Otrdien preses konferencē sporta kompleksā 333 tika prezentēta Latvijas Automobiļu federācijas Junioru Akadēmija, kas izveidota LAF sadarbībā ar FIA Institūtu. Dažāda vecuma un autosporta pieredzes juniori trešdien, 7. maijā uzsāks pieteikšanos dalībai LAF Junioru Akadēmijā.
LAF Junioru Akadēmijas projekts sastāv no trim daļām – bērniem kartingā bez iepriekšējas pieredzes (vecumā no 6 līdz 9 gadiem), jauniešiem kartingā ar vai bez pieredzes (vecumā no 9 līdz 14 gadiem, iespējams arī gados vecākiem), jauniešiem ar autosporta pieredzi no dažādām disciplīnām (vecumā no 14 līdz 22 gadiem). Pieteikšanās LAF Junioru Akadēmijā sāksies 7. maijā un ilgs līdz 20. maijam. Savukārt laikā līdz 1. jūnijam notiks LAF Junioru Akadēmijas dalībnieku atlase. Pieteikumu anketas dalībniekiem būs jāiesūta uz e-pastu akadēmija@laf.lv (sekojiet informācijai www.laf.lv).
LAF Junioru Akadēmijas bērnu kartinga sadaļā tiek aicināti pieteikties bērni vecumā no sešiem līdz deviņiem gadiem. Nodarbības šai grupiņai notiks Ātruma Cilts kartinga hallē. Šī būs iespēja treneru un skolotāju uzraudzībā uzsākt autosporta gaitas, saprast kartinga braukšanas principus un jau laicīgi iegūt informāciju, kas palīdzētu izvairīties no kļūdām, kuras pieredzes trūkuma dēļ nākas pieļaut daudziem jauniem sportistiem un viņu komandām.
LAF Junioru Akadēmijas Bērnu kartinga sadaļas vadītājs Reinis Pozņaks: „Daudzus gadus darbojoties gan LAF kartingā, gan Ātruma Cilts īres kartinga hallē esam nonākuši pie secinājuma, ka jaunam sportistam ienākt autosportā bez priekšzināšanām un tuvu speciālistu padomiem ir ļoti sarežģīti. Tiek pieļautas kļūmes un piedzīvotas neveiksmes, no kurām varētu izvairīties, ja būtu laicīgi iegūta informācija un pajautāts pēc padoma. LAF Junioru Akadēmijas bērnu kartinga nodaļa būs šī vieta, kur pavisam jauniem autosportistiem un viņu vecākiem laicīgi uzzināt pareizos ceļus uz šī sporta veida virsotnēm! Nezināt nav slikti, slikti ir nemēģināt uzzināt! Nebaidieties, speriet pirmos soļus un dodieties autosporta pasaulē!”
LAF Junioru Akadēmijas jauniešu kartinga sadaļas nodarbības notiks sporta kompleksā 333. Šajā sadaļā aicināti pieteikties gan esošie, gan topošie sportisti savu iemaņu attīstīšanai un kartinga sporta pamatu apgūšanai. LAF Junioru Akadēmijas jauniešu virzīšana kartingā ir pašsaprotama – šis ir autosporta iemaņu pamats, kas vēlāk lieti noder jebkurā autosporta disciplīnā. Šai sadaļai piesaistīti arī Beta bagiji.
Jauniešu kartinga sadaļa sola arī pārsteiguma balvas saviem labākajiem audzēkņiem – stipendija dalībai 2015. gada Latvijas un Baltijas kartinga čempionātā, kā arī iespējami izmēģinājumu braucieni gada beigās ar Formula Masters, B600 bagiju vai R2 rallija automašīnu! Šīs sadaļas virzītājs būs pieredzējušais formulu un citu autosporta disciplīnu braucējs Haralds Šlēgelmilhs.
