Rallijkross: Labākais rezultāts no latviešiem Ošam, paliekam bez uzvarām

Viesturs Saukāns  19.07.2015 23:16 16

NEZ Rallijkrosa un Kroskartu sacīkste 333 trasē, lai arī kopumā labi izdevusies, sportiski Latvijas braucējiem nenesa veiksmi – mājinieki palika bez uzvarām. Lai gan uzvaras bija vairāk nekā iespējamas vismaz trīs klasēs, labāko rezultātu sasniedza NEZ 2000 klases braucējs Edijs Ošs, gūstot otro vietu.

NEZ Super 1600 klasē Reinis Safonovs dominēja kvalifikācijā, taču fināla pirmajā pagriezienā, kamēr Reinis cīnījās par līderpozīciju, viņa mašīnā trāpīja Artūrs Pumpurs. Rezultātā nelielā burzmā vadībā nonāca lietuvietis Laurins Diržininks, bet Safonovs iesprūda aiz konkurentiem. Cīņas turpinājumā Reinis pārliecinoši izcīnīja trešo vietu, tomēr tas nebija labākais, kas Safonova cīņā tika prognozēts. Uzvaru guva Diržininks, aiz sevis atstājot dāni Danielu Sveningsenu. Pumpurs ceturtajā vietā.

NEZ 2000 klasē favorīts bija Juris Spīķis. Taču drastiskie NEZ rallijkrosa noteikumi par pāragriem startiem finālā iznīcināja Jura sacīksti. Spīķis pieļāva falšstarta kļūmi, kas nozīmēja fināla beigas.

Tā kā otrs galvenais Latvijas favorīts Edijs Ošs visu nedēļas nogali cīnījās ar tehnikas problēmām, par galveno uzvaras pretendentu kļuva dānis Rasmuss Nilsens. Viņš arī guva uzvaru, taču lieliski pastrādāja Ošs – ar ātrumkārbas problēmām un bez stūres pastiprinātāja Edijs sasniedza otro vietu, pa ceļam apdzenot citu Dānijas braucēju Robertu Algrenu Jensenu. Ar Jensenu par trešo vietu ilgstoši cīnījās Edgars Kokorišs, taču nelaikā notrūkusi pusass izjauca šo cīņu – Edgars finišā piektais, palaižot garām arī lietuvieti Mindaugu Sidabru.

NEZ Open klasē Ola Froshaugs nebija apturams – sasniegta pārliecinoša uzvara. Aiz viņa cīņas bija atraktīvākas. Vispirms Kristaps Grunte uzsāka cīņu ar Crazy Mike par trešo vietu, līdz soms izstājās ar tehnikas problēmām. Grunte ķēra arī otrajā vietā braucošo Mikaelu Personu, taču nepaspēja tikt līdz zviedram – Persons otrais, Kristaps – trešais.

NEZ SuperCar klasē galvenais favorīts uz uzvaru bija Agris Brediks. Sevišķi pēc tam, izstājās viņa principiālais konkurents Šarūns Gliks – trešajā kvalifikācijā neizturēja motors. Taču Agrim nebija lemts uzvarēt – jau stāvot uz fināla starta Bredika mašīnai tika konstatēta elektronikas problēma, un pēc pirmā pusapļa Brediks izstājās.

Vadībā nonāca igaunis Andri Ouns, kurš pirmo vietu turēja līdz pat pēdējam aplim. Taču tad viņam ceļu garām atrada tautietis Marts Tikerbars, nonākot vadībā. Ouna apjukumu pēdējā pagriezienā izmantoja arī soms Ville Mikola, par mašīnas puskorpusu finišējot priekšā Ounam.

Brrediks klasificēts piektajā vietā, bet citu latviešu šajā posmā uz starta nebija.

Kroskartos labāko rezultātu no latviešiem sasniedza CK 650 braucējs Dāvis Tobiass, gūstot atzīstamu ceturto vietu. Devītais CK 250 klasē Viesturs Kalniņš, kuram pēc sadursmes kartam bija elektrības problēmas. CK 125 klasē Ingus Beļakovs piedzīvoja tehnikas problēmas, gūstot tikai 13. vietu. Marko Priednieks tehnikas problēmu dēļ nekvalificējās B finālam. Žēl, ka spēcīgi braucēji netika pie rezultātiem, kurus bija pelnījuši!

