Nedēļas nogalē Somijā, Kouvolas trasē norisināsies pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionāta ceturtais posms. Latvijas sportisti – pasaules čempionāta SuperCar klasē dalībnieks Reinis Nitišs un Eiropas čempionāta braucējs Super 1600 klasē Jānis Baumanis cīņu turpinās kā iepriekšējā posma Norvēģijā uzvarētāji.
Kouvolā Nitišs ierodas pasaules rallijkrosa čempionāta līdera godā. Reinis pirmajā pozīcijā nonāca pēc uzvaras iepriekšējā posmā Norvēģijā, kas bija viņa pirmais panākums prestižākajā SuperCar klasē.
Jānis Baumanis Eiropas čempionāta Super 1600 klases ieskaitē atrodas piektajā vietā, lai gan Norvēģijā tika sasniegts maksimālais punktu skaits, fināla uzvaru ieskaitot. Baumaņa pozīcija kopvērtējumā būtu augstāka, ja nebūtu piedzīvots mašīnas motora defekts, kas iznīcināja sezonas otro posmu Lielbritānijā.
Kouvolas trase, kas ir Latvijas līdzjutējiem viena no sasniedzamākajām (nedaudz virs 100 kilometriem no Helsinkiem), tiek atzīta par vienu no interesantākajām visā čempionātā. Trase ir 1060 metrus gara, vidēji ātra, ar ievērojamu reljefa maiņu.
Reinis Nitišs par trasi: “Kouvolas trase ir līdzīgai Hellai, kurā startēju pirms divām nedēļām. Tajā ir salīdzinoši zems vidējais ātrums, tā ir tehniski sarežģīta ar dažādu konfigurāciju līkumiem, mainīgu trases reljefu un pat tramplīnu. Pēc tramplīna ir negatīvs līkums ar mainīgu trases segumu no grunts uz asfalta. Šajā līkumā var izšķirties brauciena rezultāts, jo trases segums tajā ir ļoti slidens, un ir īpaši viegli pieļaut kādu kļūdu, izraisīt sadursmi vai arī iekļūt konkurentu izraisītā sadursmē. Šīs trases būtiska atšķirība ir Džokera aplis, kura papildu sekcija Kouvolā izveidota nevis apļa sākumā, aiz starta/finiša taisnes, bet apļa beigās. Sezonas pirmajos posmos pilotiem uzreiz pēc starta bija jāpieņem lēmums par došanos Džokera aplī, bet šajā trasē tādas izvēles nebūs, un pirmajā līkumā vienlaicīgi dosies visas startējušās mašīnas – cīņa tajā būs daudz asāka, ar lielāku iespēju piedzīvot sadursmi. Ja pasaules rallijkrosa čempionātā būtu tikai trīs posmi, tad Kouvola Somijā un Hella Norvēģijā noteikti tiktu iekļautas starp tiem. Šīs trases, salīdzinot ar citām, nav ātras, tomēr ir tehniski sarežģītas, kas no braucēja prasa dubultu atdevi un spēju likt lietā visas savas prasmes. Tas ļauj arī daudz mācīties, jo dažādie trases elementi visu laiku pieprasa meklēt arvien jaunus variantus, kā apsteigt konkurentus, lai iegūtu augstu rezultātu finišā.”
Dodoties uz Somiju abi latvieši katrs savā klasē tiek uzskatīti par favorītiem. Taču cīņa nebūs vienkārša, jo uz starta būs abu ieskaišu čempiontitulu pretendenti. SuperCar klasē 27 pieteikumi, Super 1600 klasē – 14, kas gan ir mazāk nekā iepriekšējos posmos, tomēr tas nemazina sāncensību līderu vidū.
Sestdien no pl.13:30 sāksies visu klašu pirmās divas kvalifikācijas sērijas, bet svētdien no pl.10:30 – atlikušās divas kvalifikācijas sērijas. Pēc pl.14:30 sāksies sacīkšu izšķirošā fāze – klašu pusfināli un fināli.
Veiksmi jums džeki!!!
kraameejam mantas un riit no riita dodamies celjaa :-)