Ļoti iespējams, 2011. gadā varētu notikt Latvijas rallijkrosa čempionāts – šādas runas nenoliedz arī Latvijas rallijkrosa entuziasti. Nojaušams arī iespējamais sacensību kalendārs – vismaz četri, varbūt pieci posmi, kombinēti kopā ar abām Baltijas NEZ sacīkstēm Lietuvā un Latvijā, cīņu Igaunijā un citiem posmiem Latvijā un, iespējams, Igaunijā vai Lietuvā. Ideja, neapšaubāmi, atbalstāma – nacionālais čempionāts tomēr ir rallijkrosa mājas būvēšana no pamatiem, nevis no jumta, kā varētu tulkot rallijkrosa pēdējo gadu attīstību.
Iespējamā čempionāta veidotāji gan šobrīd vilcinās ar plānu izziņošanu, taču ir skaidrs, ka tas jāveic visai steidzami, lai izcīnītu savu vietu gan LAF sacensību kalendārā, gan publiskajā telpā, gan potenciālo dalībnieku vidū.
Pašlaik potenciālie dalībnieki ir lielākā rallijkrosa čempionāta problēma. Lai arī kopumā rallijkrosa braucēju pulks Latvijā aug, atsevišķi klasēs šobrīd ir praktiski neiespējami sasniegt LAF un Krosa komisijas dalībnieku skaita kritērijus. Izeja varētu būt ieskrējiena sezonu aizvadīt visām mašīnām kopīgā klasē, taču tas nav iespējams, zinot kalendāru – NEZ sacīkstēs katram jāstartē savā klasē. Līdz ar to dalībnieku skaita trūkums draud ar, veiksmes gadījumā, Latvijas kausa izcīņu.
Taču mēģinājums, protams, nepieciešams, jo jāņem vērā, ka Eiropas čempionāts latviešiem ir pārāk tāls, NEZ čempionāts varētu vēlēties lielāku prestižu, lai masveidā tajā piedalītos (tas tomēr nav lēti), bet šā gada Baltijas kausa eksperimentam nepieciešami kardināli uzlabojami, lai to varētu uztvert par nopietnu autosporta seriālu.