Haralds skaidro: „Līdzīgi kā LAF Junioru Akadēmijas bērnu kartinga sadaļā, arī mūsu uzdevums ir sniegt pirmo nepieciešamo informāciju jaunajiem un arī jau pieredzējušajiem sportistiem. Daudziem nākas pašiem izprast mūsu sarežģīto sporta veidu, taču dažkārt gan finansiāli, gan morāli izdevīgāk ir šīs zināšanas laicīgi saņemt no tiem, kuri šajā sportā darbojas jau sen. Mūsu nodaļas treneri būs Karlīne Štāla, Oto Birznieks, arī es pats un daudzi citi. Esot daudzus gadus kartingā un autosportā mēs zinām, kas ir nepieciešams sporta gaitas sākušiem braucējiem.”
LAF Junioru Akadēmijas centrālā daļa būs esošo autosportistu apmācības sadarbībā ar jau vairākus gadus veiksmīgi darbojošos LMT Autosporta Akadēmiju un tās līderi Dainaru Dambergu. Šajā sadaļā var pieteikties LAF licencēti autosportisti vecumā no 14 līdz 22 gadiem, kuri šobrīd startē LAF Rallija, Šosejas, Krosa, Standartauto un reidu komisiju sacensībās.
Dainars Dambergs: „Nav noslēpums, ka LAF Junioru Akadēmija soļo LMT Autosporta Akadēmijas pēdās, jo mums – LMT Autosporta Akadēmijas speciālistiem – ir vairāku gadu pieredze jauniešu apmācībā, zinām arī, kas ir nepieciešams, bet ko labāk nedarīt, izglītojot mūsu jaunos braucējus. Mūsu grupā pēc atlases paredzam aptuveni desmit dalībnieku darbošanos. Tā kā junioriem būs jānorāda, kurā autosporta virzienā viņi vēlas attīstīt savu karjeru, mēs zināsim kopējo specifiku, kurā darboties apmācību laikā. Ja sportisti vēlēsies rallija virziena apmācības, piesaistīsim mūsu speciālistus no rallija, ja no krosa – tad sadarbosimies ar zinošiem krosa ekspertiem, un tā arī ar citām disciplīnām. Mūsu nodaļas galvenie vaļi būs autosporta un autobraukšanas teorija, fiziskās nodarbības, sabiedriskās attiecības un attiecības ar medijiem, kā arī praktiskās braukšanas nodarbības.”
LAF Junioru Akadēmijas formālais līderis ir LAF Rallija komisijas vadītājs Jānis Krastiņš. Viņš skaidro LAF Junioru Akadēmijas nepieciešamību: „Vienkāršiem vārdiem runājot – bieži savā LAF pieredzē esam novērojuši, ka ienāk jauni sportisti, kuru autosporta zināšanas sākas un arī beidzas ar gāzes pedāļa nospiešanu. Tā kā lielākajā daļā gadījumu tas beidzas ar salauztām mašīnām, avārijām vai vienkārši iztērētiem līdzekļiem bez reāliem rezultātiem, par vainīgajiem kļūst it kā nepareizas riepas, slikti amortizatori un trūkstoši zirgspēki. Taču no malas redzams, ka patiesā vaina ir pieredzes un informācijas trūkums. Ir labi, ja ir dārgākās riepas, taču tās ir jāprot izmantot, jāzina, kā tās darbojas un kāpēc tās dažkārt nedarbojas. Šīs un daudzas citas nianses perfekti pārzina mūsu titulētākie, pieredzējušākie un talantīgākie LAF autosporta speciālisti. LAF Junioru Akadēmijas pamatuzdevums – savest kopā informāciju alkstošos jauniešus un tos, kas ir gatavi dalīties savā milzīgajā autosporta pieredzē!”
Žēl, ka tikai LAF licencēti var pieteikties
Visas iespējas… :) Un varbūt ir laiks?
LAF licenci nav jēga pirkt, ja nav iespēju to izmantot. Dēļ tās akadēmijas? Un ja nu atlasē izkrītu? :-D Laikam vien jāturpina tupi spiest pedāli grīdā :-D
Man ir 15, esmu bez lafa un braucu amatieru krosā. Man ir jēga to licenci pirkt, pieteikties un mēģināt?
Ja galīgi nopietni, atlasē būs nepieciešams attiecīgās komisijas spriedums par braucēju, bet šādā situācija Krosa komisija teorētiski ne kristīties nezina par Tevi, pat ar visu licenci. Līdz ar to reāli Tev ir taisniba – tāds visai tukšs numurs. Bet varbūt ir veids, kā Tu reāli tiec līdz reālai braukšanai? Ja ir cik necik atbilstoša krosa puška, varbūt ir vērts paprovēt to pašu Kr.Kom kausu? Varbūt kāds vienkāršs folkreisa dampis sanāk pa rokai? Iespējas ir, tik jāpaštuko.
Kausu jau gribas pamēģināt, bet nu laikam, ka ar šito akadēmiju nav ko. Un man vispār kaut kā liekas, ka te spiež uz asfaltu.
Par asfaltu galīgi nav taisnība šoreiz. Drīzāk otrādi, ssenu tradīciju vārdā.
otradi- atkal rallijs :D
Krosisti ar pieteikšanos var izdarīt tā, lai tā nebūtu. Ja nepieteiksies, tad pieteiksies sprints, rallijsprints un rallijs un jā – būs atkal rallijs.
:yawn: ….booooring
Tieši tāpēc arī rallijs, jo viņiem ir mazāk boooring…
…nule kā iedomājos, par to, kā pagājušajā gadā G kartes cirks beidzās…, Tagad Baumanim noderētu cīņai eiropā tas nieciņš, bet kautkāds nezināms raallists dabūja… neko nedzird par to rallistu- kur ir? kā brauc? laikam, naudu izmazgāja izgrieza caur veļas žāvējamo rulli un – žūrijai labi :D
Pret LAFu man nekas nav, bet jau vairākus pēdējos gadus, kopš man ir saskare ar autosportu, liekas, ka LAFs grib visu dabūt zem sevis, tā vietā lai sadarbotos ar citiem. Piemēram, amatieru kross, LAFa braucēji tur vienmēr ir laipni gaidīti, bet LAFā amatieri tikai tad, ja kļūst par LAF licencētiem biedriem. Ja vairāk sadarbotos, vairāk veicinātu autosporta attīstību Latvijā, bet kā ir tad, tad liekas ka citus sīkos rīkotājus grib nospiest. Varbūt kļūdos, bet tāds priekštats man ir radies
Tā ir sena un gara tēma, jā. Bet LAFam kaut ko nospiest toč nav nekādas vajadzības. Par to licencēšanos – LAFs ir valsts sporta organizācija, kura ir atbildīga valsts (un patiesībā arī FIA) priekšā par to, kādi, cik un kāpēc valstī ir autosportisti. Līdz ar to viss vienkārši – lai oficiālajam lafam būtu oficiāli autosportisti, tas ir oficiāli gan valstij, gan FIAi jāpierāda ar oficiālām licencēm un oficiāliem saviem biedriem. Un, ja mums ir, piemēram, valsts akceptēts Latvijas čempionāts (šo titulu var izcīnīt tikai valsts atzīta federācija), tad arī tā dalībniekiem ir jābūt tieši tikpat oficiāliem, cik oficiāli ir nolikumi, noteikumi, drošības, utt… Savukārt, lai varētu uzturēt šādu valsts atzītu organizāciju, tai ir zināmi izdevumi, kurus, pa lielam, ir jāsedz dažādās formās biedriem un arī sportistiem. Tas veido licenču un biedra naudu cenas (kuras dažos gadījumos ir krietni zemākas par to, ko prasa tā sauktie amatieri, kuri it kā rūpējas par zemām izmaksām – arī amatieru gonku braucējiem gribas nogreiderētu trasi un ātro palīdzību, tas maksā visiem vienādi). Sportists un organizators pretī saņem reālus, godīgus, visiem vienādus noteikumus, jaunāko starptaautisko pieredzi drošībā – ekipējumā, trašu sagatavošanā, tiesāšanā, utt. Vai tas ir amatieros – nezinu, vai es varētu justies 100% drošs – arī nezinu. Bet katram savs.