  • P.Ā.

    Pirms izgāžu žulti (iespējams nepelnītu), gribu teikt, ka Vienmēr esmu pozitīvs čalīts un nemīlu čīkstēt, bet nu…
    Ieeja – 10 eur…par ko!?
    Nepārzinu NEZ noteikumus, bet kvalifikācijas sadalījums pēc kkā, nevis pa klasēm – pilnīgi atsita apetīti…un tie ”tirkšķi” no 85-125 m3…nopietni? Jābūt kopā ar salona mašīnām?!
    Godīgi – NEZ vairs nav mana fanāta kalendāra-izsvītrots…
    Vienīgais apskatīt Reini un CO, paklausīties foršas atbildes uz tikpat foršiem jautājumiem…vajadzēja reinim ”ieliet”, lai izbrauc Super car finālā ar puikām.:)
    Ā, pie plusiem – vinnēju loterejā (pirmo reizi mūžā) izbraucienu ar kartu, tā ka 10nieku atsitu. :) :) :)

    • Tāds nu tas NEZ ir. Man arī ieejas maksa likās par augstu, bet autosportista pienākumu izpildīju un nopirku biļeti. Pat trīs. Prieks bija satikt Reini, Jāni un citus čomus, bet jāatzīst, ka kopumā sacīkste garlaikoja….

      • P.Ā.

        Patiesībā, dēļ šādiem gadījumiem,kad pāri visam ir bizness un nevis autosports un kvalitāte, uzaicinu tautu apmeklēt amatieru krosus (arī Tevi EX, lai novērtētu un iespējams uzcīnītos trasē)…notiek katru otro nedēļu (nav tas pats kas folkreiss)…ieeja pa brīvu, no puikām cīnasspars līstin lien un alkst pēc skatītāju emocijām… piemēram Ķoņu-Dravnieku krosiņš, kur arī pats reizēm uzbraucu….jā- nav tāda kvalitāte, Bredika uz ko paskatīties, bet ir kross, cīņa, kontaktcīņas, emocijas -ne mazākas, kā PRO klasēs..ik pa laikam patrāpas arī pa kādam nopietnam ”agregātam” treniņa nolūkos…latgalē, laikam, ir kas līdzīgs, vēl nopietnākā līmenī.

        • Šoreiz nepiekritīšu. Esmu bijis gan kā skatītājs, gan kā komentētājs lielākajā daļā amatieru krosu sacensību, turklāt pašam ir sanācis arī šur tur nedaudz pabraukt. Līmenis ne tuvu nav tāds kā gribētos (ar dažiem izņēmumiem). Nez kādas būs skatītāju emocijas, kad kāds ielidos viņos un tfu, tfu, tfu kāds aizies pie tēviem – tas kā reiz arī par Ķoņiem, kur starts ir zem vecā angāra jumta, kur šīferis kuru katru brīdi var uzkrist uz galvas + skatītāji stāv divus metrus no trases… Drošība vēl arvien ir amatieru krosa pamatproblēma, kuru tikai retais risina. Turklāt ar ieeju par brīvu arī īsti nekas prātīgs, lai kaut vai uzturētu trasi vai nodrošinātu mediķu klātbūtni nesanāks….

          Tūlīt mani gan jau nolinčos, bet mani tas satrauc. Jāatzīst, ka ar katru gadu arvien vairāk pārliecinos, ka labāk ir braukt Latvijas čempionātā, kas neapšaubāmi ir dārgāks prieks, bet toties ir kvalitatīvāks, drošāks un pārdomātāks visās iespējamajās pozīcijās.

        • P.S – tavu domu sapratu, bet šis salīdzinājums ar amatieru krosu nebija īsti vietā un par tēmu…

          • P.Ā.

