Rallijkross: Jānis Baumanis Ungārijā ceturtais

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
22.05.2022
22:20

Noslēdzies Eiropas rallijkrosa čempionāta pirmais posms Ungārijā, Njiradas trasē, kurā Jānis Baumanis sasniedza ceturto vietu Euro RX1 ieskaitē. Kopumā latvietis demonstrēja top-3 sniegumu.

Jau ziņojām, ka pēc pirmās dienas Jānis Baumanis bija trešajā vietā, pēc diviem kvalifikācijas braucieniem 20 dalībnieku konkurencē piekāpjoties vienīgi galvenajam favorītam Antonam Marklundam un nedaudz pārsteidzoši labi braucošajam Enco Idem. Svētdien scenārijs turpinājās, taču dienas izšķirošajos braucienos uzziedēja dānis Ulriks Linnemans, ielaužoties trijniekā.

Trešajā kvalifikācijā Baumanis sasniedza visu tris sēriju labāko rezultātu, uzrādot otro brauciena laiku aiz dominējošā Marklunda. Arī sestdienas starpība līdz zviedram bija samazināta gandrīz uz pusi – ja pirmajās divās kvalifikācijās Jānis piekāpās Marklundam par aptuveni četrām sekundēm katrā braucienā, tad trešajā cīņā zaudējums bija vien 2,2 sekundes.

Cīņa turpinājās ar jauno Progresijas braucienu sēriju. Dalībnieku divdesmitnieks tika sadalīts četrās grupās, no kurām 15 ātrāko brauciena laiku uzrādīdītāji nonāca trijos pusfinālos. Baumanis savā Progresijas braucienā finišēja pirmais, droši soļojot uz vienu no trim pusfināliem. Trīs galvenie favorīti – Marklunds, Ide un Baumanis – katrs uzvarēja savā pusfinālā, nonākot finālistu pulkā. Vēl viņiem pievienojās divi labākie otro vietu guvēji – Linnemans (kopīgā braucienā pussekundi aiz Jāņa) un Siverts Svardāls.

Finālā Jānis bija drošs top-3 pretendents, taču brauciena vidū latvieša auto zaudēja ātrumu un finišā iebrauca ceturtajā vietā. Uzvaru sasniedza Marklunds, iezīmējot draudošu zviedra dominanci sezonas turpinājumā. Ide otrais, bet Linnemans izmantoja savu iespēju, gūstot trešo pozīciju. Linnemans pēc trim kvalifikācijas braucieniem bija tikai 13. vietā, sērijās gūstot 10., 19. un 11. vietu – līdzšinējā braucienu norises formulā viņš nebūtu ticis pusfinālistu pulkā, nekas nenorādīja dāni kā pjedestāla pretendentu. Jaunā sistēma izspēlēja pavisam citu scenāriju.

Jaunā sistēma arī paredz klasisku kopvērtējuma punktu sadali: pēc fināla zināms pozīciju sadalījums no pirmās līdz pēdējai vietai. Uzvarētājs šajā nedēļas nogalē saņem 20 punktus, sekotāji, attiecīgi, 16, 13, 12 (Baumanis), 11, 10, 9, utt., līdz 16. vietai. Vai jaunā sistēma sarūpēja intrigu? Jā, ja vēro Linnemana rezultātu. Vai tik sapiņķerēta priekšbraucienu izspēles sistēma ir vajadzīga? Veidojas rangs pēc trim kvalifikācijām, kas faktiski dzēšas Progresijas braucienā, kas, savukārt, neko īsti nedod pusfinālu fāzē. Nākamie posmi demonstrēs, ko nesīs šā gada rezultātu izspēle. Šā brīža vērtējums – kopumā nekas slikts nav noticis, bet, pirmkārt, uzvara kvalifikācijas summā neko īsti nenozīmē, otrkārt – ceļš uz finālu ir vairāk sapiņķerēts nekā līdz šim. Prakse rāda, ka līdzjutēji labprāt uzņem vienkāršas sistēmas, jo tās var viegli izprast ar aprēķiniem galvā. Varbūt jāpierod…

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv