ir iedziļinājušies vai izpratuši. To sauc par informācijas un viedokļu apmaiņu, bet tu, cienītais personāž, īsti nepasaki neko, tikai neapmierinātību ar savu dzīvi kompensē ar riešanu uz pirmo, kas pagadās.

          • mha

            neapmierināts ar dzīvi izklausaties Jūs – Viestur! Piemni te idiotismu, nezinu kā tur īsti ir ar tiem Beta motoriem, bet zinu ka kartingā braucot ar vienādiem motoriem tāpat ir tādi kas brauc priekšā aizmugurē, starpcitu arī restriktīvi elementi pielietoti, un, kas galvenais, tiesneši(tehniskie) tos pārbauda ne tikai uz esamību, bet arī mēra kontrolē visu laiku nekā idiotiska tur manuprāt nav. Bet arī minētajā kartingā(kur vienādi motori, vienādākus vairs nevar iedomāties) ir tādi kas prauc stipri pa priekšu visiem(runāju par bērnu klasēm), un visiem skaidrs ka svarīgākais ir bērna prasmes, kas bieži vien pieaugušakiem ir labākas.
            Paskatījos ka betabagijos gradācija ir 4-10 gadi – šķiet apsurdi… 5 gadīgs nekad (ar retiem izņēmumiem) nebrauks tā ka brauc 8, 9 gadīgs bērns.
            Ja vien restriktos ir pietiekami pareizi izvēlēts tad tehnikai, ja vienādi pareizi pret to attiecās jāskrien ir ļoti līdzīgi.
            Zinu ka GX200 motoriem ir vienots pasaules klases formāts formula 200, jeb F200 ja nemaldos – arī,starpcitu, ir restriktori( 1/2 collas 12,7mm), atškirība- tur brauc pieauguši onkuļi, jauniešiem restriktors vēļ mazāks. tad visā pasaulē ir diezgan daudz idiotu :D

          • Tu, piedodiet, Jūs pārlasiet vēlreiz manis rakstīto un kontekstu, kādā ir uzrakstīts vārds “idioti”, liekas, ka ātrumā būsiet palaidis garām rakstītā sarkastisko domu. Citādi tā dikti esat pieķēries šim vārdam, lai gan apvainots neviens netika.
            Vēlreiz piedāvāju šo visai nevajadzīgo no abām pusēm sarunu pārveidot par reālu priekšlikumu minētajā tēmā, ja ir interese šo lietu bīdīt. Apsaukāties mēs visi mākam, dažiem uz to pat ir talants, bet vai tas ir baigi vajadzīgs, neesmu drošs. Mieriņš! :)

        • mha

          nevis LAF preses sekretārs bet folkreisa preses sekretārs, un ne vairāk…

        • lielais

          Jā,rakstit Tu māki un patīk. :-) Bet tagad man liekas ka Tu nēsi īsti visu sapratis no mana rakstītā. Nauda nevienam nav jādod,es rakstīju morāli nevis matreāli,var būt informatīvi. Par to divriteņa cakarēšanu ar skrūvgriezni,bet kāpēc tad nav izstrādāti cieti rāmji kuros turēt tos pārbūvētājus?! Tas nav LAFa tiesiskais nodrošinājums lai visiem būtu vienādi noteikumi?! Un tagad par Gunta 125.(labs nosaukums būtu jaunajai klasei :-)) ) Kļaviņš vinu uztaisija(karkasu gan jau projektēja kāds no dārgā konstruktoru biroja). Lai to paveiktu bija vajadzīga paliela nauda,protams,bet Guntis tak Jums viņu neprasija. Es uzskatu ka LAFam vajadzēja paintresēties kas tur ir sanācis,cik apmēram tas varētu izmaksāt un varbūt Gunta 125 var nēmt kā paraugu jaunas klases ieviešanai. Protams var skatīties kas tur labs,kas slikts ko pamainīt,kādos rāmjos to ielikt un uz prieksu,lai katrs kas grib taisa augšā pēc LAF apstiprinātiem noteikumiem. VAI NE TĀ? Domāju ka visi piekritīs ka pēc Betas ir jābūt kaut kam lidzīgam,nevis salonmašnai kur pat nevar pedāļus aizsniegt. Un te nu es Viestur Tavu teikto par to ka viens bija,iedotu naudu,uztaisitu vēl divus un būtu baigiem mači,nesaprotu! Bet ar Betu tā arī sākās,atveda vienu vienīgo no CZ, nākamajā gadā bija 10. Es gan nezinu ko tas pats Klaviņš teiktu,ja LAFs vinam pazvanītu un piedāvātu nodarboties ar tādas bērnu klases izveidi un vadīšanu(es domāju par tehnisko pusi vairāk,noteikti viņam ir palikuši rasējumi,projekti,iestrādes saucat to kā gribat),tad arī Gunta125klasei būtu savs ideoloģidkais tēvs. Bet domāju ka nenu kāds zvanīs,ne runās( :-D ja tomēr pazvanīs kāds LAF funkcionārs un runās piedāvās,apsolu līdz jaunajam gadam nedzīšu matus :-D )
          Viestur,tavs uzgājiens,lūdzu! :-)

          • Es šeit šahu nespēlēju, savu viedokli pateicu, atbildes uz jautājumiem par to, kā tieši bija kas jāatbalsta, nesaņēmu, turklāt e-pastā tā arī nav neviena priekšlikuma par tēmu, līdz ar to šeit notiek tukša salmu kulšana, jo autosportam labāk toč no šī visa nepaliek. Līdz ar to esam, kur esam.

  • mha

    pamodās :D nu labāk vēlu nekā nekad!

  • mha

    ir idejas, bet negribās folkreisitu bariņām viņās uzticēt :D

    • 82

      Ir problēmas ar folkreisu? Gribi par to parunāt?

      • lielais

        …….parunāt par folkreisu? vai vajadzētu laist uz starta mašīnas kurām īsti nevar noteikt marku?
        p.s anglijā ir vieglāk,tur ir sacensības,zāles pļāvējiem,mazdārza traktoriņiem :-)

        • Piemēram, kurai nevar noteikt marku? Nekorekts uzbrauciens folkreisam…

  • fun

    …fakreiss, oi piedošan folkreiss… tautā sakts arī par autokrosa neglīto brāli… tomēr ir prioritāte nr.1 KK… un labāk neraustīt Viesturu aiz ūsām Grin arī 82 un citus Ex-us

    • Tautā saukts vai tavā kišlakā? Paskaiti cik folkreisistu šobrīd startē autokrosā un citur un uzdod sev jautājumu – vai folkreiss pilda savas funkcijas? Atbildi tālu nav jāmeklē. Būtu labāk ēdis.

  • lielais

    Cienijamā autosporta publika!! Vai jums nešķiet ka Viesturs(cik saprotu šīs lapas redaktors) mums ir nozadzis nelielu demokrātijas elementu?! Agrāk tak bija opcija kur varēja ielik patik vai nepatik. Tagad tās nav. Vai tik tas nav tāpēc lai tauta nevarētu ielikt kādam autoram mīnusu,kur atkal kaut ko ir labu uzrakstijis? :-))

    • Jo tālāk, jo trakāk…

      • fun

        Fia naudina sadalita, bet plana junior sports attistibai nav, un te tiek mekleti naivuli, kas glabs situaciju? Interesants realitates sovs briest, bus japaseko!

        • Nejauc lietas – FIA naudiņa ir LAF Junioru Akadēmijai, bet šis teksts, uz kuru tu nekā sakarīgi vēl neesi reaģējis, ir Krosa komisijas iekšējā doma, kurā, piedāvājot demokrātiju, aicinām piedalīties visus tos, kuriem rūp krosa sadaļa Latvijas autosportā. Ja nav ko teikt par lietu, neveido nevajadzīgu klaviatūras nodilumu. Kas attiecas uz Junioru Akadēmiju, naudiņa ir iedalīta konkrētiem plāniem un viss ir pat ļoti zināms un skaidrs, būtu tik painteresējies un uzzinātu.

        • Un otrs tavs komentārs tika izdzēsts, jo tas ir pilnīgi nevajadzīgs apvainojums citam komentētājam. Ja Tava inteliģence turpinās buksēt, taviem komentāriem būs grūti šeit ilgstoši uzturēties.

  • Andis

    Nenosmejos par frāzi Kivkucana “komercprojekts”.interesanti,vai kāds ir painteresēties cik tas “komercprojekts” gadu gaita ir izmaksājis,lai Latvijā ieviestu modernu,bet lētu bagiju klasi(cerams,ka par bagiju klases izmaksām manu kompetenci nevar noliegt).o

  • HarryVanLee

    Vienkaarshi…paaris komentaaru nepievienojas….hmmm…bija ko teikt…(varbuut ierobezhots vaardu daudzums?)

    • Tehniski visam autocross.lv vajadzētu but kārtībā, nekādi limiti nav, varbūt kādā no pusēm neta problēmas?

