Pagājušās nedēļas Latvijas autosporta nozīmīgākais jaunums bija Reiņa Nitiša nonākšana Olsbergs MSE Ford komandas sastāvā, startam pasaules rallijkrosa čempionāta SuperCar klasē. Ar Reiņa komandas starpniecību pie komandas vadības uz nopratināšanu piekļuva arī Autocross.lv.
Nitiša komandas biedrs 2014. gadā būs Andreass Bakerūds. Norvēģis savulaik guva Eiropas čempiona titulus Super 1600 klasē, startējot tajā pašā Set Promotion komandā, kurā pērn Eiropas titulu sasniedza arī Reinis. Tātad abi zina panākumu garšu, abi ir jauni un daudzsološi, abi no Set Promotion nonākuši Andreasa Eriksona komandā, turklāt abi labi pazīst šīs komandas menedžeri Jusi Pinomaki, kurš līdz šim darbojās kā Set Promiton vadītājs. Tātad, daudz kopīga, arī ambīcijas 2014. gadam. Bakerūds jau aizvadījis sezonu SuperCar klasē, pērn Laiema Dorana komandas sastāvā gūstot uzvaras Zviedrijas un Francijas posmā, kopvērtējumā sasniedzot ceturto vietu.
– Tavs 2014. gada plāns?
Andreass Bakerūds: „Mans šā gada plāns ir balstīties uz pērnā gada rezultātiem un nu jau šīs komandas sastāvā pakāpties vismaz soli augstāk rezultātos. Galvenais mērķis – kādā brīdī nonākt tādā līmenī, lai cīnītos par pasaules čempiona titulu.”
– Vai Tu esi iepazinis jauno komandas biedru Reini Nitišu?
– Jā, es zinu Reini no pērnā gada, kad viņš pārstāvēja Set Promotion, kas nesen bija arī mana komanda. Es vēroju Reini, redzēju, cik viņš strauji progresē, cik viņam ir lieliski starti un, cik stabili rezultāti, ar kuriem viņš devās pretī čempiona titulam.
– Tikko esi aizvadījis pirmo sezonu SuperCar pēc pieredzes ar Super 1600. Vai tās ir lielas izmaiņas braukšanas stilā un sportista dzīvē kopumā?
– Jā, tās ir pamatīgas izmaiņas. Protams, SuperCar ir ātrāka mašīna nekā Super 1600. Taču visuzkrītošākās pārmaiņas ir mašīnas svars, kad no aptuveni 1000 kilogramiem mazajā klasē jāpārsēžas uz 1300 kilogramus smagu auto. Ātrums ir lielāks, jauda mežonīga, turklāt vēl svars – tas liek meklēt bremzēšanas vietas daudz ātrāk nekā ierasts, ir viegli izlidot no trases. SuperCar ir izaicinājums un, protams, arī prestižs šajā klasē ir nesalīdzināms.
– Jums ir ļoti spēcīgs treneru sastāvs Markus Gronholma un Endrjū Džordana personā. Ko nesušas pirmās tikšanās ar viņiem un, vai jau esi uzzinājis kaut ko jaunu?
– Markusu Gronholmu satiku pirmo reizi pirms gadiem Somijā, kad izmēģināju Set Promotion mašīnu. Viņš ir lielisks speciālists, esmu skatījies viņu braucam rallijā visās pasaules malās – esmu pārliecināts, ka viņš varēs daudz dot grunts segumu braukšanas pilnveidošanā. Endrjū Džordanu satiku pērn, kad es uzvarēju pāris posmos, bet viņš bija komentētājs televīzijā. Lādzīgs čalis, kurš ļoti labi zina asfalta braukšanas nianses. Tajā pašā laikā viņam ir pietiekama rallijkrosa pieredze, līdz ar to viņš labi zina, kas mums ir vajadzīgs. Abi kopā treneri veido lielisku padomdevēju kompāniju un esmu pārliecināts, ka viņu klātbūtne mums ļoti palīdzēs.
– Kāda ir tava stratēģija attiecībā pret Reini – vai jūs būsiet konkurenti, vai strādāsiet kopā komandas izaugsmes labā?
– Domāju, ka mums abiem būs labāk, ja mēs strādāsim kopā. Mēs mērķus sasniegsim ātrāk, ja pieskatīsim viens otru. Ja būsim kopīgos braucienos, varam atstāt viens otram vietu pirmajā pagriezienā, varam piesegt pozīcijas pret citiem, ja būs tāda nepieciešamība. Mēs apmainīsimies ar informāciju un rādītājiem, ļaujot abiem attīstīties un progresēt.