            Par to, ka amatieros uz drošību ir nospļauties piekrist nevaru – protams, visiem ir uz ko tiekties,… tsk. 333 (finālā starta zonā vairāk cilvēku sēdēja aiz nožogojuma, nekā atļautajā zonā, līdz apsargs visus patrenkāja pēc labas stundas, nedrošās operatoru stalažas, kuras izmētātas pa trasi, un kā atceries, maijā viens no folkreis cēnsoņiem tās nonesa ar visiem fotogrāfiem un citiem zvēriem tajās, pirmais līkums ar metāla barjeru un būvžogu arī var pie neveiksmīgas apstākļu sakritības sarūpēt nepatīkamus pārsteigumus (protams ceru, ka tā nenotiks))….tas viss dēļ finansēm, protam…Ja arī Ķoņi prasītu 10 eur par ieeju (un tur dzīvotu maksātspējīgi ļaudis, kā Rīgā) viss tur būtu vislabākajā kārtībā ar droīšbu. :) :) :)
            Drošības pēc izstādtīšu savu dziļo domu – Visi ir palikuši baigie biznesmeņi, un par skatītāju vairs nedomā…ja es samaksāju naudu par ieeju (šajā gadījumā neadekvātu)- gribu redzēt atdevi (cīņu, loģisku sacensību plānošanu u.t.t.)…
            Kā jau teicu, viedoklis subjektīvs, žults – iespējams nepelnīta, bet tās ir manas domas…bet manuprāt ir par ko padomāt…Davaiti žitj družna. :)

  • Z.Z

    Par daudz to kroskartu bija,tāpēc viss tā ievilkās.

  • Mehs

    Visa gonka ok, bija daudzi kroskarti, bet var sadzīvot ar viņiem, bet varu nosaukt 2 mīnusus – 1. Viens evakuators uz visu trasi( bija variants, kad baltkrieva pumu aizved tikmēr Oša auto vēl trasē stāv un gaida kamēr to pumu nokrāmēs un atbrauks atpakaļ) 2. Starts projām no servisa parka(Variants – Bredika auto ķibele, kad paņem 5 min,mehiem 3 min pagāja kamēr vispār tiek līdz tam startam).

    333 trase, manuprāt, var atļauties rīkot tikai folkreisu, jo priekš NEZ pat nevar normāli saorganizēt vienkāršas lietas. Neatceros reizi kad būtu viss raiti gājis uz priekšu.

  • Māris

    Un skatītāju arī pamaz, ņemot vērā, ka pasākums notika pierīgā varēja būt krietni vairāk-acīm redzot rīdziniekiem īpaši neinteresē tāda veida pasākumi, žēl bet fakts…

  • Māris

    Tas NEZ nosaukums tāds formāls vien ir, drīzāk nosauktu par Baltijas čempionātu(ar dažiem ārzemju viesiem)…

  • antons

    Mārim un P.Ā. kungam vai kundzei-skatītāji pamaz,jo seko dalībnieku sarakstiem un laika prognozei un otrs,citi visādi pasācieni iekrīt utt…bet par amatieriem… paldies,nē!!!! paskaties kādu video un vnk vāks! Vecpilī netrūkst ne skatītāju,ne ieeja dārga un uz doto brīdi nav nekā labāka un arī neprasās,tā kā visi pēc 2nedēļām uz turieni!

    • P.Ā.

      Anton, es nerunāju par LČ autokrosā…tur viss ir vislabākajā kārtībā…runa iet konkrēti par NEZ un 333.
      Par Vecpili piekrītu pilnībā (lai gan Smiltene ir vēl foršāka :) ;) ;) )
      Uz Vecpili,nenoliedzami un viennozīmīgi, JĀBRAUC, kaut vai – atgūt neiegūto emociju gammu no 333.

  • Māris

    Un ko Viesturs var nokomentēt par 333 pasākumu kopumā(dalībnieki, skatītāji, nākotnes perspektīves)?

  • Laikam labi vien ir, ka nesanāca aizbraukt uz 333, praktiski pēdējā brīdī norāvās brauciens un izskatās, ka nekas nav zaudēts. 10 eiro pa biļeti, domāju, ka tur nekāds dižais bizness nesanāk.

  • Q

    Viestur, vajag krosa kausu uzrīkot 333, ko līdzīgu kā bija maijā.

    • Es tikai par, vienīgais mīnuss – sarežģīti rīkot ballīti svešā pagalmā. Bet domas ir, un pat visai trakas! :)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***