To savelkot kopā mēs nonākam pie tā, ka, ja gribi tusēt LAFa klubiņā, pieņem šī klubiņa noteikumus (kuru saprātīgumu kontrolē valsts sportu uzraugošas iestādes, lai LAFs galīgi nesajūk prātā un neprasa no katra miljonu). Ja šie noteikumi nav pieņemami, tad ir jāatrod cits klubiņš. Un es to saku bez ironijas, tā forma tieši tāda arī ir.
Un, ja par sadarbībām un tiem, kas to vēlas vai nevēlas, praksē ir vairāki piemēri, kur tieši LAFs sper soli pretī, atkāpjoties no daudziem saviem principiem un noteikumiem, lai satuvinātu sabiedrības, viens otrā iesaistītos un kopīgi to štelli attīstītu. Pēdējais piemērs ir Ludza – ja baigi ņemtu pēc visiem papīriem, tas pasākums, lai cik seksīgs tas nebūtu, diemžēl būtu jāaiztaisa ciet vēl divas dienas pirms tā sākuma. Bet skaidrs, ka jauns rīkotājs nevar vienā dienā uzraut Mūsas vai Smiltenes līmeni, tas viss nāk ar laiku un attīstās. Tāpēc speram šādus atkāpšanās soļus pretī, lai tas varētu notikt. Jo trases un braucējus vajag kā vienai, tā otrai pusei. Nu, tā kaut kā…
Katrā gadījumā pēdējos gados no LAFa puses kaut kādas aizliegšanas vai slikto izķeršanas ir gandrīz apturētas, jo LAFam jau nav policijas funkcijas. Lai gan jā, tie paši LAFa klubiņa noteikumi jau gadu desmitiem paredz, ka LAF licencēts sportists nedrīkst startēt nelicencētās sacensībās. Bet, pa lielam, ko iegūsim šos sportistus baigi drātējot? Tā arī katrs savā istabā sēžam, klausāmies, kā aiz sienas rūc otra motori, un dzīvojam nost! Es esmu 100% pārliecināts, ka vēršoties pie Intas, vai manis folkreisa gadījumā, mēs noteikti izskatīsim iespēju kaut ko rīkot tur, kur LAFs nav spēris kāju. Taču jārēķinās, ka gluži klajā laukā ar čaļiem ar divlitrenēm rokās tiesnešu vietā tas nevarēs notikt. Un vienmēr ir piemērs, ka var, ja traki gribas: Vecpils. Tālāk pat No Comments.
Korekti un saprotami – ne ko pielikt, ne atņemt.
Taisnība jau tev itkā ir, bet īsti ne līdz galam. Nevari noliegt to visu, kas bija kad folkreiss bija Jēkabpils pusē un kapēc pēctam tur bija plānos rīkot atkal, bet LAFs to atcēla, utt. no amatieru puses tur nekādu baigo prasību nebija. Arī bauskā tika mainīta noruna tai ziemā, piemēram par tehnsiko komisiju, dēļ kā amatieriem nācās tomēr palikt mājā, jo LAFa tehniskajai komisijai spēkrati protams neatbilst (tas ka gonku pēctam atcēla dēļ sala ir cita runa). Un amatieriem daža laba trase nav sliktāka par kādu no LČ trasēm un ar drošību un organizētību viss kārtība. Tās neoficiālās “krūmenes” ir cita runa.
Labi, nekāda naida, beidzam šo diskusiju, šis viss jau ir izdiskutēts un ja vairs amatieru kross netiek rīkots kopā ar LAFu, tad jau laikam abas puses mieru nav salīgušas.
Ar dažiem amatieriem arī citi amatieri nespēj, vai nespēj ilgstoši uzturēt sadarbību, tā kā vaina droši vien ir dažādās pusēs. Bet jā, piekrītu, daudz ir diskutēts un jēgas no tā nekādas, pagaidām.