      • HarryVanLee

        Pieljauju, ka taa arii vareetu buut, jo atrodos NL un sheit wifi reizeem ir ar svaarstiibaam-garaaki teksti-zaudee savienojumu…bet iisuma gribeeju izteikt skaidrojumu kaa es izprotu jaunaas paaudzes ,, izkrishanu,, no autokrosa… taapat bribeeju izteikt skaidrojumu LIELAJAM par sanjurciitaam mashiinaam folkreisaa-taa ir tuksha piesieshanaas, jo piemeeram Niiderlandes, Belgijas un pat Vaacijas nacionaalajos chempionaatos pietiekami daudzi piedalaas ar tieshaam nenosakaamas izcelsmes auto…

        • lielais

          Cik zinu pats esi no Kurzemes puses,esi arī braucis Krauķos,vai es ko jaucu? Jā es arī biezi esu ārzemēs un esu biji arī uz viņu gonkām,ari benzīntankos redzējis kad iebrauc tralis uz kuras ir nenosakāmas markas auto,jā tā ir BET,tad ari parunā ar viniem par teh. noteikumiem un vēl par daudzām lietām kas ir saistītas ar tehniku. Un tad Tu sapratīsi,ka viņiem viss ir daudz savādāk un brīvāk. Nu 200procenti viņiem galvenajā lokā nav jābūt krustam,mums ir,mēs tak esam labākie,mums jābūt visai eiropai priekšā,tad kāpēc lai t;as mašinas nebūtu glītas?
          p.s EX uzrakstija ka tas bij nekorekts uzbrauciens folkreisam,bet kāpēc nepatīk ka taisnību saka acīs?! Vai tad nav tā ka sezonas beigās daudzas mašīnas ir neatpazīstamas?Viestur,vai tu neatceries kas un kur pirmo reizi pieminēja ka brauc mazdārza traktoriņi? :-))

          • HarryVanLee

            Lielais-nemaz nekluudies, viss ir pareizi, esmu pabraukaajies amatieru sacensiibaas- un??? Esmu runaajies ar holandieshiem-un??? Protams, katras valsts nacionaalajos chempionaatos ir savas iipatniibas, piemeeram tajaa pashaa Niiderlandee-jaa-droshiibas karkasi dazhiem ir taadi, ka pasham buutu bail kaapt taadaa aparaataa iekshaa, bet tas nenoziimee, ka tur ir galiigi nekompetenti cilveeki kas to kontrolee… neesmu iedziljinaajies dziljaak vinju tehniskajos noteikumos, bet man domaat, ka KNAF var atljauties dot lielaakas pielaides droshiibas jautaajumos, kaa piemeeram LAF… teiksim taa-kam FIA nepieveersh uzmaniibu… Bet LAF grib buut ,, pareizais,, zeens/meitene… un nelekt aciis lielajam FIA. Un varbuut tas arii ir labi… nu ko Tev maksaa ielikt karkasaa krustu, ja no taa Tavs auto ieguust papildus droshiibu? Un ja reiz grib braukt LC, tad ar to jaareekjinaas, ka paprasiis vairaak kaa kaadaa no amatieru klubiem…

      • HarryVanLee

        Pieljauju, ka probleemai ir vairaakas puses…Viena no taam-veel joprojaam ekonomiskaa situaacija LV nav taada lai briivi ienaaktu jauna tehnika, jauni daliibnieki…un ja ir kaads, kas vareetu atljauties ,, atdoties,, autokrosam-neko nezin par autokrosu, vai negrib zinaat…taapat arii bijushi vairaaki gadiijumi, kad prasa-kas ir Nitish….un tamliidziigi… Secinaajums rodas pats no sevis-autokross visiem nav zinaams un ja kaads ir ko dzirdeejis-paaraak neiedziljinaas… labaak ieguldiit saavaa ielas auto vairaakus tuukstoshus un ziimeeties pa sabiedriskajiem celjiem… taatad shii ir neieintereseeto personu dalju…

      • HarryVanLee

        …otra dalja-par ieintereseetajiem, kas buutu gatavi ko dariit lietas labaa… Vienkaarshi truukst informaacijas pieejamiiba un autosporta tirgus,jo pamataa ja kaads ko veelas-ir iipashi jaaseerfo pa interneta lapaam un jaameklee… Pacietiigaakie un meerkjtieciigaakie protams atradiis, bet shaadi automaatiski tiek ,, atsleegti,, impulsiivie cilveeki, kas piemeeram savam beernam mekleejot nodarbi nav informeeti par iespeeju beernu pieveerst autokrosam… Piemeeram zinu pietiekami turiigu gjimeni, kura savus beernus biida pa visaadaam daargaam tenisa nodarbiibaam un nometneem, veikbordiem un tamliidziigiem NEleetiem sporta veidiem…

