Rallijkross: NEZ rallijkross iztiek bez revolūcijas

Viesturs Saukāns  30.10.2012 13:47 1

NEZ rallijkrosa čempionāts 2013. gadā turpināsies pēc saviem līdzšinējiem principiem un paredzēts četros posmos. Iespējams, ažiotāža ap seriālu būtu lielāka, ja sestdienas NEZ rallijkrosa komisijas padomes sapulcē būtu atbalstīti priekšlikumi izmainīt seriāla nianses.

Latvijas puse ar Igaunijas neklātienes atbalstu piedāvāja NEZ rallijkrosa čempionātam tuvoties līdzšinējiem Eiropas rallijkrosa standartiem, NEZ 1600 un NEZ 4WD klasi pārdēvēt par, attiecīgi, Super 1600 un SuperCars, ieviest eiropejisko TouringCar, bet Eiropas principiem neatbilstošās NEZ 2000 un NEZ Open apvienot SuperNationals klasē, kāda veiksmīgi funkcionē atsevišķos Eiropas nacionālajos čempionātos un sevi pierāda arī Centrāleiropas Zonas seriālā. Jāpiebilst, ka virzīšanās uz Eiropas klasēm būtu šo klašu pamatprincipu pieņemšana (kubatūras, svari, piedziņu veidi), taču ne drastiska pāriešana uz homoloģētu tehniku, kāda, piemēram, Baltijā ir labi ja 20 pa visām klasēm kopumā. Tāpat Latvijas puse piedāvāja atteikties no klašu apvienošanas kvalifikācijā, kas šobrīd ievērojami bremzē NEZ posmu apvienošanu ar valstu nacionālajiem seriāliem.

Tomēr ziemeļvalstu pārstāvju vairākums, lai arī atzīmēja, ka par NEZ rallijkrosa nākotni „nopietni jādomā”, atteicās minētos priekšlikumus pieņemt jau uz nākamo gadu. Līdz ar to klašu sadalījums līdzšinējais – NEZ Open, NEZ 2000, kā arī NEZ Super 1600 un NEZ SuperCars (nosaukumu maiņa divām klasēm izdevās).

Kopumā šī stagnācija nav traģiska seriāla pastāvēšanai, tomēr pirmais efekts no izmaiņu trūkuma radās jau nākamajā stundā pēc šī lēmuma – radās grūtības izveidot 2013. gada kalendāru. Ziemeļu pusē gatavi, kā ierasts, rīkot posmos ir dāņi (Nisuma) un norvēģi (Momarkena), vienu posmu sākotnēji pieteica arī Lietuvas Vilkiči. Tomēr problēmas rada fakts, ka Baltijas jūras mūsu pusē nav vēl vienas sacīkstes, ar ko Lietuvas posmu likt pārī. Šāda situācija radītu problēmas Vilkiču posma dalībnieku piesaistīšanā. Tāpēc Lietuvas puse bija gatava uzņemties Vilkiču trasē rīkot uzreiz divas sacīkstes, ar nedēļas starpību. Trases kvalitāte un popularitāte to atļauj darīt.

Tomēr jāņem vērā, ka atteikšanās no noteikumu maiņas lika zaudēt potenciālos rīkotājus Igaunijā, Somijā un pat Zviedrijā. Visu šo valstu rīkotāji piekristu rīkot NEZ posmus, ja to norisi varētu pietuvināt nacionālo seriālu sacīkstēm. Īsti, pārliecinoši argumenti par ziemeļnieku balsošanu pret izmaiņām gan tā arī neizskanēja.

2013. gada čempionāta kalendārs ir ļoti kompakts – visi četri posmi paredzēti viena mēneša ietvaros vasaras vidū.

2013. gada NEZ rallijkrosa čempionāta kalendārs

1. posms – Norvēģija,  22.-23. jūnijs

2. posms – Dānija, 29.-30. jūnijs

3. posms – Lietuva, Vilkiči, 13.-14. jūlijs

4. posms – Lietuva, Vilkiči, 20.-21. jūlijs

  • Kristaps VAZ #8

    Norvēģu līdzbraucējiem kodiens mēneša garumā :D

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 21.07.2018. Latvijas autokrosa čempionāts, 3. posms Nolikums LČ Pieteikuma veidlapa LČ Dalībnieki LČ (43)