      • HarryVanLee

        Visbeidzot…teemas kontekstaa-taa vien naakas atziit un izteikt nozheelu, ka nav/nepastaav autokrosa klubi, kaa taadi, kas piemeeram jaunajiem censonjiem riikotu nometnes, treninjus…taapat sevi reprezenteetu un popularizeetu izstaadees, dazhaados pasaakumos… Ja kas tas taads buutu-iespeejams izdotos pieveerst vairaak jauno daliibnieku… Patreiz autokross vairaak velk uz privaati ieintereetu chempionaatu un ar to arii nosleedzas daliibnieku skaits…
        Kaa shkjiet, Viestur? Ir kaadas iespeejas uzorganizeet kaadu nometni beerniem?

        • Īsumā par nometnēm – tieši LAF Junioru Akadēmija ir tas pasākums, kurš tam ir domāts. Sorry, pašlaik nevaru garāk komentēt. :)

          • HarryVanLee

            Jaa, ar aktuaalo informaaciju esmu iepazinies, un pamataa tie kas to var atljauties gan laika zinjaa, gan finansees-noteikti izmantos… Buutu es LV-pieteiktu savu dzeku, bet nu patreiz atkriit…
            Projekts protams labs, bet tomeer arii diezgan sarezgiits.-vajadzeetu ko taadu briivaakaa gaisotnee, kur siicim paliidz saprast no kura gala saak un kaa pareizaak… projektaa jau pamataa viss balstaas uz to, kursh sasniegs labaakus raadiitaajus dazhaados kriteerijos un man shkjiet ne ar vienu neaukleesies… Man domaat, vajag taadu metodi, kuraa jaunais daliibnieks ir ieintereseets neskatoties uz rezultaatiem, pareizi izbrauktaam trajektorijaam un tamliidziigiem kriteerijiem… Kaut kaa taa…

  • Kristaps

    Interesanta “Diskusija” “par tēmu” :D
    Ja nopietni – KK iespējams vajadzētu rūpīgāk analizēt situāciju no otra gala – bija divas kvoruma ziņā labi apmeklētas klases – B600 un Beta – kas notika krīzes gados, ka pēc tam jaunie braucēji vienā gadījumā vispār vairs nepienāk, otrā stipri mazāk? Kas ir skumjākais- patreiz nav dzirdams baigais bars ar ieintresētiem potenciālajiem sportistiem…..

    • Pilnīgi precīzi, par to jau ir runa, tas ir tas, ko gribēju pateikt – ja B600 būtu tādā kā pirmsstarta pozīcijā jaunam sākumam, skats būtu optimistiskāks. Precizēšu – komisijas plānos nav par katru cenu likvidēt kādu no klasēm, bet, ja tā vairs nespēj “spēlēt” ar dalībnieku skaitu… Šajās diskusijš centos izvairīties no VAZu pieminēšanas, lai atkal nesalielīto šo blici, bet tas ir ļoti spilgts piemērs, kā var uzcelt klasi ar “tautas spēku”. Tas ir tas modelis, kuru es iztēlojos. Faktiski ar Beta un B600 jau bija tāpat – bija pulks ar braucējiem un bija spēcīgi līderi, kas vāca visus kopā – lieta notika. Un, atbildtot par to, kas notika – jau rakstīju, manuprāt, klasēs zuda iespēja “ienākt no malas un uzvarēt”, jo līderi bija līderīgāki nekā pārējie šajās šķietami vienādajās monoklašu mašīnās. Tas nav pārmetums, neviens nav noķerts kā nelegāls līderis, vienkārši par daudz tik ļauts skrūvēt jau pašā sākumā, noteikumi netika līdzi. Un šis velk paralēles ar daudziem autosporta veidiem – šosejā nacionālā klase, golfa kauss, tagad volgas, utt, kā piemēri. Vienādu mašīnu klases pulcē daudz braucējus tik ilgi, kamēr tās tiešām ir vienādas.

  • Dāvis

    “Faktiski ar Beta un B600 jau bija tāpat – bija pulks ar braucējiem un bija spēcīgi līderi, kas vāca visus kopā – lieta notika. Un, atbildtot par to, kas notika – jau rakstīju, manuprāt, klasēs zuda iespēja “ienākt no malas un uzvarēt”, jo līderi bija līderīgāki nekā pārējie šajās šķietami vienādajās monoklašu mašīnās. Tas nav pārmetums, neviens nav noķerts kā nelegāls līderis, vienkārši par daudz tik ļauts skrūvēt jau pašā sākumā, noteikumi netika līdzi.” – Neko nesaku, runājot par Betām – tos noteikumus jau varēja arī pašā sākumā pamainīt, ja būtu izteikta LAF interese jauniešu sporta attīstībā.

    • lielais

      Dāvi,es nezinu kas un no kurienes tu esi,vai tev vispār ir kaut mazākais sakars ar autokrosu,bet LAFs tak to nepieļautu,viņi nodrošina visiem vienādas tiesiskās iespējas! ir taču izstrādāti teh noteikumi visiem vienādi. Ja Tu nezini ir tāds cilvēks Modris kuram var teikt,es domāju ka nu piemēram tam b600 ir lielāks motors nekā atļaut. Viņš ir godīgs vīrs un jebkuras aizdomas izklaidēs! :-D

  • lielais

    AI AI AI ES TAGAD TIK SAPRATU KAS TAS IR PAR DĀVI!! OTRAIS GOLFS AR ASINAZĀTORA MUCU NEIZSKATĪSIES SMUKI :-D :-D :-D

  • NELAFa braucējs

    Atkal tikai dažādi pārmetumi utt. Autokross nav tik populārs kā motokross, kur nu vel hokejs vai kas tāds. Daudzi no čomiem brauc skatīties motokrosus, bet autokrosus nebrauc. Kā dēļ tā, to es nesaprotu.
    Es pats labrāt iejietu LAFa krosā, bet nu nav tādu līdzekļu. Amatieros cīnos par uzvarām ar praktiski standarta motoru, bet ko es LAFā ar to iesākšū? Aizbraukšu, nobraukšu pa beigu galu un motivācija pazudīs, jo viss atduras finansēs. Nav pa ko jaunas riepas nopirkt, kur nu vel motorā sporta daļas bāzt.
    Un pēc šī visa, kādas ir iespējas man iekāpt B600 kurš maksā 3-4 reizes vairāk par manu golfu?

  • NELAFa braucējs

    Un runājot par folkreisu, konkrētāk par tā neglītumu, kā citi saka. Ir protams jā, ka daudzi tur neko netaisno utt. kamēr kustās, kaut ko gonkā piesien uz savilcējiem un tā tas paliek vairākas gonkas, bet tāpēc jau tas ir folkreiss. Ja es brauktu folkreisā, es varbūt taisītu arī vizuālo daudz maz ok, lai pašam prieks, bet ja neredzētu tam jēgu, tad arī brauktu ar tādu pašu lamatu kā pārējie. Folkreiss tam ir paredzēts. Nodauzi mašīnu no viena stūra līdz otram, samācies braukt un tad jau tālāko savu karjeru izlemj katrs pats.

    • Prātīgs tāds! :) Ja nopietni, arī folkreisam nav jābūt nesmukam, arī es ar savu veco lamatu drusku grēkoju, jo viss notiek pēdējā brīdī, par pēdējo naudu, utt. Ienāca prātā, ka savulaik kross kļuva skaists tajā brīdī, kad visi sāka plastmasas izmantot, bet folkreiss lielākoties brauc uz šrotu bleķu krājumiem, kuri saglabā savu izskatu uz pāris gonkām, objektīva otmazka. Bet jā, fr iekšienē par šo jautājumu patiesībā bieži runājam – pilnīgas miskastes pat netiktu pie starta.

      • Un vēl viena otmazka – krosā būs vieglāk saglabāt smukumu, kamēr braucējs zinās, ka viņam blakus starta sarakstā ir 8 nevis 30 braucēji – jo mazāk dalībnieku, jo mazāk jāplēšas ar zobiem un nagiem par pozīcijām. Bet tas drīz mainīsies, JAU mainās! :)

        • NELAFa braucējs

          Protams, jo lielāks bars, jo vairāk cietīs mašīna, ja neesi spējīgs braukt pa priekšu, nu var arī aizmuguri. Bet vismaz man liekas, ka krosā vairāk piedomā par to bakstīšanos un sišanos, jo ir citi ātrumi un arī katrai nolauztai lietai cita cena, bet var jau būt, ka tas nav attiecināms uz visiem braucējiem.

  • koijots (nr 71)

    Nu gan izpaudushies! Riita kafiju dzerot izlasiju shitos murgus, un iisti veel nevaru saprast – vai esmu pamodies, vai veel gulju…
    Atzinja! Lai veicinaatu junioru ienaakshanu autokrosaa – jaaatcelj krusti galvenajos lokos, un vispaar jaaizliedz folkreiss! Vot!
    Ko juus tur piipeejat? Labi cepii!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Autocross.lv radošā pauze uz nenoteiktu laiku ***